Ik heb met php/sql/html een website opgezet waar het voor mensen mogelijk is om een kleine CV te plaatsen welke een linkje bevat naar hun LinkedIN profiel. Alles werkt tot nu toe, ik heb zelfs een zoekfunctie toe weten te voegen, alle php kennis die ik tot nu toe heb, heb ik kunnen gebruiken om deze website in elkaar te zetten.
Het leren van PHP heb ik gedaan met behulp van het boek PHP en MYSQL voor dummies
Op deze website kan ik als beheerder inloggen, om zo uiteindelijk ook records te kunnen verwijderen uit de database.
Het enige struikelblok dat er nog heerst, is de verwijder mogelijkheid welke nog niet vlekkeloos werkt.
Ik heb een database met daarin één tabel met kandidaatgegevens (id, naam, email en linkedin-hyperlink ed.) deze informatie wordt mbv php weergegeven in een tabel:
Achter elke rij gegevens heb ik tevens een checkbox toegevoegd, met als doelstelling dat ik deze uiteindelijk kan aanvinken en met meerdere tegelijk kan verwijderen.
Het script om ze te verwijderen ziet er als volgt uit:
Kunnen jullie zien wat ik precies fout doe? voor jullie beeldvorming, wat het script zou moeten doen:
logindetails nodig? *Regel dat zelf maar, zet maar gewoon open neer volgende keer*
edit:
Dit staat nog bovenaan mijn scriptje, oa, een include naar de gegevens van de database (namen, logingegevens etc.)
nog een edit: omdat ik error reporting aan heb staan, krijg ik de volgende melding:
Notice: Undefined variable: delete in /customers/rogermooren.nl/rogermooren.nl/httpd.www/test/beheer_membersdetail.php on line 80
Het leren van PHP heb ik gedaan met behulp van het boek PHP en MYSQL voor dummies
Op deze website kan ik als beheerder inloggen, om zo uiteindelijk ook records te kunnen verwijderen uit de database.
Het enige struikelblok dat er nog heerst, is de verwijder mogelijkheid welke nog niet vlekkeloos werkt.
Ik heb een database met daarin één tabel met kandidaatgegevens (id, naam, email en linkedin-hyperlink ed.) deze informatie wordt mbv php weergegeven in een tabel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| <?php $query = mysql_query(" SELECT * FROM kandidaat ORDER BY regio, opleiding "); echo " <table border='1' bgcolor='fffffff'><tr> <td><b>id</b></td> <td><b>achternaam</b></td> <td><b>voornaam</b></td> <td><b>geslacht</b></td> <td><b>regio</b></td> <td><b>opleiding</b></td> <td><b>vakgebied</b></td> <td><b>uurloon</b></td> <td><b>dienstverband</b></td> <td><b>linkedin</b></td> <td><b>email</b></td> <td><b>datum inschrijving</b></td> <td><b>#</b></td> </tr> "; while($result1 = mysql_fetch_assoc($query)){ echo "<tr>"; echo "<td>" .$result1['id']. "</td>"; echo "<td>" .$result1['achternaam']. "</td>"; echo "<td>" .$result1['voornaam']. "</td>"; echo "<td>" .$result1['geslacht']. "</td>"; echo "<td>" .$result1['regio']. "</td>"; echo "<td>" .$result1['opleiding']. "</td>"; echo "<td>" .$result1['vakgebied']. "</td>"; echo "<td>" .$result1['uurloon']. "</td>"; echo "<td>" .$result1['dienstverband']. "</td>"; echo "<td><a href=".$result1['linkedin']." >Klik hier</a></td>"; echo "<td>" .$result1['email']. "</td>"; echo "<td>" .$result1['datum']. "</td>"; echo "<td><input type=checkbox name=checkbox[] id=checkbox[] value=".$result1['id']."></td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>"; echo "</br>"; ?> |
Achter elke rij gegevens heb ik tevens een checkbox toegevoegd, met als doelstelling dat ik deze uiteindelijk kan aanvinken en met meerdere tegelijk kan verwijderen.
Het script om ze te verwijderen ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <input name="delete" type="submit" id="delete" value="verwijder"> <? if($delete){ for($i=0;$i<$count;$i++){ $del_id = $checkbox[$i]; $sql = "DELETE FROM kandidaat WHERE id='$del_id'"; } } mysql_close(); ?> |
Kunnen jullie zien wat ik precies fout doe? voor jullie beeldvorming, wat het script zou moeten doen:
- laat kandidaten zien (werkt prima)
- vink checkboxes aan (werkt ook)
- delete (met een knopje, om zo meerdere records tegelijk te kunnen verwijderen).
logindetails nodig? *Regel dat zelf maar, zet maar gewoon open neer volgende keer*
edit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?php ini_set ('display_errors', 1); error_reporting(E_ALL); ?> <?php include("conf/dbconn.php"); include("header.php"); include("navigatie_beheer.php"); ?> |
Dit staat nog bovenaan mijn scriptje, oa, een include naar de gegevens van de database (namen, logingegevens etc.)
nog een edit: omdat ik error reporting aan heb staan, krijg ik de volgende melding:
Notice: Undefined variable: delete in /customers/rogermooren.nl/rogermooren.nl/httpd.www/test/beheer_membersdetail.php on line 80
[ Voor 8% gewijzigd door MueR op 07-01-2011 15:34 ]