[Koptelefoon advies] Portable Over Ear koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Na anderhalf jaar is mijn huidige koptelefoon (JBL Reference 420) voor de 2e keer kapot gegaan, dus ik heb geen vertrouwen meer in het apparaat. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe.
Wat heb ik nu:
Geluidsbron: Cowon S9 + Fiio E5
Huidige IEMs: RE0
Wat zoek ik:
Aangezien ik thuis zelden met een koptelefoon op zit, gaat het met name om een draagbaar model waarmee je de straat op kan (en dus gezien mag worden ;) ). Maar ook zie ik het niet zo zitten om het gigantische doppen op over straat te moeten. Design en stevigheid zijn dus belangrijke punten. De categorie waar ik nu in aan het zoeken ben, is die van de wat kleinere over-ear modellen. Ik heb al een paar keer een on-ear model op gehad (oa. enkele sennheisers) toen ik aan het zoeken was voor mijn vorige koptelefoon, maar dat vond ik niet lekker zitten, dus heb ik liever eentje die mijn oor omsluit.
Dus wat heb ik tot nu toe gevonden:
Bose Triport, maar wil liever wat anders, dus ik zocht verder:
Audio-Technica OR7
http://eu.audio-technica....ID=5&subID=38&prodID=3659
Klipsch Image One
http://www.klipsch.com/na-en/products/image-one-overview/
Phiaton PS320
http://www.phiaton.com/pr...HONES/PS_320/?cat=1&id=13
Tot hier gaat het rijtje tot nu, wellicht dat ik dingen over het hoofd zie, dus nieuwe suggesties zijn ook welkom.
Wat heb ik gevonden over deze 3?
De OR7: vrij weinig, op een paar reviews op Head-Fi na, die matig enthusiast waren. Viel voor het design, en ziet er stevig uit.
Klipsch Image One, idem. En ik vind overal links met Apple...wat is de deal tussen die 2?
Phiaton PS320: wat meer gevonden: lovender reviews, met name de hoge tonen omarmend wegens de dubbele drivers. Daarmee vrees ik een beetje voor de bass reproductie. Ik heb zoals gezegd RE0s, die om dezelfde eigenschappen bekend staan, en ik moet toegeven dat ze goed klinken, maar soms mis ik wat diepte in de bassen. Het zou echter wel een goede combinatie kunnen zijn.

In de net iets grotere klasse kom ik toch vaak op Audio Technica uit wegens het design en de lovende reviews, en lees dus veel goede dingen over met name de ES7 (of 9). Maar is dat een model dat om je oor heen sluit, of blijft die toch op je oorschelp rusten? En hoe verhouden de kleinere bovenstaande modellen zich tot deze toch wat grotere doppen? Lever je veel geluidskwaliteit/-ruimte in voor het kleinere design?
Ook de WS70 ziet er goed uit, al heb ik dezelfde vraag bij deze over het formaat, hij ziet er groter uit, maar alsnog kleiner dan een standaard thuisgebruik koptelefoon. Plus dat 1 gebruiker op Head-Fi erg veel moeite doet om zijn eerst lovende review te ontkrachten door in vele topics over deze koptelefoon burn-in effecten te melden die de kwaliteit ernstig negatief schijnen te beinvloeden...Is hij eenzaam in zijn bevindingen?

Het is ook moeilijk om gebruikersreviews te peilen. Bijvoorbeeld de negatieve burn in, zal een leek als ik die merken? Maar dat is een andere discussie.
Het is een beetje lastig om deze dingen te testen, want ik heb niet echt winkels in de buurt die Audio Technica's hebben, laat staan Phiatons, dus vandaar dat ik probeer zoveel mogelijk informatie over deze modellen in te winnen, voor er 1 via internet te bestellen.
Budget is ongeveer $150
Ik neig naar die Phiatons, maar de overige modellen zijn zeker ook de moeite waard als mensen daar positieve ervaringen mee hebben. Al vermoed ik dat als mijn vraag over de ES7 (en/of 9) beantwoord wordt dat hij je hele oor daadwerkelijk omsluit, dat de grootste kanshebber zal zijn (zeker de 9 mits die binnen mijn budget te krijgen is).
Alvast bedankt! En vraag gerust naar meer informatie als dat nodig is om mij te helpen! :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:00

mr.paaJ

generatie cmd+z

De ES7 en ESW9 zijn on-ear hoofdtelefoons, de ESW9 is door leren kussentjes wel een stuk comfortabeler dan de ES7.
De ES7 is goed tot ongeveer een half uur, de ESW10 die ik gebruik geeft geen enkel probleem met portable gebruik, en dat is op een 'portable dag' toch al snel twee keer een uur.

Je mag de mijnen wel even proberen (ES7 en ESW10) als je in A'dam zit, in Utrecht ben ik ook regelmatig.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Probleem is meer dat ik momenteel niet eens in Nederland zit, maar dank voor het aanbod!
Ook dank voor de reactie, denk dat de ES7 en ESW9 dan wel afvallen...
Is de ESW10 weer groter dan de 9?
Tot nu toe kan ik die echter niet echt binnen mijn budget vinden (op iemkeroos.nl (nederlandse distributeur van AT) gaat de ES10 pas voor €462,91 de deur uit, dus zal de W variant niet minder zijn)...