Netwerk en soundkaart in SuSE 7.1 Live Evaluation

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hallo,
Ik heb nog nooit Linux gedraaid en wilde dat graag een keer proberen. Vandaar dat ik de SuSE 7.1 Live Evaluation CD gedownload heb, omdat ik deze gewoon vanaf CD kan draaien, zonder dat er iets met mijn huidige WinME/Win2K installaties kan gebeuren.
Ik heb nu echter een tweetal vragen:
1) Hoe kan ik mijn internet verbinding instellen (Chello)? Mijn ethernet adapter wordt herkend op eth-0, alleen lukt het niet om via DHCP een connectie te maken.
2) Hoe kan ik mijn SB Live Value instellen? Ook deze wordt herkend, maar krijg ik uiteindelijk toch weer een error en wordt er aangegeven dat ik het via ALSA moet proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netwerk kun je configgen met netconfig
Sound moet je ff nieuwe kernel bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_verberne
  • Niet online
Alleen krijg ik geen ip-adres toegewezen en dat zou wel moeten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netconfig goed uit gevoerd en DHCP server gepakt en wat voor DHCP server heb je draaien dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al effe de handleiding gedownd?

Netwerkkaart configgen etc. en dan 'rcnetwerk restart' gebruiken, zou moeten werken.

Over geluidskaarten is ook een apart deel in de handleiding, weekniet uit me hoofd omdat ik er tot nu toe alleen maar servers mee gedraaid heb.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_verberne
  • Niet online
Bedankt voor de reacties, een handleiding downloaden zal misschien nog niet eens zo'n slecht idee zijn voor mij.....
Maar om even op de vraag terug te komen wat voor DHCP server ik draai en de instellingen hiervan.
Ik heb geprobeerd om via YaST2 mijn ethernet kaart in te stellen. Ik heb een Chello internet account, dus zou hij eigenlijk alles automatisch moeten herkennen, echter krijg ik een foutmelding wanneer hij gaat mijn netwerk gaat testen. Eerst geeft hij aan dat ie geen IP adres kan krijgen, vervolgens geeft hij aan dat de DHCP server niet goed draait ??????
Daarna heb ik nog een keer geprobeerd om alles handmatig in te stellen (zelf IP ingeven, gateway etc.), dan voltooid ie wel de test, maar krijg ik toch geen connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hepput ook een gedaan bij iemand, gewoon met Yast1, bij 7.1 wel effe een nieuwe Yast downen, die is buggy met het netwerk-gedeelte. (Zie SuSE-site).

En anders eens kijken of iemand niet de fijne hele versie voor je heeft en lekker van HD draaien, ik weet nl. niet of je RPM's kunt installen op zo'n LIVE-ding...
Pagina: 1