Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-03 10:16

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik ben momenteel voor mijn werk vooronderzoek aan het doen naar de batterijduur tijdens het gebruik van apps. Wegens copyright afspraken mag ik niet teveel zeggen over de daadwerkelijk inhoud van de app, maar het gaat in dit geval om een app die de volgende eigenschappen heeft:

- continue audio (muziek en geluidseffecten)
- gebruik van sensors als versnellingsmeter (die bv. de hoogte meet)
- dynamisch inladen van geluidseffecten naar aanleiding van die gegevens (bv.: als de gebruiker op hoogte X staat, dan wordt muziek Y en geluidseffect Z ingeladen)
- wellicht gebruik van GPS
- zeer minimaal gebruik van het scherm (m.a.w.: de app zal voornamelijk werken terwijl het scherm uitstaat)

Ik snap dat dit een lastige kwestie is vanwege zowel de vele variabelen, alswel de vele smartphone modellen. Ik heb zelf ook het een en ander geGoogled, natuurlijk, maar ik vind maar bar weinig gegevens. Deze link laat de batterij duur zien van verschillende telefoons tijdens het bellen. Nu is bellen in ieder geval audio en een verbinding, dus dat komt vermoedelijk het dichtst bij een fatsoenlijke schatting voor deze app.

Mijn vraag is: zijn er hier mensen (app developers wellicht) die wat meer gegevens hebben op dit gebied? Nogmaals, een statistiek die in de beurt komt van wat ik nodig heb is ook al welkom. Hoe meer informatie hoe beter. Alvast bedankt!

- Veliremus

(Ik vond niet echt een forum categorie voor smartphones in zijn algemeen, dus heb ik het topic maar hier geplaatst.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het zo ingewikkeld maken als je wil tenzei je echt een statestiek moet maken over de battery van alle merken. ik hoop in dat geval dat je enigsinds een weteschapelijk opleiding in de electronica hebt? Ik neem aan van niet. Het eerste waar ik aan denk is dat zn statestiek afwijk naar mate de battery oud word deze zal dus in een curve gaan afnemen. Een vraag die je kan stellen bij de aanschaf is hoelang gaat de battery mee onderzware belastig en hoe in standby. Puur bellen is wat anders als een app draaien op de achtergrond, maar het stroomverbruik neemt in gelijke maten naarmate je meer apps draait totaan een maximum(er zijn uitzonderingen). In bedrijven word meestal een blackberry gebruikt deze zullen zelf een statestiek hebben van de batteryduur van hun eigen toestellen en hier graag advies over geven. Er zal ooit een trial komen met een eerste toestel dus waarom niet gewoon zelf een nieuwe uit de doos halen en de applicatie gaan testen (doe je 2 nutige dingen tegelijk) mits het voor een eenmans bedrijf is zal dat minder duur zijn als uren een medewerker er op los laten forumen. Ook moet je stellen of er een minimum is aan jouw verwachting en total gebruiktsduur van het apparaat, of het mogelijk is een battery switch tedoen als deze leeg is. Ik kan zo nog wel even doorgaan. Heb je al wat resultaten of getest op een standaard toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
http://batteryuniversity.com/ is wel een fijne inleiding over batterijtechniek in het algemeen. Maar ik denk dat deze combinatie dus gebruik van applicaties en batterijduur vooral bij fabrikanten als HTC, Sony etc plaatsvinden. Ten tweede is de batterijkwaliteit erg afhankelijk van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-03 10:16

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Thanks voor de link, Termi :).

@larsiano: Nee, er is nog niets getest op een standaardtoestel. Het project bevind zich nog in een (grotendeels) conceptuele stadium, en dit is dus eigenlijk een vooronderzoek. En nee, ik heb dus geen wetenschappelijk opleiding, helaas.

Ik ben me bewust van het feit dat het bijzonder lastig is om dit soort dingen in te schatten, van wege de vele variabelen zoals verschillende merken, leeftijd van de batterij, etc. Vandaar dat ik het hier vroeg, want zulk soort informatie is (begrijpelijk) slecht verkrijgbaar.

Misschien is het dan slim om even contact op te nemen met Blackberry, inderdaad. In ieder geval al bedankt, en mochten er nog meer links opduiken (al zijn het maar ruwe schattingen) dan graag :).

Overigens kan ik toevoegen dat de smartphone het waarschijnlijk een uur vol zou moeten houden, terwijl deze app op de achtergrond het werk doet.