2 routers instabiele internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-02 08:04
ik zit hier met een probleem in een netwerk met 2 routers.

ik heb een Ubee modem van ziggo die verbonden is met een Dlink dir 655 router.

Het probleem hier is dat de begane grond ( studentenhuis) geen goede draadloze ontvangst heeft.

na verschillende zoekacties e.d. uiteindelijk een oude linksys( WAG120N uit m''n hoofd ) via een kabel van de Dlink in de LAN poort van de linksys gestopt.

Nu sharing niet zoveel uitmaakt hebben we de Linksys een andere netwerk naam gegeven zodat men kon zien in met welke router ze draadloos zijn verbonden mocht het onverhoopt de verkeerde zijn( begane grond en 2e verdieping op de linksys, 3e en 4e op de dlink).

In eerste instantie werkte dit best goed, maar nu blijkt dat het netwerk hartstikke instabiel is. We kunnen dan wel draadloos verbinden met het netwerk, maar hebben geen internet signaal. Laptops zijn dan local only verbonden of met limited acces.

zo ziet het er schematisch ongeveer uit( de streepjes zijn kabels en het rondje is de ruimte waar alles draadloos zich in bevind)

http://www.plaatjesupload.../01/07/1294413066-410.jpg

de modem bevindt zich in de meterkast, de dlink op de 3e verdieping en de linksys op de begane grond

na een reset van de primaire router werkt het weer wel.

Als het goed is is DHCP uitgeschakeld in de linksys, maar het probleem is dat ik die niet kan benaderen.( ik weet dus niet welk ip-adress de linksys heeft en kan dat ook niet vinden? )

Heb ik nog iets over het hoofd gezien? want het zou erg fijn zijn als ik dit stabiel voor elkaar krijg!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 23:41

M2M

medicijnman

dus je linksys router is nu eigenlijk enkel een access point? Moet je daarvoor geen openWRT / DDWRT / tomato oid firmware hebben om van een linksys router (met geschikte hardware) een accesspoint te maken? Ik dacht dat het niet automatisch kon met een linksys router met default firmware.

-_-

• geishin
ik heb geen flauw idee ik heb daar niet echt iets over kunnen vinden.

staat die WRT alleen niet ook voor het type van de router? zo heb je bijvoorbeeld de WRT160N, maar de router in kweat doet het dus ook wel maar dan heel erg instabiel
stie is een WAG120N.

maar in principe heb ik er toch al een accespoint van gemaakt op het moment dat ik DHCP uitgeschakeld heb? maar als de linksys niet goed werkt dan kan het dus zo zijn dat de Dlink daar last van heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door geishin op 07-01-2011 20:58 ]

• lezzmeister
  • Laatst online: 13-02 12:44
Bij mijn Linksys staat er onderop wat het adres en wachtwoord is na een reset(met de haarspeld).
Waarschijnlijk is het adres gewoon 192.168.1.1 of 192.168.0.1.
http://www.routerpasswords.com/index.asp Kijk daar eens.

En:http://www.corenetworkz.com/2008/02/router-to-router-cascading-simple-guide.html

Is het geen optie om er gewoon een extra accesspoint aan the hangen?
Dus: Modem->D-Link router->draadloos begane grond en 2e verdieping
En dan aan de D-link router weer een lange draad die met daaraan de accesspoint voor de 3e en 4e verdieping.

[ Voor 12% gewijzigd door lezzmeister op 08-01-2011 00:37 ]

• geishin
Natuurlijk is dat een optie en makkelijker. maar we hebben deze router nog liggen en een acces point moeten we kopen en daar heeft niet iedereen evenveel zin in.

Ik ga binnenkort maar eens proberen of het veranderen van de ip van de Linksys effect heeft op de stabiliteit dat is nml. nog niet gebeurd en heb ik ook de tijd nog niet voor gehad.

Kan iemand alleen uitleggen waarom dat noodzakelijk is in zo'n netwerk, ik ben nml. niet zo'n expert met netwerken en zou graag willen weten hoe dat dan in elkaar zit