Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

uitgaande voip verbinding na 18 seconden verbroken

Pagina: 1
Acties:

• iwankre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2021
Hallo Mensen,

ik zit al een tijdje met een probleem waar ik niet uit kom.

ik bel via voip, maar als ik ergens heen bel (maakt niet uit waarheen) wordt de verbinding altijd na 18 seconden verbroken. Als ik wordt gebeld is dat geen probleem en kan ik uren blijven kletsen.

ik kom er niet uit wat het is. Hij heeft het altijd in het vorige huis gedaan zonder problemen. Ik denk zelf dat het aan mijn router ligt, maar kan geen instellingen vinden waar ik iets kan wijzigen, dat betrekking kan hebben tot dit probleem.
Hier is mijn opstelling.

hardware:
voip: targa dip450
router: Linksys wag320n

software:
voipbuster account
nummer bij budgetphone
loopt allemaal via voxalot

wie kan mij op weg helpen met dit...

alvast bedankt

Iwan

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 20:36
Klinkt bekend. Kijk eens of je in je router iets kunt vinden van de UDP TimeOut. Volgens mij had het daar iets mee te maken!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Misschien moet je eerst vertellen wat er allemaal veranderd is sinds je verhuisd bent. Vaak is het een NAT probleem (timeout, te weining poorten geforward, upnp wel/niet aan, sip alg) Ik denk dat je even met deze instellingen moet spelen. Kan het misschien ook zijn dat je een andere public ip adres hebt gekregen en staat het oude nog in je voip toestel ?

• iwankre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2021
PeterEs schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:18:
Klinkt bekend. Kijk eens of je in je router iets kunt vinden van de UDP TimeOut. Volgens mij had het daar iets mee te maken!
ik ga er naar kijken, kom ik snel op terug
raymonvdm schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:21:
Misschien moet je eerst vertellen wat er allemaal veranderd is sinds je verhuisd bent. Vaak is het een NAT probleem (timeout, te weining poorten geforward, upnp wel/niet aan, sip alg) Ik denk dat je even met deze instellingen moet spelen. Kan het misschien ook zijn dat je een andere public ip adres hebt gekregen en staat het oude nog in je voip toestel ?
na verhuizing een nieuwe router......de wag320N. Die had ik voor de verhuizing nog niet.

de volgende instellingen staan ingesteld op de router.
UPnP staat op ingeschakeld.
IGM proxy uitgeschakeld
NAT is ingeschakeld
RIP uitgeschakeld
SPI firewall inschakelen

bij VPN doorvoer:
IPSec-doorvoer: Inschakelen
PPPoE Passthrough: Inschakelen
PPTP-doorvoer: Inschakelen
L2TP-doorvoer: Inschakelen

dat is het een beetje...

Iwan