Toon posts:

forcefeedback sturen met bv gp3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na mijn tweede stuurtje de ferari forcefeed-
back van guillemot te hebben terug gestuurd
naar de leverancier ivm de versnellings-
lepeltjes die het begaven schijnt nu ineen
de fabriek er mee te zijn gestopt .........
en mijn sttur was niet meer leverbaar nu
heb ik als alternatief een microsoft side-
winger ffb aangeboden gekregen. deze gisteren
aangesloten maar dit stuur haalt het bij
lange na niet bij de guillemot. het lijkt
wel een joystick het geeft totaal geen
tegen stuur en als je over de curbes gaat
gebeurt er bijna niets alles op max ingesteld
hebben jullie tips over goede ffb sturen en
ervarigen
graag wat wat ik nu heb verdient niet de naam ffb.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:43
Op een recente netwerkmeet heb ik de Thrustmaster FF (een ouwetje) en de Logitech FF kunnen vergelijken met mijn nieuwe ACT Labs Force RS.
De Thrustmaster stuurt een beetje vaag en de FF is meer een soort gebrom dan echte effecten.
De Logitech stuurt erg fijn en is zeer precies maar de FF is ook hier niet echt sterk.
Mijn ACT Labs stuur heeft zeer sterke FF effecten die mooi realistisch aanvoelen. Het nadeel is dat het stuur rond het middelpunt een beetje vaag stuurt (maar dat merkte ik pas toen ik hem vergeleek met het Logitech stuur).
Verder heeft ACT Labs als enige een "echte" schakelpook en niet zo'n eenvoudig pookje aan het stuur. Die heb ik ook, ondersteuning hiervan is nog wat summier maar het is wel erg gaaf!
Bekijk 'm maar eens op http://www.actlab.com

Verwijderd

Topicstarter
Op Thursday 15 March 2001 14:19 schreef Leader98 het volgende:
Op een recente netwerkmeet heb ik de Thrustmaster FF (een ouwetje) en de Logitech FF kunnen vergelijken met mijn nieuwe ACT Labs Force RS.
De Thrustmaster stuurt een beetje vaag en de FF is meer een soort gebrom dan echte effecten.
De Logitech stuurt erg fijn en is zeer precies maar de FF is ook hier niet echt sterk.
Mijn ACT Labs stuur heeft zeer sterke FF effecten die mooi realistisch aanvoelen. Het nadeel is dat het stuur rond het middelpunt een beetje vaag stuurt (maar dat merkte ik pas toen ik hem vergeleek met het Logitech stuur).
Verder heeft ACT Labs als enige een "echte" schakelpook en niet zo'n eenvoudig pookje aan het stuur. Die heb ik ook, ondersteuning hiervan is nog wat summier maar het is wel erg gaaf!
Bekijk 'm maar eens op http://www.actlab.com
hoe zijn dan de ffb effecten en wat versta jij onder vaag sturen. wat is de prijs van zon stuur thanks

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ik heb ook een sidewinder maar ik vind het een perfect stuur.. zeker in gp3..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Topicstarter
Op Thursday 15 March 2001 19:54 schreef bolk het volgende:
ik heb ook een sidewinder maar ik vind het een perfect stuur.. zeker in gp3..
okay maar dan moet je hem eens vergelijken
met andere sturen.

Verwijderd

Kameraad van me heeft een logitech..laatst getest vond dat het goed ging...

Verwijderd

Die Act Labs zijn echt geil . Heb op zo'n tuurtje met echte pook bij m'n vriend even een carbon pook genstalleerd en we zoeken naar een methode om z'n racestuur erop te krijgen . Voelt echt lekker aan en schakelt veel beter dan die plastic brol .

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:43
Op Thursday 15 March 2001 18:53 schreef horsepower het volgende:

[..]

hoe zijn dan de ffb effecten en wat versta jij onder vaag sturen. wat is de prijs van zon stuur thanks
De FF effecten van de ACT Labs Force RS zijn gewoon sterk wanneer het nodig is (als de spelsoftware het tenminste goed weergeeft) en goed in te stellen want anders is een potje Colin McRae 2 meer een workout dan ontspanning.
Maarre, ik heb een vaag offroadspel bijvoorbeeld waarin je met Landrovers ed kan rijden en als je dan tegen een obstakel rijdt wordt het stuur bijna uit je handen geslagen *D
Het stuur is dus behoorlijk goed in het maken van "echte" FF effecten.
Dat vage sturen daar moet ik nog even achteraan want dat is waarschijnlijk wel met instellen te corrigeren. Wat ik bedoel is dat ie vlak bij het centrale punt (rechtuit dus) minder gevoelig was dan bijvoorbeeld de Logitech. Het zou kunnen dat mijn deadzone een beetje ruim is ingesteld.
Ze hebben bij de ACT Labs site ook een forum waarin gebruikers problemen kunnen aankaarten en er is een goede ondersteuning vanuit ACT Labs zelf. Zoiets vind je niet bij de concurrentie!

F522,50 voor het stuur en de schakelpook
F427,50 voor alleen het stuur

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02 21:33

Fisico

by Fabian

Op Friday 16 March 2001 09:20 schreef Leader98 het volgende:

[..]

De FF effecten van de ACT Labs Force RS zijn gewoon sterk wanneer het nodig is (als de spelsoftware het tenminste goed weergeeft) en goed in te stellen want anders is een potje Colin McRae 2 meer een workout dan ontspanning.
Maarre, ik heb een vaag offroadspel bijvoorbeeld waarin je met Landrovers ed kan rijden en als je dan tegen een obstakel rijdt wordt het stuur bijna uit je handen geslagen *D
Het stuur is dus behoorlijk goed in het maken van "echte" FF effecten.
Dat vage sturen daar moet ik nog even achteraan want dat is waarschijnlijk wel met instellen te corrigeren. Wat ik bedoel is dat ie vlak bij het centrale punt (rechtuit dus) minder gevoelig was dan bijvoorbeeld de Logitech. Het zou kunnen dat mijn deadzone een beetje ruim is ingesteld.
Ze hebben bij de ACT Labs site ook een forum waarin gebruikers problemen kunnen aankaarten en er is een goede ondersteuning vanuit ACT Labs zelf. Zoiets vind je niet bij de concurrentie!

F522,50 voor het stuur en de schakelpook
F427,50 voor alleen het stuur
Ik heb zelf een actlabs, inmiddels de tweede dus zou goed zijn ze ook weer niet. En ja ook deze heeft kuren (nog niet zo erg als de andere dus denk dat ik hem maar hou of toch niet)

In colin 2 stel ik de FF-effecten rond de 50% in anders is het niet lekker, vaag vind ik hem ook niet.

In GP3 zijn de effecten veel minder en heb je minder profijt van de actlab. Was volgens PC totaal wel de beste trouwens. Gewoon een erg lekker stuur met een goede bekleding en lekkere greep. Schakelpook, die heb ik ook alleen zit ie nog in de doos.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Act Labs is het beste wat er te krijgen is. Punt. Maar er hangt wel een prijskaartje aan.

Ikzelf heb een Thrustmaster Ferrari FFB, de opvolger van de Guillemot, naar verluidt met verbeterde klepjes en de mijne zitten er nog altijd aan :7

Zeer tevreden. Effecten zijn sterk genoeg, 100% is eigenlijk TE sterk, dan gaat mijn bureau nogal shaken.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1