Wireless muis

Pagina: 1
Acties:

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Beste Tweakers,

Ik zoek een draadloze muis om mijn mighty mouse te vervangen, dit omdat het scroll balletje voor de zoveelste keer stopt met werken en het kabeltje te kort is om om mijn macbook pro heen te lopen.

Ik zat zelf al te kijken naar de Performance Mouse MX van Logitech, maar dan heb ik weer zo'n rare adapter aan m'n macbook pro hangen en dan zie ik ook niet echt zitten.

Heb dus liever een bluetooth muis waar ik dus geen adapter voor nodig heb en als hij een beetje in dezelfde shape is als de eerder genoemde logitech zou dat helemaal mooi zijn.

Wil niet meer dan €100,- uitgeven.

Mvg,
Horizons

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

Wat weerhoudt je van een Magic Mouse? :)

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mijn mini-mouse van Microsoft (Wireless Mobile Mouse 1000). Kostte mij 15,-.

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Misschien een optie om te kijken naar Razer muizen? Ik gebruik nu zelf een Razer Orochi, ideaal voor mijn hand (ik heb kleine handen), werkt met bluetooth en met draad en doet het prima met mijn Mac.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Ik zat zelf al te kijken naar de Performance Mouse MX van Logitech, maar dan heb ik weer zo'n rare adapter aan m'n macbook pro hangen en dan zie ik ook niet echt zitten.
Waarom heb je daar een adapater voor nodig? Zo'n beetje alle Macs hebben gewoon BT ondersteuning ingebouwd.

Vergeet overigens niet dat Logitech geen fatsoenlijke drivers levert voor OSX. Daar zul je iets als USB Overdrive of Steermouse voor moeten aanschaffen.

Als je niet al te grote handen hebt is een Magic Mouse ook een prima optie.

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 07-01-2011 12:33 ]

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik zou voor de Magic Mouse gaan. Heb lang getwijfeld om 'm aan te schaffen, maar hij is heerlijk in gebruik.

Waar je sowieso rekening mee moet houden, is dat elke muis anders dan die van Apple, niet vloeibaar scrollt. Je scrollt dan op de Windows-manier, en dus ook zonder "momentum".

Nu zijn er misschien non-Apple muizen die daar een uitzondering op zijn, maar dat zal bij 99% van alle muizen niet het geval zijn.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Bosmonster schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:32:
[...]

Waarom heb je daar een adapater voor nodig? Zo'n beetje alle Macs hebben gewoon BT ondersteuning ingebouwd.
Omdat de Logitech niet via bluetooth werkt. Het maakt gebruik van radiogolven die door een aparte ontvanger binnenkomen.

Overigens heb je maar één usb-ontvanger nodig voor alle Logitechproducten met de zogenaamde "unifying"-verbinding, dus het kan een mooie oplossing zijn als je al zo'n product van Logitech hebt. In jouw geval is dat denk ik niet van toepassing.

[ Voor 3% gewijzigd door tobiasvs op 07-01-2011 12:36 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 21:41
ik heb de microsoft 5000 bt muis,
bevalt mij prima!
Grootte zit tussen een gewone muis en mini muis.

• jmeerman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05-2025
Bosmonster schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:32:
[...]

Vergeet overigens niet dat Logitech geen fatsoenlijke drivers levert voor OSX. Daar zul je iets als USB Overdrive of Steermouse voor moeten aanschaffen.

Als je niet al te grote handen hebt is een Magic Mouse ook een prima optie.
Valt reuze mee. De laatste drivers voor de mac, dateren van Juni dit jaar, en werken prima. Ik heb een vrij oude logitech M500 muis, en de drivers werken prima op mijn macbook.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Logitech ondersteunt met zn Control Panel maar een heel beperkt aantal devices. Je muis werkt sowieso altijd onder OSX met standaard drivers, daar heb je de Control Panel niet voor nodig.

Ik heb een van de populairste Logitech muizen (MX518) en die wordt bijvoorbeeld niet ondersteund. Als ik de extra buttons wil gebruiken, heb ik daar custom drivers voor nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 07-01-2011 13:14 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

jmeerman schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:49:
[...]

Valt reuze mee. De laatste drivers voor de mac, dateren van Juni dit jaar, en werken prima. Ik heb een vrij oude logitech M500 muis, en de drivers werken prima op mijn macbook.
Het is een beetje random bij welke muizen Logitech support levert voor Mac OS. Ik heb veel muizen van Logitech gehad en sommige daarvan kwamen met drivers. Die drivers waren dan weer geschikt voor alle Logitech-muizen die onder Mac OS werken. Maar als je muis niet in de lijst van ondersteunde apparaten stond, dan herkende de Logitech-driver de muis niet en was je weer afhankelijk van standaarddrivers of universele third party apps.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• jmeerman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05-2025
Canaria schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:14:
[...]

Het is een beetje random bij welke muizen Logitech support levert voor Mac OS. Ik heb veel muizen van Logitech gehad en sommige daarvan kwamen met drivers. Die drivers waren dan weer geschikt voor alle Logitech-muizen die onder Mac OS werken. Maar als je muis niet in de lijst van ondersteunde apparaten stond, dan herkende de Logitech-driver de muis niet en was je weer afhankelijk van standaarddrivers of universele third party apps.
Dat is waar, wat de reden daarachter is, heb ik nooit uit kunnen vinden. De Logitech muizen die wel OSX ondersteuning hebben, doen het met de OSX drivers (3.3) wel prima. De muis werkt nu precies hetzelfde als op een windows station, iets wat ik met de Mighty Mouse nooit had op OSX.

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
voor mn laptop gebruik ik een draadloze laser muis
Logitech MX 620
met een klein usb adaptertje wat 2cm uitsteekt.

je kan ook een "Unify" ontvanger los kopen van Logitech, deze steken amper uit

http://www.logitech.com/nl-nl/349/6072?pcid=6072

voor m'n vaste PC thuis en iMac op het werk
een bedrade Logitech MX400

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06-2025

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb een Logitech revolution op mijn MBP, werkt zeer prettig via bluetooth. Geen dongle, gewoon via de ingebouwde BT ontvanger in de MBP.

Geen vertraging, geen 'rare' dingen.

[ Voor 12% gewijzigd door sjolmers op 07-01-2011 16:59 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik vind de magic mouse een ergonomische ramp (is me te plat) en de wireless mighty mouse vind ik ook niet fijn.

Is die revolution waar sjolmers het over heeft nog te koop? staat niet los op de logitech website, alleen icm met zo'n keyboard.. maar om nou extra te betalen voor een keyboard die gelijk te kast in gaat...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De MX muizen zijn inderdaad heel goed, ik heb nog steeds een MX500, geen idee hoe oud het ding intussen is (is nog van voor de wireless muizen ;) ), hij heeft al meerdere computers overleefd :)

Als deze ooit dood gaat wordt het gewoon de dan verkochte MX-muis :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1