Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Ik heb een Thrustmaster Force feedback stuur, en daarvan doen de schakelaars van de versnellingspook het al lang slecht. Het zijn schakelaartjes op de printplaat, en die werken doordat je een metalen schijfje indruk met een kunststof blokje, en dat metalen schijfje maakt dan contact.

Ik wil er graag één vervangen, maar ze zijn niet zo gemakkelijk te vinden. Diverse electrawinkels hebben wel dit soort schakelaars maar die zijn allemaal veel te klein. Op internet krijg ik ze niet gevonden, met name omdat ik ook niet goed weet hoe die dingen heten.

Het gaat om deze
Afbeeldingslocatie: http://www.stefijn.com/index.php?cmd=preview&sfpg=YW5vbnltb3VzL3BpY3Nfb25saW5lLypJTUFHMDEyMy5qcGcqMTcwZmNhMWY5NmVkOWYwNzZkMmFmZjc5MDEzZjY5ZTk

Afmetingen:
12x12mm, 7mm hoogte (onderkant kastje, bovenkant "plastic" knopje)

Met name de hoogte is natuurlijk belangrijk omdat de plastic versnellingshandel precies tot op t knopje drukt.

Ik heb er één open gemaakt, helaas niet meer te sluiten (ik gebruik de versnellingspook alleen als handrem, rally) dus één functionerende zou voldoende zijn. Als ik onder t plastig knopje een stukje papier doe dan doet ie t wel weer goed, blijkbaar worden ze niet voldoende ingedrukt.

Iemand een idee waar ik deze schakelaars kan krijgen?

Een open gemaakte:
http://www.stefijn.com/in...JkNTIxY2RmMjA4MDU1MmE0YjM

[ Voor 21% gewijzigd door Stefke op 07-01-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:13
www.digi-key.nl ?

[ Voor 13% gewijzigd door maarud op 07-01-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
stefijn schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:30:
Op internet krijg ik ze niet gevonden, met name omdat ik ook niet goed weet hoe die dingen heten.
Die dingen heten "micro switches".
Heb soortgelijke ook wel gezocht toen ik 1 of andere joystick wilde fixen lang lang geleden...
Volgens mij had ik destijds succes bij Display Electronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Tnx, bij een electronicaboer hier in de buurt heetten ze "pulse schakelaar"
Dat is snel, ik heb ze maar even gemaild.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 07-01-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Iva_Bigone schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:39:
[...]

Die dingen heten "micro switches".
Heb soortgelijke ook wel gezocht toen ik 1 of andere joystick wilde fixen lang lang geleden...
Volgens mij had ik destijds succes bij Display Electronics.
Deze heten eerder tactile switch:
http://www.google.nl/imag...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Deze lijken er goed op, hoogte body + knop 7,5mm...dan lijkt de LxB me wel ongeveer 12mm en de contacten lijken een mm of 5 uit elkaar te zitten. Het knopje is alleen rond ipv vierkant, ik denk dat het veertje hier niet omheen past, maar dat is misschein wel op een andere manier op te lossen.

http://www.display.nl/Sch...rseel-Apem/PHAP3320A.html

Dit lijkt precies de goede te zijn, qua vorm en afmetingen, dat kapje kan er ws. wel af. Ik denk dat het witje knopje op mijn versie ook gemaakt is om een kapje op te zetten.
http://www.alibaba.com/pr...on_Momentary_Tactile.html
Helaas min. 10.000 bestellen, dat is wat meer dan ik nodig heb. Voor dat geld heb ik een logitech G27 :)

[ Voor 33% gewijzigd door Stefke op 07-01-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:36
Ik heb er nog een liggen met precies hetzelfde printplaatje. (ook van een thrustmaster stuur) Deze gebruik ik echter niet meer, omdat het stuur is ingebouwd in een arcade kast.

Je mag ze komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
zynex schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:53:
Ik heb er nog een liggen met precies hetzelfde printplaatje. (ook van een thrustmaster stuur) Deze gebruik ik echter niet meer, omdat het stuur is ingebouwd in een arcade kast.

Je mag ze komen ophalen.
En waar mag dat zijn? :) Kan eventueel ook via post?

(graag de hele printplaat dan als dat kan, dat is natuurlijk het gemakkelijkst)

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 07-01-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Uden, maar ik zal morgenmiddag eerst eens even testen of ze nog werken :p. Het kan ook wel in een envelop, maar dan moet ik even kijken naar hoeveel postzegels erop moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
zynex schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:45:
Uden, maar ik zal morgenmiddag eerst eens even testen of ze nog werken :p. Het kan ook wel in een envelop, maar dan moet ik even kijken naar hoeveel postzegels erop moeten.
Krijg je uiteraard betaald.

[ Voor 30% gewijzigd door Stefke op 07-01-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Stuur anders maar even een dm/mail dan handelen we het verder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
zynex schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:20:
Stuur anders maar even een dm/mail dan handelen we het verder af.
had je al gemaild

Maarre...tis misschien niet meer nodig, de rallysessie van zojuist - oefenen voor de match komende week -heeft ws. de forcefeedback gemold. Stuurtje is na een stage met een paar heftige momenten een beetje heet, trekt naar rechts en stinkt nogal :| maar als je toch nog even wil kijken of de schakelaars werken

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 07-01-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
k, die nieuwe msn met al dat sociale netwerk gedoe heeft dus weer gefaald XD Ik zal het morgen even testen en je mailen. Laat maar weten of het nog nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
zynex schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:24:
k, die nieuwe msn met al dat sociale netwerk gedoe heeft dus weer gefaald XD Ik zal het morgen even testen en je mailen. Laat maar weten of het nog nodig is.
Bedankt voor de moeite maar t stuur is nu helemaal kapot, dat wordt dus een nieuwe kopen :/
Pagina: 1