Hallo allemaal,
Ik heb kleine quiz gemaakt in flash.
Telkens als je correct antwoord, wordt je score in de output met 1 opgeteld.
Nu, om de (meerkeuze) vragen te beantwoorden heb je voor elk antwoord 2 buttons. Eén gewoon en één op een controller. (zie afbeelding)

Telkens als je op eender welke button klikt, gaat hij naar de volgende vraag op de tijdlijn.
Probleem: vanaf de tweede vraag, krijg ik in mijn output een dubbele melding als ik op een button klik. Vermoedelijk door mijn twee buttons... Maar die hebben niet dezelfde naam. Kan iemand mij dit uitleggen?
EDIT: ik heb twee andere functies gemaakt voor de tweede reeks buttons, maar dit lost niks op.
Ik heb kleine quiz gemaakt in flash.
Telkens als je correct antwoord, wordt je score in de output met 1 opgeteld.
Nu, om de (meerkeuze) vragen te beantwoorden heb je voor elk antwoord 2 buttons. Eén gewoon en één op een controller. (zie afbeelding)

Telkens als je op eender welke button klikt, gaat hij naar de volgende vraag op de tijdlijn.
Probleem: vanaf de tweede vraag, krijg ik in mijn output een dubbele melding als ik op een button klik. Vermoedelijk door mijn twee buttons... Maar die hebben niet dezelfde naam. Kan iemand mij dit uitleggen?
EDIT: ik heb twee andere functies gemaakt voor de tweede reeks buttons, maar dit lost niks op.
Flash ActionScript 3:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| stop(); var answerResult:String; var melding:String; var score:Number = 0; function onCorrectClick(evt:MouseEvent):void { answerResult = "Correct antwoord!"; score++; melding = "Uw score bedraagt : " + score + "/4"; trace(answerResult); trace(""); trace(melding); trace("------------------------------"); } function onFalseClick(evt:MouseEvent):void { answerResult = "Foutief antwoord!"; melding = "Uw score bedraagt : " + score + "/4"; trace(answerResult); trace(""); trace(melding); trace("------------------------------"); } function gotoSport(evt:MouseEvent):void { gotoAndStop("sport"); } redBtnAgain.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onAgainClick); btnBlue.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onFalseClick); btnBlue.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gotoSport); conBtnBlue.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onFalseClick); conBtnBlue.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gotoSport); btnOrange.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onCorrectClick); btnOrange.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gotoSport); conBtnOrange.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onCorrectClick); conBtnOrange.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gotoSport); btnGreen.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onFalseClick); btnGreen.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gotoSport); conBtnGreen.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onFalseClick); conBtnGreen.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gotoSport); btnYellow.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onFalseClick); btnYellow.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gotoSport); conBtnYellow.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onFalseClick); conBtnYellow.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gotoSport); |