Welke NAS?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een netwerkschijf met een capaciteit van 1 á 2 TB. De schijf komt naast mij Home Cinema Set te staan en moet via USB af te spelen zijn. Vanaf de schijf wil ik .mkv bestanden afspelen. Mijn HCS kan daarmee overweg dus dat is geen probleem.

Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij hierover advies geven?
Ik zou graag maximaal 150 euro willen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat je zoekt bestaat niet en kan ook niet bestaan. Als de content via USB mass storage te lezen moet zijn, kan dat niet via een NAS omdat je dan inherent sharing problemen krijgt. Stel je voor wat er gebeurt als je zowel via USB als via het netwerk data probeert te schrijven. Of aan de ene kant wissen terwijl je aan de andere kant probeert te lezen. Het is dus het een of het ander.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even de Pricewatch nagelopen en ik denk: pricewatch: Netgear Stora MS2000 en anders hier een voorgedefinieerd filter

Moet je nog wel een eigen schijf in trappen en klaar.

Maar ja, geen idee welke bomen er bij jou allemaal in de weg staan dus mijn gegeven oplossing is gebaseerd op 20% informatie van jouw kant. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 07-01-2011 13:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 11-09 22:50
Dat is prima te vinden in de pricewatch inderdaad, en anders lopen er nog diverse NAS topics op het forum die je kunt vinden met behulp van de tags. Kom op he topper, beetje meer inzet :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MAX3400 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:52:
Even de Pricewatch nagelopen en ik denk: pricewatch: Netgear Stora MS2000

Moet je nog wel een eigen schijf in trappen en klaar.
Niet dus. Een NAS kan wel via USB lezen vanaf een ander medium, maar wat hij wil is dat ie het apparaat op z'n TV/audio set kan aansluiten zodat die de films via USB afspeelt. Dat kun je alleen met een normale USB schijf, maar die kun je dan weer niet via het netwerk vullen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Exirion schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:55:
[...]

Niet dus. Een NAS kan wel via USB lezen vanaf een ander medium, maar wat hij wil is dat ie het apparaat op z'n TV/audio set kan aansluiten zodat die de films via USB afspeelt. Dat kun je alleen met een normale USB schijf, maar die kun je dan weer niet via het netwerk vullen.
+
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Hardeschijf bus (extern) USB 2.0
Huh?

/edit: misschien ben ik niet bij de tijd of lees ik op dit tijdstip niet goed maar sinds wanneer is USB eenrichtingsverkeer (alleen lezen vanaf medium X maar niet gelezen worden door medium Y)?

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 07-01-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je wil gewoon een 2TB usb schijf hebben.

Volgens mij kan in het goedkope segment geen schijf tegelijk een netwerk schijf en usb (slave)schijf zijn.
(mijn Mede8ter kan overigens wel OF USB of NAS spelen, zonder dat je de formatering hoeft te wijzigen of ruimte te reserveren. echter die gebruikt dan NTFS formatering, en is relatief overkill voor wat jij vraagt, omdat het apparaat zelf al mkv files kan afspelen)

Maar welke had je in gedachten en waarom werken die niet/

Maar als je HCS een netwerk apparaat is(?) kan je toch via je HCS files op de schijf zetten?

links:

netwerk schijven met USB koppeling:
http://tweakers.net/price...v3B9XAuV4fjznBP9EPA1611i8

usb harde schijven (ook vanaf 1 TB):

http://tweakers.net/price...f3P1Zm62OE2JdAT177Hq9Z6AA

/edit:
Exirion schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:55:
[...]

Je hebt dus NASSEN (netwerk schijven) die ook als USB slave kunnen fucntioneren. Ik denk dat topic starter een HCS (welke ????) heeft met usb aansluiting die vanaf USB files kan afspelen. (welke formateren moet de usb dan hebben? fat, of ook NTFS?)

(Verder is een mediaplayer tegenwoordig veel mooier daarvoor, die slikt niet alleen mkv files maar ook ISO images, dvd menu, VIDEO_TS strukturen)

@ hierboven... belangrijk detail is dus of het apparaat een usb host ("PC") of usb slave ("schijf") aansluiting heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door leuk_he op 07-01-2011 14:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dit zijn netwerk schijven met een USB interface, inderdaad, maar de meeste hebben alleen een host interface, en geen device interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Mijzelf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:40:
[...]
Dit zijn netwerk schijven met een USB interface, inderdaad, maar de meeste hebben alleen een host interface, en geen device interface.
Dat schreef ik al ja, maar er zitten er welle tussen met een slave EN een master aansluiting. helaas kun je daar in de pricewatch niet op selecteren.

b.v.

pricewatch: LaCie d2 Network 2 (MERK OP: prijs per gigabyte is dus al het dubbele dan een domme 1 TB schijf)...

En nogmaals: lees de manual, volgens mij kun je in geen geval tegelijk USB data lezen en via het netwerk dezelfde partitie schrijven. deze lacie gebruikt denk ik een constructie dat je een gedeelte moet reserveren voor usb slave mode.

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 07-01-2011 15:41 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Goed punt over host/slave USB... Had ik even overheen gelezen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

leuk_he schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:40:
En nogmaals: lees de manual, volgens mij kun je in geen geval tegelijk USB data lezen en via het netwerk dezelfde partitie schrijven. deze lacie gebruikt denk ik een constructie dat je een gedeelte moet reserveren voor usb slave mode.
Dan zou het kunnen, maar dat maakt het weinig zinvol omdat je dan alsnog niet via beide wegen bij je data kan komen tenzij ie makkelijk kan schakelen tussen netwerk en USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Exirion schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:42:
[...]

Dan zou het kunnen, maar dat maakt het weinig zinvol omdat je dan alsnog niet via beide wegen bij je data kan komen tenzij ie makkelijk kan schakelen tussen netwerk en USB.
Een Lacie Networkspace2 kan redelijk eenvoudig schakelen. Als je hem op USB aansluit verdwijnt de netwerkshare 'Usbshare', en die komt weer terug als je de USB kabel eruit trekt. Dus het zou kunnen dat de NAS automatisch schakelt als functie van het aan- en uitzetten van die HCS.
Probleem is dat door die 'rare' device interface constructie hij niet door alle embedded hardware als USB schijf herkent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
loewie1984 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:54:
Dat is prima te vinden in de pricewatch inderdaad, en anders lopen er nog diverse NAS topics op het forum die je kunt vinden met behulp van de tags. Kom op he topper, beetje meer inzet :)
Je hebt gelijk. Maar je ziet wel weer wat voor discussie er los barst over USB en LAN host. :P

Bedankt heren voor de info tot zo ver. Ik ga eens goed zoeken tussen de links die jullie me gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je een netwerkschijf gewoon kan benaderen als een soort externe harde schijf. Met inzicht in de mappen enzo.

Maar kan je ook software of de netwerkschijf zetten? Ik gebruik een programma van Samsung om mijn bestanden klaar te maken voor streamen en dat zou ik dan graag op die netwerkschijf willen laten draaien.

En hoe kan ik zien of een netwerkschijf bestanden van downloaden mbv .nzb? Dan kan mijn computer uit tijdens het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Hoe kun je serieus, drie topics over een probleem met je home cinema openen? Is dat niet veeeeeel makkelijk in 1 topic te doen?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zadje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10-2023
Waarom pak je bijv. geen hdx-1000.
Heb je EN mediaspeler voor je homecinema (lust ook mkv), EN heeft nas functie EN kan als usb-host fungeren.
En als kers op de taart... hij kan ook NZB downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smht schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:39:
Hoe kun je serieus, drie topics over een probleem met je home cinema openen? Is dat niet veeeeeel makkelijk in 1 topic te doen?
Bedankt voor je bijdrage aan deze topic.
Pagina: 1