Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sensatietitel

Pagina: 1
Acties:

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:00
Sorry, iets anders kan ik er niets van maken.

Het bericht van nieuws: 'Kopieerbeveiliging Mac App Store op eerste dag al gekraakt' heeft nogal een 'sensatietitel' vind ik. De kopieerbeveiliging van de mac app store is namelijk niet gekraakt, er zijn meerdere ontwikkelaars die de richtlijnen van het beveiligen van de app maar half hebben gelezen en dus niet goed hebben toegepast.

Deze applicaties kan je 'zo kopiëren dit heeft dus niet met de beveiliging van de app-store te maken, maar met de incompetentie van de ontwikkelaars om de guidelines te volgen hoe de applicatie te beveiligen.

Wat o.a hier is te lezen http://www.tuaw.com/2011/...lidation-against-hacking/ en op nog veel meer andere plaatsen.

Ik ben trouwens niet de enige die 'dit opviel' als je de reacties bij het betreffende artikel bekijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door ZpAz op 07-01-2011 14:55 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit had ik inderdaad ook al :) Echt een "wij-willen-heel-veel-lezers-titel" :)
Mag wel een beetje aangepast vind ik!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Niet om het goed te praten, maar het wordt wel overal overgenomen : http://www.9to5mac.com/46...claim-mac-app-store-crack. Maar dit is natuurlijk niet wat we gewend zijn van Tweakers.net. Tweede bron in het artikel geeft het weer zoals ZpAz bedoeld.

Self reflection is the school of wisdom

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Hmm, de titel is zeker niet bedoeld om veel lezers te trekken. Als hij al ronkend overkomt, komt dat door de combinatie 'Apple', 'kraken' en 'in één dag' in dezelfde kop. Maar dat is precies wat er is gebeurd: als we echt voor de hits zouden zijn gegaan, had een kop als 'Gigantische fouten Apple bij kopieerbeveiliging App Store', of iets dergelijks meer voor de hand gelegen.

Daarnaast: het ís ook de kopieerbeveiliging die is gekraakt. Alles wijst er op dat die certificaten die nu zijn gekraakt, zijn bedoeld om kopiëren te voorkomen. Dat ontwikkelaars zelf ook een beveiliging kunnen inbouwen, doet daar naar mijn mening niets aan af. :)

Edit: Om verwarring te voorkomen, hebben we de kop aangepast: 'Kopieerbeveiliging Mac App Store op eerste dag al deels gekraakt'

[ Voor 10% gewijzigd door Joost op 07-01-2011 15:42 ]

Ik ben helemaal geen stagiair

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:00
Mwah, okee de titel is beter. En inderdaad een gedeelte wat 'gekraakt' is was er om kopiëren te voorkomen, maar het was dan maar half geïmplementeerd door de ontwikkelaar (as far as I know) en dat het dan niet 100% is ligt niet aan de app store, maar de ontwikkelaar.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
GWX schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:33:
Daarnaast: het ís ook de kopieerbeveiliging die is gekraakt. Alles wijst er op dat die certificaten die nu zijn gekraakt, zijn bedoeld om kopiëren te voorkomen. Dat ontwikkelaars zelf ook een beveiliging kunnen inbouwen, doet daar naar mijn mening niets aan af. :)
In een eerder item over de appstore bleek in de reacties op de FP dat ontwikkelaars zelf helemaal geen eigen beveiliging mogen inbouwen van Apple.

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
mjtdevries schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:33:
[...]

In een eerder item over de appstore bleek in de reacties op de FP dat ontwikkelaars zelf helemaal geen eigen beveiliging mogen inbouwen van Apple.
Dat klopt, dat mag ook niet. Er is dus gewoon een guideline hoe je dit met behulp van de beveiliging gegeven door de Appstore kan "activeren". Dat hebben developers vaak nog niet gedaan, that's all... er is niets gekraakt. Dat, samen met de titel en nog even in de laatste alinea "veel mensen hadden problemen" geven natuurlijk wel een kleurtje aan het artikel die niet klopt.

[ Voor 13% gewijzigd door vgroenewold op 07-01-2011 18:43 ]

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
vgroenewold schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:43:
[...]

Dat klopt, dat mag ook niet. Er is dus gewoon een guideline hoe je dit met behulp van de beveiliging gegeven door de Appstore kan "activeren". Dat hebben developers vaak nog niet gedaan, that's all... er is niets gekraakt. Dat, samen met de titel en nog even in de laatste alinea "veel mensen hadden problemen" geven natuurlijk wel een kleurtje aan het artikel die niet klopt.
Wat bedoel je precies met 'kleurtje'? :)

Ik ben helemaal geen stagiair

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
;) Een negatief kleurtje. Ik vind dat het best negatief mag zijn als dat ook gewoon terecht is, ik ben de laatste die daarover gaat zeuren, maar hier is de titel gewoon overtrokken wat mij betreft.
Pagina: 1