[Windows 7] Windows laat geen quotes meer zien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyparty
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-08 20:19
Hoi allemaal,

Sinds gisterenmiddag - ik heb geen idee waarom - doen de quote en dubbele quote (' en ") het niet meer goed op mijn laptop.
Ik dacht eerst dat het aan de hardware lag maar ik heb de volgende drie observaties gemaakt waardoor ik denk dat het een probleem in Windows is:

a) Als ik op Ctrl+Shift druk, heb ik geen probleem met ´ en ` (die dan gemapt worden naar wat normaal respectievelijk quote en dubbele quote moet zijn).
b) In Ubuntu heb ik er geen probleem mee
c) Ik heb het niet alleen op het ingebouwde toetsenbord, maar ook op een extern USB-toetsenbord.

Alleen als ik de knop een paar seconden indruk komt er opeens een hele stroom aan quotes, die trouwens wel lijkt te haperen. Ik heb geprobeerd de driver te deinstalleren en opnieuw te installeren, maar dat heeft niet geholpen.

Mysterie! Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mysterie? Gewoon een kwestie van toetsenbordinstellingen.

Configuratiescherm openen, onder "Klok, taal en regio's" op "Toetsenborden of andere invoermethoden wijzigen" en daar een VS Internationaal toetsenbord installeren en de rest verwijderen.

Trouwens:
Sinds gisterenmiddag - ik heb geen idee waarom - doen de quote en dubbele quote (' en ") het niet meer goed op mijn laptop.
Wat is "doen het niet goed meer"? Geven ze een schreeuw als je ze indrukt, gebeurt er niks, of komen er tekens die je niet verwacht? Een goede oplossing begint met een duidelijke probleemomschrijving.

[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 07-01-2011 18:30 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanderkruk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 00:01
(jarig!)
Je toetsenbordindeling staat op "VS internationaal" Wijzig die naar VS en je bent er vanaf.
VS internationaal zorgt JUIST voor dit gedrag. Daarom moet de indeling op VS staan.

[ Voor 31% gewijzigd door mvanderkruk op 07-01-2011 18:30 ]

MCDST | MCITP-EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

mvanderkruk schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:29:
VS internationaal zorgt JUIST voor dit gedrag. Daarom moet de indeling op VS staan.
Alleen als ik de knop een paar seconden indruk komt er opeens een hele stroom aan quotes, die trouwens wel lijkt te haperen. Ik heb geprobeerd de driver te deinstalleren en opnieuw te installeren, maar dat heeft niet geholpen.
Ah zo ja. Een andere optie is om op spatie te drukken na het intikken van het enkele of (met shift) dubbele aanhalingsteken. Dit is om deze tekens op letters te kunnen zetten (ë, é, enzovoorts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyparty
Ik vind het fijn dat jullie reageren, maar jullie leveren oplossingen voor een ander probleem.
Ik was al bang dat iemand zou denken dat het probleem was dat mijn toetsenbord op de verkeerde taal stond ingesteld, omdat het een veel voorkomend probleem is bij anderen. Nu ik mijn post teruglees was ik ook helemaal niet duidelijk genoeg.

Ik bedoel niet dat ik niet wil hebben dat de apostrof niet meteen zichtbaar is: ik vind dit juist fijn om é en è mee te maken.

Ik bedoel dit (ik zet unicode-karakters tussen brackets zodat het minder verwarrend is, en let op dat er een onderscheid is tussen # ` # en # ' #):
Als ik mijn qwerty-toetsenbord instel op Dvorak, en ik typ op de de fysieke knop van q, krijg ik zonder problemen # ' #, zoals je zou verwachten.
Als ik op de fysieke knop van de quote druk krijg ik zonder problemen # - #, zoals je zou verwachten.
Dus als mijn toetsenbord dvorak was geweest, was ik erg in mijn nopjes.

US werkt ook O.K. (Daarom had ik geen probleem in Ubuntu.)

Als hem instel op US International, heb ik helemaal geen probleem met # ` # (die dat gedrag vertoont waardoor ik zo prettig è kan maken).
Maar stel dat ik op de apostrof druk, en dan op e, krijg ik het volgende karakter: # e #. Geen accent. Stel dat ik er twee keer op druk, dan krijg ik niks. Pas als ik hem ingedrukt houdt komt hij af en toe om de hoek kijken. Maar zoals ik al zei, hij lijkt te haperen. De stroom van apostroffen is niet constant.
Ik ben er net achter gekomen dat dit probleem ook voor de # ^ # geldt. Extra vreemd!

Sorry dat mijn eerste post een beetje onduidelijk was; ik was nogal gefrustreerd.

[ Voor 7% gewijzigd door martyparty op 07-01-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dus als je tweemaal op de ' drukt is het niet gegarandeerd dat hij (een- danwel tweemaal) verschijnt?

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 07-01-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyparty
Inderdaad! Maar dit geldt alleen voor talen zoals US Int. waarbij de ^ en ' niet direct verschijnen. Het toetsenbord instellen op US niet echt een oplossing, omdat ik zo graag é en è maak.

In Ubuntu doet zowel US als US_intl het zoals hij zou moeten werken. Misschien moet ik Windows maar eens opnieuw installeren.

[ Voor 43% gewijzigd door martyparty op 07-01-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyparty
Hmm, ik geloof dat ik heb ontdekt waar het probleem ligt. Volgens mij is het een bug in Windows 7.
Als de taal op NL staat en de toetsenbordindeling op US_intl, heb ik het probleem wel, maar als de taal op EN staat en de indeling op US_intl, heb ik het weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is geen bug in Windows 7 hoor, want dan moet het reproduceerbaar zijn met die instellingen op meerdere installs.
En aangezien er heel veel mensen werken met deze instellingen zoals hieronder....
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sLNwwydeak1slEggPyI668YS/full.png

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

Het spijt me wel maar volgens mij snap je gewoon geen 'piep' van die toetsenbordinstellingen.
Pagina: 1