Niet tevreden over Logitech Z-4 (2.1 setje)

Pagina: 1
Acties:

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Goedendag allemaal,

Momenteel beschik ik al bijna 2 jaar over een Logitech Z-4 (2.1 setje). Deze heb ik op m'n computer aangesloten. Zelf luisterde ik hier altijd alleen muziek mee, maar sinds kort produceer ik ook d.m.v. een M-Audio KeyRig 49 (Logic en GarageBand).

Ik merk dat het setje moeite heeft met zowel de hele lage tonen als de hele hoge tonen en dat vind ik aardig vervelend. Afgelopen dinsdag heb ik het dus maar te koop gezet. Nu ben ik dus opzoek naar iets anders. Weet iemand wat aan de hand van de genoemde criteria voor mij de beste oplossing is?

Zelf heb ik nog een setje Technics speakers (2 x 60W). Momenteel heb ik deze al heel lang op m'n Pioneer home cinema set aangesloten, maar ik kan daar net zo goed weer de originele speakers op aansluiten.

Ik heb al geprobeerd om m'n computer via een lange 3,5mm tulp kabel op m'n home cinema versterker aan te sluiten. Dat ging wel, maar er zat een stoor zender (zachte muziek) in (FM zender vermoed ik). Later heb ik het nog met een andere kabel geprobeerd, maar ik bleef hetzelfde probleem houden.

Misschien dat het aan de aansluiting van m'n computer ligt, want toen ik de kabel op m'n mp3 speler aansloot kwam het probleem niet voor.

Nu zit ik eraan te denken om die Technics speakers naast m'n computer te zetten, maar dan heb ik wel een versterker en eventueel een subwoofer nodig. Heb ik dat eigenlijk wel nodig, een subwoofer om beats en dergelijken te maken?

Of kan ik beter een ander (duurder) 2.1 of een 2.0 setje aanschaffen?

Edit: Inmiddels heb ik een ander (duurder) setje gekocht (Harman Kardon SoundSticks III) en daar ben ik wel erg tevreden over. Op dit topic kan dus een slotje. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 08-01-2011 21:03 . Reden: ander (duurder) setje gekocht ]