Toon posts:

[MBP] Afstand van Scherm tot Oog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Mijn vraag is, wat is de maximale afstand van scherm tot oog bij een Macbook Pro 15"? Ik zit nu op de 30 CM, en krijg steeds meer last van mijn ogen. ik zou hem het liefst op de 50/60 CM willen hebben. Ik ben bang, dat ik dan steeds meer last krijg van mijn ogen, met ver kijken. Als ik dat zou willen (50/60 CM) zou ik een extra toetsenbord moetten aanschaffen, daarom mijn vraag.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-01 18:59

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik zou zeggen, tot het voor jou nog comfortabel leesbaar is? Ga naar de winkel en zoek 't uit ;)

If it aint fixed, it's broken.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Hoe bedoel je 'maximale afstand' ?
De maximale afstand waarop je nog wat kunt zien?... de max. afstand die verantwoord is voor je ogen?

De 'juiste' werkhouding geeft aan 50-60 cm is beter: (anti RSI plaatje):
Afbeeldingslocatie: http://www.utwente.nl/pao/info_voor/medewerkers/arbo/arbo/rsi_beeldschermwerk/Studenten/Laptop%20gebruik%20en%20RSI/Laptop%20gebruik%20en%20RSI-3.png

[ Voor 237% gewijzigd door kaassouffle op 07-01-2011 22:22 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Volgens mij geldt die ooghoek alleen voor low-dpi Windows laptops (15" op 1280x900). Een standaard MacBook heeft al meer dpi en dat betekent dat alles kleiner is. En dat betekent weer dat je misschien meer met je ogen gaat zitten knijpen. Ik weet niet of dat juist het probleem van de TS is?

Hier stond achterhaalde informatie…