Kleine speakers zonder sub

Pagina: 1
Acties:

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:58
Ik ben naar iets specifieks op zoek voor kennissen. Heb de zoekfunctie al geprobeerd, maar dat heeft niet veel opgeleverd.

Wat zoek ik:

- speaker toepassing in een zone-techniek (Sonos systeem, ZP120 wordt gebruikt als versterker)
- gaat om de keuken (rechthoekige ruimte)
- loze leidingen voor speakerkabel bij het plafond (2 meter hoogte) in het midden van de ruimte (links en rechts)
- hier moeten zo klein mogelijke speakers (sattelites, melkpakjes) komen zonder sub
- keuken is modern en wit, dus liefst ook speakers in het wit mogelijk
- wand/ plafond bevestiging moet mogelijk zijn
- formaat indicatie: set als Acoustimass 5 of 3 (maar dan zonder sub), of zoiets als de Boston Acoustics SoundWare

Ik heb op het internet al gezocht bij de merken als Kef, B&W, Bose, Boston Acoustics, Canton en Dali. Maar vind nergens iets passend.

Let op: geluidskwaliteit, prijs, mooiheid, wat dan ook is even niet belangrijk. Bose bashes e.d. zijn ook niet gewenst. Ik wil puur een overzicht creëren van mogelijkheden qua type speakers.

Speciaalzaken heb ik al bezocht, biedt niet direct wat ik zoek. Ik weet dat product lists niet direct gewenst zijn op Tweakers, maar zie even geen andere mogelijkheid, daar jullie met z'n allen waarschijnlijk heel veel speaker toepassingen kennen. Dank.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Is zelfbouw een optie?

Wise enough to play the fool

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

Tazzios

..

Lijkt mij ook, paar autoradio speakers. Het afdekrooster zul dan wel even wit moeten spuiten aangezien deze meestal zwart zijn.

Badkamer speakers zijn meestal ook voor inbouw bedoelt (en wit)

[ Voor 11% gewijzigd door Tazzios op 07-01-2011 17:18 ]

Verwijderd

Iets groter, wel in het wit, mooi klinkend en geen sub nodig: Eltax Monitor III. Betaalbaar ook.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
wat is je vraag nou eigenlijk? Volgens mij heb je alles wel al op een rijtje...

• Barns
@teacher, Tazzios; zelfbouw is geen optie.

@gewoonmaf; deze zijn 30cm hoog, en kunnen bovendien niet hangen. Het moet echt kleiner óf inderdaad in-ceiling/ in-wall, daar had ik nog niet aangedacht. Ik vind het wel een mooie suggestie voor de woonkamer (andere zone). Top.

@Ossi; wat ik zoek zijn (zeer) kleine speakers (formaatje Acoustimass 5 of 3), maar dan zonder sub. En ze moeten kunnen hangen (wand/plafond; komt op 2 meter hoogte). Ik hoop dus dat jullie een range aan producten zouden kunnen verschaffen die passen in zo'n set-up. Afwijken van de set-up zoals beschreven is niet mogelijk (en tevens niet hun wens).

[ Voor 39% gewijzigd door Barns op 07-01-2011 17:36 ]

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:51
Barns schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:32:
Het moet echt kleiner óf inderdaad in-ceiling/ in-wall, daar had ik nog niet aangedacht. Ik vind het wel een mooie suggestie voor de woonkamer (andere zone). Top.
Magnat heeft zeer betaalbare plafond speakers. En ze schijnen van behoorlijke kwaliteit te zijn.

Heb zelf Aquasound in de badkamer (geïntegreerde stereospeaker), maar vind het geluid niet echt fantastisch. Of dat licht aan de open ruimte achter de speaker, de akoestiek van een badkamer of de speaker zelf is erg moeilijk te beoordelen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:44

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Visonik David series, in zwart, wit of zilver: 110x117x100 groot. Jarenlang gebruikt in mijn keuken, heel onopvallend met groot geluid. Er wordt ook veel gesproken over Minimus 7 luidsprekers, maar die heb ik zelf nooit kunnen beluisteren.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Barns
DeBolle schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:50:
Visonik David series, in zwart, wit of zilver: 110x117x100 groot. Jarenlang gebruikt in mijn keuken, heel onopvallend met groot geluid.
Ziet er veelbelovend uit, deze zijn ook als stereo te gebruiken begrijp ik?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:44

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Barns schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:59:
[...]

Ziet er veelbelovend uit, deze zijn ook als stereo te gebruiken begrijp ik?
Ik begrijp jouw vraag niet - die Visonik luidsprekers zijn twee-weg full range luidsprekers, die kun je uiteraard in elke combinatie gebruiken - wat bedoel je eigenlijk?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Barns schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:32:
@teacher, Tazzios; zelfbouw is geen optie.
Jammer, want dan kan je het "precies naar wens" maken. Ik denk bijv aan:
Afbeeldingslocatie: http://zelfbouwaudio.nl/forum/download/file.php?id=32819&t=1
Je kijkt naar 2 op elkaar gelijmde IKEA schaaltjes en een tangband breedbander.

Maar, kijk eens naar JBL control pro speakers:
Afbeeldingslocatie: http://avmshop.co.uk/index.php/image/resize/jbl-control-1-pro-speakers-pair-white--1895.jpg

Of de JBL control NOW:
Afbeeldingslocatie: http://i2.expansys.com/img/b/181926/jbl-control-now-aw.jpg

Of de cheap ass kloon van de JBL:
Afbeeldingslocatie: http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/Omnitronic_Control1_white.jpg
Omnitronic control one

Yamaha heeft witte kleine "all weather speakers" en ook mooin in wall speakers, met witte roosters.

[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 07-01-2011 20:24 ]

Wise enough to play the fool

• Barns
DeBolle schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:10:
[...]

Ik begrijp jouw vraag niet - die Visonik luidsprekers zijn twee-weg full range luidsprekers, die kun je uiteraard in elke combinatie gebruiken - wat bedoel je eigenlijk?
Nevermind, ik had iets te vluchtig gekeken.

@teacher: haha die IKEA schaaltjes, ziet er super uit. Bedankt ook voor je ideeën nog, ik kom hier al een stuk verder mee denk ik zo. Jullie hebben je waarde bewezen ;)

/Edit: Echter nu nog één vraagje. Het Sonos systeem werkt met een impedantie van 8 Ohm, vele kleine speakers op 4 Ohm. Dit levert geheid problemen op toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Barns op 07-01-2011 22:50 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:09

DjVe

Hatsaflats!

Tangent Evo 4 klinken ook heel behoorlijk.Zijn leverbaar in hoogglans wit en worden geleverd met muurbeugel :)

http://www.tangent-audio....E4-bookshelf-speaker.html

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:10

iNFiNiTY-

pro

Afbeeldingslocatie: http://www.lexicommultimedia.nl/images/Dome_speakers.jpg :o

Focal dome

[ Voor 8% gewijzigd door iNFiNiTY- op 08-01-2011 09:53 ]

• Foelie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik heb zelf de scandyna micropod SE aan mijn zp120 hangen. Leuk design en ook in het wit te verkrijgen. Deze kunnen worden opgehangen met een muurbeugel van de fabrikant zelf bv.
Pagina: 1