Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laserjet via usb->parallel

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:05
Heb een verloopkabetlje uit China gehaald om de Laserjet 2100 aan te kunnen sluiten. De PostScript driver geinstalleerd (PCL werkt niet), leuk en aardig, maar printen ho maar.

Ik moet handmatig op de Go knop drukken voordat hij wat print. Maar hij blijft alleen maar de testpagina van Windows 7 printen, andere opdrachten die ik verzend komen er niet uit...

Zou dit aan de verloopkabel kunnen liggen? Wat is wijsheid, een expresscard parallele poort kopen of een JetDirect kaartje zodat ik via het netwerk kan printen?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Instellingen van papier formaat goed staan?
A4 versus letter ?

Hier op het werk ook een x aantal laserjets en daar komt het ook wel eens voor dat een job niet geprint wordt als het formaat niet klopt. En dan ff op start op de printer drukken en dan gaat de job wel door iig.
En dan is het meestal gevalletje Letter versus A4

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• maarud
Als ik op Go/start druk dan krijg print hij niet eens, hij blijft de testpagina printen... Andere documenten komen er niet uit. Formaat staat op A4

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik zou persoonlijk proberen ergens een refurbished JetDirect kaartje te fixen. Wel zo makkelijk en werkt altijd en overal zonder problemen :) Sowieso krijg je dan tenminste nette/duidelijke meldingen als het niet werkt, wat er niet werkt. Met dat chinese spul... meestal gokwerk ;)

Is het ding ook direct beschikbaar voor alle apparaten in het netwerk.

http://shop.ebay.com/i.ht...rksid=p3286.c0.m270.l1313
Voor ~$20 heb je het ding thuisbezorgd.
maarud schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:43:
Als ik op Go/start druk dan krijg print hij niet eens, hij blijft de testpagina printen... Andere documenten komen er niet uit. Formaat staat op A4
De Go/Start knop is de testknop, die wordt inderdaad voor de testprints gebruikt. Dat zegt helaas weinig over het wel/niet ontvangen van printjes.

[ Voor 27% gewijzigd door Wolfboy op 07-01-2011 14:48 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Is het daadwerkelijk de testpagina van Windows7 of een testpagina van de printer zelf?

Juist van de printer dus...
Uit de handleiding: http://bizsupport2.austin...ual/bpl06466/bpl06466.pdf
"Go
l Press GO to resume printing when the printer is paused or when
unprinted data is still in the printer.
l Press GO to clear some printer errors.
l Press GO to print a demo page. The printer must be in the ready
state."

Ik vermoed dat je printer geen enkel signaal krijgt van Windows via je kabel/verloop.

Mmm Wolfboy was me voor. :P

[ Voor 10% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-01-2011 14:49 ]

Verwijderd

maarud schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:43:
...dan krijg print hij niet eens, hij blijft de testpagina printen...
Wat bedoel je nou?

• maarud
Dan denk ik dat hij al die tijd een demo page heeft zitten printen (heb hem niet hier op locatie).

Maar hij heeft ook wel eens de Windows 7 testpagina geprint. Toen ik namelijk nog de PCL6 drivers had krijg ik een PCL error met system panic (of kernel error ofzo). Met de PS drivers ging het goed.

Als ik een printopdracht geeft dat gaat het rode lampje 1 keer knipperen en dan blijft hij weer constant groen branden... Als ik opdrachten geef dan zie ik trouwens ook nooit een opdracht in de wachtrij, die blijft altijd op 0 documenten staan.

Zal nog eens even gaan knutselen :)

[ Voor 42% gewijzigd door maarud op 07-01-2011 19:08 ]

Pagina: 1