Toon posts:

Beste GeForce 2MX kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door alle gf2mx's zie ik het bos niet meer |:( aangezien ik een S3 4mb agp + voodoo2 12mb heb wil ik welles wat niews aangezien mijn heele bak ongeveer wel ge-update
ik wil games in 1024x768 in 32bit spelen
ivm met een slechte herinnering aan asus vermijd ik dit merk liever.. ik heb goede dingen gehoord over hercules.. ik wil een 'tv-out/dual-head/twinview/welke andere term er voor is' erop en ik wil niet meer dan FL 400,- uitgeven of beter gezegt kan ik uitgeven ;) zouden jullie kunnen reageren met welke kaart goed is en waarom? (het hoeft niet per se een gf2mx te zijn mag ook iets anders zijn maar dan wel in de zelfde prijsklasse) alvast tnx! =)

Verwijderd

Koop een Leadtek GF2 MX DH Pro!!!
Heb ik ook, perfect dingetje.
Op m'n tv een DiVXje draaien terwijl ik op m'n monitor gewoon kan internetten.

Is ook goed te OCen, zit een grote heatsink op de core met een fannetje d'r op.

Mijne loopt nu op core:230 mem:220 :7

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

twinview/dualhead wordt alleen ondersteund door geforce2mx en dualhead videokaarten van matrox.
ik heb zelf een tijdje een Powercolor gehad met twinview en tv-out, ik zou zeggen kijk in de pricewatch

ennuh gebruik deze ook even http://onno.dhs.org/gotsearch ... m.a.w. zoek even! ;)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb een Hercules. Ik ga niet zeggen deze is beter als de rest ofzo, want dat weet ik niet... Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee.

Wat je zelf al zei over Asus... ik heb er al 3 moederborden van gehad, en ik wil echt niet anders, PERFECT.

Maar een kennis van me heeft de MX van Asus, en die heeft allerlei problemen ermee.
Zoals: De twinview doet het alleen met de drivers van Asus zelf, en niet met de Det. drivers. Sommige mensen boeit dat niet, die zijn toch totaal niet van plan iedere week de nieuwe Det. drivers uit te proberen.
Maar andere willen graag kijken met welke drivers de kaart het het beste doet, om er alles uit te halen wat erin zit. Als je dit dus wilt, kan ik je de Asus afraden...

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
misschien handig om erbij te zeggen ik heb nu geen fan op me videokaart maar ik slaap 3 meter ervan dan dus ik wil wel een ding waar ik rustig naast kan slapen =)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:15
De radeon SDR met TV-out, deze kaarten zijn perfect in 32-bits en hebben een uitstekende tv-out kwaliteit en bovendien een lekkere 2d.

kost bij norrod 319 geloof ik.

• AntonTH4Dutch
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De CardExpert Geforce2 MX is getest als n v.d. beste/snelste MX-kaarten en ook nog 's
zo'n beetje de goedkoopste (ca. 300 piek) :)
Anton

Verwijderd

Ik heb een cardexpert gf2MX, goed kaartje.
Maar ik heb hem voor 225 piek gekocht. Ja hij was nieuw, bij een gozer van tweakers.
Trouwens hoever zijn over te klokken want nu is core 175 en ram loopt op 143? Ik vind dit wel laag.

TWEAKZE

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
ik zou niet eens voor een MX gaan.

aangezien ze soms gewoon slechter scoren dan een geforce 1.

Aangezien je budget zou ik idd voor een radeon of die nieuwe kyro II gaan.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Ik heb de ASUS V7100 Combo Deluxe, leuk MX2 kaartje, met veel opties. Zit video in/tv out op en ook nog een TV Tuner. En natuurlijk de Geforce2MX chip. :)
En inderdaad geen fan op de heatsink. Maar ja, met een flinke cooler op je 1Ghz en een 300 Watt voeding die nogal wat geluid produceerd slaap ik er niet lekker naast. 's nachts dus helaas het systeem uit.

Verwijderd

Ik zit met een ander probleempje :)

Ik heb een goeie vid. kaart maar ik wil er TV out op hebben. Bestaan er kasjes dat je zonder TV out op de kaart te hebben toch op de TV films kunt kijken ??? :)

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 10:27
Ja die bestaan er.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Trust Televiewer 189,-
Is zo'n kastje voor tv-out.

Verwijderd

kyro II, is in serious sam sneller dan geforce 2 ultra (!) en kost maar +- 440 piek.

komt half april naar NL

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
Op Saturday 17 March 2001 20:21 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
kyro II, is in serious sam sneller dan geforce 2 ultra (!) en kost maar +- 440 piek.

komt half april naar NL
serious sam is maar 1 spel. en hoe zit het met de drivers? kon me vroeger nog m'n savage 3d herinneren wat als leuk kaartje werd aangeprezen. die kaart had pas bagger drivers, miste gewoon grote stukken textures. allemaal zwarte gaten in m'n x-wing en zo.
nvidia's drivers rulen gewoon.

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:38
Op Thursday 15 March 2001 14:09 schreef snitch het volgende:
Koop een Leadtek GF2 MX DH Pro!!!
Heb ik ook, perfect dingetje.
Op m'n tv een DiVXje draaien terwijl ik op m'n monitor gewoon kan internetten.

Is ook goed te OCen, zit een grote heatsink op de core met een fannetje d'r op.

Mijne loopt nu op core:230 mem:220 :7
vraagje ik heb die kaart ook maar als de twinview aanstaat (met andere drivers) werkt opengl niet en als ik de originele drivers gebruik dan werkt twinview niet...mag ik vragen welke drivers/detonators/watdanook jij hebt gebruikt of wat jij hebt gedaan......bvd geert

This message was sent from a galaxy far, far away.

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op vrijdag 16 maart 2001 19:27 schreef sunfield112 het volgende:
Ik heb een cardexpert gf2MX, goed kaartje.
Maar ik heb hem voor 225 piek gekocht. Ja hij was nieuw, bij een gozer van tweakers.
Trouwens hoever zijn over te klokken want nu is core 175 en ram loopt op 143? Ik vind dit wel laag.
Kwestie van proberen. Het hangt ook een beetje vanaf welke versie je van de GeForce 2 MX hebt. Alleen de Golden Sample versies zijn prima te oc-en.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Golden sample hiero...
5.5 ns Ram
Core loopt op 240, en Ram op 210
zonder xtra cooling, gwoon de standaard heatsink :)

Verwijderd

Even voor Pepie&Cockie (of hoe je 't ook spelt),
mijn Leadtek GF2 MX DH Pro heb ik onder Win98 draaien met de nieuwste versie drivers (weet nu niet welke dat precies zijn, ben aan 't werk) van Leadtek.com

Ik weet wel dat 't met de versie drivers die bijgeleverd waren niet lukte, ff downloaden dus!

Verwijderd

hoi

heb een Gainward CardExpert GeForce 2 MX.
Golden Sample versie. Zit een fan op de gpu (standaard, lijkt op de blue orb vind ik :P)
ik dump dat ding in de computer en hij loopt standaard op 190/185 :9~. Zit btw tv-out op. Ben zeer tevreden erover! Echte aanrader en lekker goedkoop: 250,-

Verwijderd

waar kan je zien of je een golden label hebt dan?

damn, golden sample bedoel ik

• VTec
Wanneer het gaat om een Golden Sample dan moet dit o.a. op de doos staan (gouden sticker met "Golden Sample" tekst) + op de printplaat van de kaart zit een stickertje met "GeForce 2 MX 32mb GS"

De meeste dealers hebben ook op de prijslijst een GS achter de naam staan (GS=Golden Sample) ;)

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:10

HENNEP

Just Someone

Ik heb volgens mij de nieuwste CardExpert Geforce 2MX 32Mb 4,8ns Die is hoewel geen golden Sample en heeft ook geen koelfin erop maar deze loopt standaard al op 208mhz dus ietsje clocken en dan loopt ie als een tierelier. Maar is deze ook bekent bij iemand anders??Ik wil weten wat ik nou echt kan bereiken met dat plankie! :7

p.s. op dat beide MHZ gedoe! :?

• VTec
HENNEP: wat je kunt bereiken met dat plankje is eigelijk gewoon een kwestie van proberen. Ik heb zelf deze versie (4.8ns) ook in de handen gehad, maar deze kwam helaas niet verder dan 185mhz (memory). Dit omdat het geen Golden Sample editie was.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 21:38
als je een MX wil kopen dan zou ik effe wachten op de V7100 Pro, das een MX gebasseerd op de MX400 chip.

Asus V7100 Pro
32/64Mb sdram 5.5ns (of 5ns? weet niet meer)
Core: 200mhz
Mem. bus: 183mhz
2 Pipelines van 128 bit
komt ook uit met TV-out

komt pas begin April uit, maar dit wordt de vervanger van de GTS, zoals Nvidia het zelf zegt.

ik wacht tot ik deze Asus kaart kan krijgen als 64Mb uitvoering.

maar ja, je moet zelf maar kiezen welke je wil lijkt me.
Pagina: 1