Server start niet over internet

Pagina: 1
Acties:

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-02 17:08
Hey,

Ik heb laatst een computer overgehouden en aangezien ik dacht dat het wel handig zou zijn om een soort van 'centrale computer' te hebben in het netwerk.

Zo gezegd zo gedaan, computer in de kast staan met een netwerkkabeltje er naartoe en alles werkt perfect.
Booten over het netwerk gaat perfect, alleen als ik de pc probeer op te starten via het internet werkt het niet.
Als ik in de logboeken van mijn modem (Speedtouch ST706) kijk, zie ik wel dat de poort wordt geaccepteerd en doorgestuurd naar het juiste IP adres, maar de PC gaat gewoon niet aan.

Het OS van de PC is Windows XP Professional, en achter mijn Speedtouch ST706 staat nog een Belkin router, maar de PC in kwestie staat direct in verbinding met de Speedtouch.
Wat kan ik hier aan doen?

Mvg.

[ Voor 0% gewijzigd door Rotje333 op 07-01-2011 16:35 . Reden: Typo ]

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:20

Aganim

I have a cunning plan..

Hoe probeer je de PC op te starten? Via Wake on Lan? Daarbij hoort het pakket naar het MAC adres gezonden te worden, niet het IP adres zoals nu wellicht gebeurd.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

WOL werkt op de datalink layer, IP is network layer.

Vermoedelijk gebruik je DHCP en wanneer het pakketje op je Speedtouch toekomt wordt er een ARP request gestuurd om het MAC adres te weten te komen. Maar aangezien je PC uit staat kan die deze niet beantwoorden en word hij gedropt.

Enige manier is een vast IP te gebruiken en in op je Speedtouch een route aanleggen naar de interface van die PC (met het IP adres). Maar ik twijfel er aan of dat mogelijk zal zijn.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Rotje333
In de Speedtouch staat de poort voor Wake on LAN toegewezen naar het apparaat, niet specifiek naar het IP adres.
Het IP van de server is statisch.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Om ongewild booten te voorkomen, zou ik de PC ook achter de router zetten en niet achter het (onbeschermde) modem. Tenminste, algemeen aangenomen dat het modem geen goede firewall heeft en de router wel.

Daarna, in de router een portforward definieren voor poort X (als voorbeeld 8941) waar WOL-verkeer overheen moet en dat moet dan naar het MAC-adres van de PC die je wil opstarten.

Vanaf internet, zeg maar, moet je dan een WOL-commando sturen (magic packet) naar je externe IP zoals 84.51.67.32 en poortnummertje 8941 gebruiken.

^ mogelijk met het programmaatje hierboven dus erbij :)

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 07-01-2011 16:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien werkt het als je je WOL pakketje naar je broadcast-adres van je lan stuurt, ik weet alleen niet of NAT naar een broadcast adres kan doorsturen (bijv. 10.0.0.255 voor een 10.0.0.0/24 lan)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Rotje333
MAX3400 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:56:
Om ongewild booten te voorkomen, zou ik de PC ook achter de router zetten en niet achter het (onbeschermde) modem. Tenminste, algemeen aangenomen dat het modem geen goede firewall heeft en de router wel.

Daarna, in de router een portforward definieren voor poort X (als voorbeeld 8941) waar WOL-verkeer overheen moet en dat moet dan naar het MAC-adres van de PC die je wil opstarten.

Vanaf internet, zeg maar, moet je dan een WOL-commando sturen (magic packet) naar je externe IP zoals 84.51.67.32 en poortnummertje 8941 gebruiken.

^ mogelijk met het programmaatje hierboven dus erbij :)
Nouja het probleem met de router (nouja, probleem) is dus dat hij in Acces Point mode staat.
Alles gaat dus via het modem, het modem heeft namelijk ook portforward mogelijkheden en dat stoorde wat met de router waardoor ik helemaal geen poorten op kon zetten.
Ik zal het programma'tje eens testen :)

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik weet voor je een alternatief dan iscsi
Rotje333 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:34:
Hey,

Ik heb laatst een computer overgehouden en aangezien ik dacht dat het wel handig zou zijn om een soort van 'centrale computer' te hebben in het netwerk.

Zo gezegd zo gedaan, computer in de kast staan met een netwerkkabeltje er naartoe en alles werkt perfect.
Booten over het netwerk gaat perfect, alleen als ik de pc probeer op te starten via het internet werkt het niet.
Als ik in de logboeken van mijn modem (Speedtouch ST706) kijk, zie ik wel dat de poort wordt geaccepteerd en doorgestuurd naar het juiste IP adres, maar de PC gaat gewoon niet aan.

Het OS van de PC is Windows XP Professional, en achter mijn Speedtouch ST706 staat nog een Belkin router, maar de PC in kwestie staat direct in verbinding met de Speedtouch.
Wat kan ik hier aan doen?

Mvg.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Rotje333 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:51:
In de Speedtouch staat de poort voor Wake on LAN toegewezen naar het apparaat, niet specifiek naar het IP adres.
Het IP van de server is statisch.
Wat bedoel je met apparaat?

Het mac adres of de interface van de router waarme hij is verbonden.

Kan je toevallig de route-table zien?
Normaal moet de verbinding ook actief zijn om hem op te nemen in de routetable.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Rotje333
Om een of andere reden werkt het geloof ik via de andere ethernet poort van het modem wel, ik heb ze namelijk omgeruild en nu werkt het wel vanaf een 3G verbinding van T-Mobile (iPhone).
Ik zal het vanavond eens testen vanaf mijn andere huis, in ieder geval iedereen bedankt voor het reageren!:)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 15:15

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)
Pagina: 1