Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game geluidskaart.

Pagina: 1
Acties:

• Bart-k
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02 22:21
Hallo,

Ik ben al bezig met een gamesysteem maar met gamen vind ik sound een erg belangrijk aspect.
Ik heb hier en daar al even gevraagd en overal rond gegoogeld maar ik kom niet direct tot een antwoord.
Hier spelen met name de rollen dat het aanbod van geluidskaarten zo groot, en heel veel info over kaarten maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik snap dat je bij die hele dure kaarten natuurlijk een goede suroundset etc nodig hebt.

Wat ik wou vragen is, wat is de beste geluidskaart voor een headset, met het oog op gamen ( want sound kan je tegenstander natuurlijk horen )

Ik zelf kwam dit bijvoorbeeld tegen wat zich erg richt op headsets (correct me i am wrong) :

- http://automatisering.sal...er-oem-70sb073a02007.html
- nieuws: Asus presenteert gaming-geluidskaart met headset-versterker

Oja ik heb geen goedkoop aldi headset, maar een degelijke/goede Senheiser pc-350

[ Voor 4% gewijzigd door Bart-k op 07-01-2011 18:42 ]

Verwijderd

Toevallig, ik heb ook aan Sennheiser PC-350.
En toevallig heb ik een jaar geleden de X-Fi Xtreme Gamer gekocht (en toevallig ook op Salland :P).
Ik moet zeggen, het is een geweldige combinatie.

Zoveel weet ik ook niet van geluidskaarten, maar ongeveer een jaar geleden heb ik een onderzoek ernaar gedaan en heb dus besloten de Xtreme Gamer te kopen, goede prijs en had een heel goede naam.
Ik ben er ook zeer tevredenheid, fantastische details enzo, prachtig.

Ik moet zeggen dat ik eerst wat problemen had met drivers voor Windows 7 64-bit, maar uiteindelijk ben ik er toch geraakt. Ik wil wel heel erg aanraden deze te kopen: http://en.store.creative....ct.aspx?catid=1&pid=19749
Dit is de nieuwste in de serie van de goede X-Fi, en deze is wel gemaakt voor Windows 7 enzo.
Maar ondanks dat de Xtreme Gamer al denk ik 4 jaar oud is, vind ik het nog altijd een zalige combinatie.

MVG
Rakoen M.

Verwijderd

http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_forte.php

Perfecte combo icm een pc350. Je moet er op letten dat je iig wel een kaart MET amp neemt, Dat heeft de pc350 wel nodig

• Bart-k
@rakoen
Ik vind die jij aangeeft wel erg prijzig omdat ik hem alleen gebruik met een headset. Ik denk persoonlijk dat er vast een goedkopere variant is?
De een raad die aan de andere die het is eigenlijk erg verwarrend, ik zoek eigenlijk een kaart die het best samengaat met een headset en vooral richt op games (first person shooter). En het liefst onder de 100 euro, die hele dure kaarten richt zich meer op het bewerken van muziek etc lijkt mij.

Wat bedoel je precies met AMP ? O+
Bedankt voor de info! Dit lijkt me misschien wel wat, wat is nou eigenlijk het verschil met die anderen dan?

alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Bart-k op 08-01-2011 13:10 ]

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:35
Geluid is zo subjectief, wat de één goed vindt vindt de ander niks.
Probeer er in een fysieke winkel eens wat te luisteren indien mogelijk, door je eigen headset uiteraard.

Verwijderd

Bart-k schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:05:
@rakoen
Ik vind die jij aangeeft wel erg prijzig omdat ik hem alleen gebruik met een headset. Ik denk persoonlijk dat er vast een goedkopere variant is?
De een raad die aan de andere die het is eigenlijk erg verwarrend, ik zoek eigenlijk een kaart die het best samengaat met een headset en vooral richt op games (first person shooter). En het liefst onder de 100 euro, die hele dure kaarten richt zich meer op het bewerken van muziek etc lijkt mij.

Wat bedoel je precies met AMP ? O+
Bedankt voor de info! Dit lijkt me misschien wel wat, wat is nou eigenlijk het verschil met die anderen dan?

alvast bedankt _/-\o_
Zoals ik al zei, ik ben heel erg gelukkig met mijn Xtreme Gamer van Salland, en die heeft zeker een goede prijs. Ik heb hem ook gekocht voor mijn PC 350 en ook voor First Person Shooters (we hebben nog veel gemeen blijkbaar :P). Het enige is dat hij een beetje outdated is maar zoveel maakt het eigenlijk niet uit hij werk en klinkt zalig.

Van AMP weet ik niet veel af.

Nog veel succes met je "zoektocht".

MVG
-Rakoen M.

Verwijderd

Google doet het niet?

Een amp (amplifier) is een versterker

• Bart-k
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:47:
Google doet het niet?

Een amp (amplifier) is een versterker
Oke, sorry dan zal ik zoeken naar geluidskaarten die dat werkelijk hebben.
Deze kaart bevat dit ook : nieuws: Asus presenteert gaming-geluidskaart met headset-versterker
Maar wat is nou precies het verschil met die jij mij aanrade? Zit toch wel een behoorlijk prijsverschil in. Is dit hoorbaar?
alvast dank!

@rakoen, Jij ziet het als zalig geluid omdat je het zo ervaart maar misschien is er nog wel beter omdat hij wat verouderd is dus zou je meerderen moeten proberen :P Alleen die jij nu hebt en me adviseerde kon ik niet zoveel vinden over amp.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:13

Thomg

Aww yiss

http://nl.hardware.info/productinfo/2293/asus-xonar-d2pm Ik heb via via gehoord dat deze een echt goede geluidskaart is.

• Bart-k
Als je die link van jou leest zie je dat hij bij games toch wat minder presteert en dat is nou precies waar ik hem voor wil gebruiken, desondanks een goede link bedankt!

Verwijderd

Zoals ik al had gezegd, ik ben niet de enige die X-Fi kaarten aanraad. Bijna iedere gamer die veel geluidskaarten heeft getest (ik heb er dus ook meerdere getest) raad een X-Fi kaart aan. Als ik die sound settings goed zet in bv. BattleField 2, en dan met een paar vrienden in een straaljager zit. Heb ik echt het gevoel dat ik er echt in zit (misschien ook doordat ik nVidia 3D bril gebruik :P). Maar voordien had ik een Realtek HD kaart en had dat gevoel niet. Iedereen die hier is komen testen zegt dat ik een goede koop heb gedaan, (ik heb hem namelijk voor maar 40€ kunnen krijgen). Maar ja, aan jou de keuze.
Pagina: 1