Beste tweakers,
Kleine maand gelden uiteindelijk overgestapt naar volledig am3 met daar bijbehorende ddr3.
Nu na dus ook een maand in gebruik zijnde van het systeem valt me iets op.
Merk een soort van degradatie in prestaties, mede omdat ik merk dat applicaties niet zo vloeiend.
Zal even de situatie schetsen zoals hij was :
Oude situatie:
Amd Phenom 2 955 BE
Asus m3a76cm
Corsair dominators ddr2 1066 2x2 2x1 (6gb totaal)
Nieuwe situatie
Amd phenom 2 955 BE
Msi 890 GMX-g65
Corsair domnator ddr3 1600 2x2 (4gb).
Merk bijvoorbeeld veel verschil in het laden van drukke internet sites, openen van foto's e.d applicaties.
Nu rijst dus bij mij de vraag, zit er zoveel verschil in het gebruik van 6gb ddr2 1066 naar 4gb ddr3 1600?
Alles in het bios is goed ingesteld op de goede waardes, te denken aan voltage's e.d.
De rest van de configuratie is het zelfde gebleven, zoals HDD, voeding, videokaart.
Kleine maand gelden uiteindelijk overgestapt naar volledig am3 met daar bijbehorende ddr3.
Nu na dus ook een maand in gebruik zijnde van het systeem valt me iets op.
Merk een soort van degradatie in prestaties, mede omdat ik merk dat applicaties niet zo vloeiend.
Zal even de situatie schetsen zoals hij was :
Oude situatie:
Amd Phenom 2 955 BE
Asus m3a76cm
Corsair dominators ddr2 1066 2x2 2x1 (6gb totaal)
Nieuwe situatie
Amd phenom 2 955 BE
Msi 890 GMX-g65
Corsair domnator ddr3 1600 2x2 (4gb).
Merk bijvoorbeeld veel verschil in het laden van drukke internet sites, openen van foto's e.d applicaties.
Nu rijst dus bij mij de vraag, zit er zoveel verschil in het gebruik van 6gb ddr2 1066 naar 4gb ddr3 1600?
Alles in het bios is goed ingesteld op de goede waardes, te denken aan voltage's e.d.
De rest van de configuratie is het zelfde gebleven, zoals HDD, voeding, videokaart.
win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████