[PC] X-Wing Tie Fighter look-a-like

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal...

Er zijn vast nog wel mensen hier die zich X-Wing en Tie Fighter kunnen herrineren. Ik heb geen idee waar ik moet zoeken maar weten jullie of er modernere spellen zijn die hier erg op lijken?
Ben al jaren niet meer aan het gamen, maar begin erg veel zin te krijgen na het zien van wat oudere sci-fi films..

Ruimte sim, shoot'm up, in de stijl van X-Wing dus, of die andere, ehm, ik geloof dat dat Wing Commander ofzoiets was. Dat was voor die tijd echt supergaaf, met veel videobeelden erin... Kan me "Hobbes" nog heugen... een verrader....

Welke titels zijn op dit moment nog te spelen onder windows 7? Oud of nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Als je hem nog niet geprobeerd hebt: Freelancer. Volgens vele toch wel de beste Space Sim tot dusver, maar ga dan vooral op zoek naar een goede mod + community. Tevens bestaan er ook veel mods die het spel wat mooier maken en grafische pracht toevoegen.

Er loopt op het moment een Closed Beta voor Black Prophecy (welke een MMO is) die veel biedt, wat Freelancer ook biedt, maar dan in een modern grafisch jasje (zeker wanneer je alles op high of beter hebt staam ziet het er echt prachtig uit). In deze rij zou ik ook EVE Online willen toevoegen (tevens een MMO), die erg populair is en een grote community heeft.

Voor de singeplayer, raad ik aan X3 of X3 Terran Conflict. Besef wel dat dit speel een werkelijk ernome leercurve heeft, en redelijk zware eisen stelt aan je PC. Het spel is enorm groot, en hoewel er niet meteen een doel is, kan je gewoon zelf een doelstelling zetten. Als je het spel eenmaal onder de knie hebt, is het wel zeer belonend. Ik meen dat iemand ooit heeft gezegd dat X3 een 2e baan is.

Dat zijn de bekenste/grootste namen die ik ken, of je moet echt oude spellen willen spelen, en dan kom je inderdaad uit bij Wing Commander, of andere Star Wars gerelateerde games (die het echter niet halen bij Tief Fighter helaas).

[Edit]

Ik bedacht me nog: Descent FreeSpace 1 & 2 campagne gebasseerde spellen, met een toch wel epische verhaal lijn. Je hebt hier wel een oudere PC voor nodig, voor deel 1, deel 2 is geloof ik wel werkend gekregen door de mod community voor Windows 7, incluus allerlei (wel hele gave) mods.

[ Voor 10% gewijzigd door Nazanir op 15-01-2011 11:30 ]

-