Hallo,
Ik heb de HDmax 1073 gekocht met interne harde schijf. De pc en HDmax zijn bekabeld aangesloten op een Linksys E2000 router. Ik heb een thuisgroep aangemaakt en mappen gedeeld.
In mijn pc zie ik onder netwerk de harde schijf van mijn HDmax en kan deze vanaf de pc bewerken, dat gaat dus allemaal goed. Ook de PC-PC verbinding wordt hier vermeld.
In mijn HDmax onder Network; Workgroup zie ik ook de netwerkverbindingen van de interne harde schijf en PC-PC, hier begint het probleem!!!
Echter heb ik alles geprobeerd om vanuit de HDmax in de PC-PC te komen om de gedeelde mappen te kunnen zien cq. af te spelen. Maar er wordt om een gebruikersID en wachtwoord gevraagd waar steeds de melding Login Mislukt wordt gegeven.
Hieronder ziet u het antwoord (oplossing) van de support van HDmax welke ik correct heb gevolgd, maar helaas... Met een tweede antwoord zonder directe oplossing.
1e antwoord HDmax support:
hierbij stuur ik de instructie voor windows 7:
http://www.hdmax.nl/files/ShareFoldersWindows7.pdf
Bestanden afspelen vanaf een gedeelde folder op een pc
Stap 1: stel de werkgroupnaam van je PC in op WORKGROUP
1. klik op de start menu button - klik op computer
2. klik bovenaan op systeemeigenschappen
3. onderaan zie je Werkgroup. Hier achter dient WORKGROUP te staan
4. indien iets anders. Klik op instellingen wijzigen. In het computernaam scherm wat nu opent, klik op wijzigen.
Vul in bij Werkgroup: WORKGROUP
Doe dit met allemaal hoofdletters. Klik nu op ok. De computer opnieuw opstarten.
Stap 2: Filesharing aanzetten
1. klik op de start menu button - klik op configuratiescherm
2. klik op Netwerkstatus en -taken weergeven
3. Netwerk (naast het huisje) moet op Thuisnetwerk staan. Indien niet, klik erop en wijzig dit.
4. klik op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen. Selecteer daarna de volgende instellingen onder het Thuis of werk profiel (huidig profiel):
- Netwerkdetectie inschakelen
- Bestands- en printerdeling inschakelen
- 128-bitsversleuteling gebruiken
- Met wachtwoord beveiligd delen inschakelen
- Gebruikersaccounts en wachtwoorden gebruiken om verbinding met andere computers te maken
Stap 3: Gebruikers account met password aanmaken
2. klik op Gebruikersaccounts toevoegen of verwijderen
3. klik op Een nieuw account maken
4. voer op de invulregel de gebruikers naam in: hdmax
5. selekteeer Standaardgebruiker
6. klik op Account aanmaken
7. klik op de icoon met de naam hdmax
8. klik op Een wachtwoord instellen
9. vul bij Nieuw wachtwoord in: hdmax
10 vul hetzelfde in op de Bevestig regel
11. klik op wachtwoord instellen
Stap 4: folders delen die je zichtbaar wil maken vanaf je hdmax
2. klik op computer
3. ga naar de folder die je wilt delen en klik met je rechter muisknop erop
4. in het menu dat opent, selecteer Delen Met en dan specifieke personen
5. klik nu op het pijltje rechts naast de invoerregel en selecteer de gebruiker: hdmax
6. klik op toevoegen
7. pas eventueel machtigings nivo aan van lezen naar lezen/schrijven als je vanaf de hdmax bestanden vanaf je gedeelde map wil kunnen verwijderen/cq. renamen. Indien je dit niet wilt, laat het dan op lezen staan.
Stap 5. gedeelde folders benaderen vanaf je hdmax
1. zet je hdmax aan
2. selecteer Media Keuze en dan Network
3. selecteer de folder WORKGROUP
4. selecteer de naam van je pc waar je de gedeelde folder(s) hebt geconfigureerd
5. in het window wat opent vul in bij Netgebruikers ID: hdmax (afsluiten met OK)
6. vul bij in bij wachtwoord: hdmax (afsluiten met OK)
7. selecteer OK en opslaan naar Mijn Snelkoppelingen
Je zal nu de gedeelde folders zien uit stap 4.
hdmax interne disk vanaf PC benaderen:
1. Op je hdmax ga naar het instellingen menu
2. Selekteer Netwerk
3. Zet SAMBA/BT modus op ON
4. Op je PC start Windows Verkenner
5. Open het netwerk icoon
6. Klik op hdmax (of de hostname die je verandert hebt in het hdmax instellingen menu onder Hostnaam)
7. Je ziet nu share HDD1. Klik hierop en je ziet de inhoud van de hdmax interne disk
2e antwoord HDmax support:
Beste richard,
We gaan vandaag een kleine handleidinkje maken voor hoe u het muziek op achtergrond kunt krijgen bij de diashow. heeft u nog even geduld. begrijpt u de handleiding niet, stel uw vraag gerust aan ons.
Wat het net-id en passwordt beteft:
onze ervaring leert dat het bij ene klant wel lukt om toegang te krijgen tot de bestanden op de computer en ander nooit. Dat komt doordat de instellingen op de computers van elkaar verschillen. We zijn druk bezig met het zeoken naar DE instelling die altijd werkt. We vragen u over een tijdje met het zelfde vraag terug te komen, hopelijk hebben we dan een passende antwoord voor deze issue. Onze excuus
Wie is slimmer dan de support van HDmax en kan mij helpen?
Gr, Richard
Ik heb de HDmax 1073 gekocht met interne harde schijf. De pc en HDmax zijn bekabeld aangesloten op een Linksys E2000 router. Ik heb een thuisgroep aangemaakt en mappen gedeeld.
In mijn pc zie ik onder netwerk de harde schijf van mijn HDmax en kan deze vanaf de pc bewerken, dat gaat dus allemaal goed. Ook de PC-PC verbinding wordt hier vermeld.
In mijn HDmax onder Network; Workgroup zie ik ook de netwerkverbindingen van de interne harde schijf en PC-PC, hier begint het probleem!!!
Echter heb ik alles geprobeerd om vanuit de HDmax in de PC-PC te komen om de gedeelde mappen te kunnen zien cq. af te spelen. Maar er wordt om een gebruikersID en wachtwoord gevraagd waar steeds de melding Login Mislukt wordt gegeven.
Hieronder ziet u het antwoord (oplossing) van de support van HDmax welke ik correct heb gevolgd, maar helaas... Met een tweede antwoord zonder directe oplossing.
1e antwoord HDmax support:
hierbij stuur ik de instructie voor windows 7:
http://www.hdmax.nl/files/ShareFoldersWindows7.pdf
Bestanden afspelen vanaf een gedeelde folder op een pc
Stap 1: stel de werkgroupnaam van je PC in op WORKGROUP
1. klik op de start menu button - klik op computer
2. klik bovenaan op systeemeigenschappen
3. onderaan zie je Werkgroup. Hier achter dient WORKGROUP te staan
4. indien iets anders. Klik op instellingen wijzigen. In het computernaam scherm wat nu opent, klik op wijzigen.
Vul in bij Werkgroup: WORKGROUP
Doe dit met allemaal hoofdletters. Klik nu op ok. De computer opnieuw opstarten.
Stap 2: Filesharing aanzetten
2. klik op Netwerkstatus en -taken weergeven
3. Netwerk (naast het huisje) moet op Thuisnetwerk staan. Indien niet, klik erop en wijzig dit.
4. klik op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen. Selecteer daarna de volgende instellingen onder het Thuis of werk profiel (huidig profiel):
- Netwerkdetectie inschakelen
- Bestands- en printerdeling inschakelen
- 128-bitsversleuteling gebruiken
- Met wachtwoord beveiligd delen inschakelen
- Gebruikersaccounts en wachtwoorden gebruiken om verbinding met andere computers te maken
Stap 3: Gebruikers account met password aanmaken
2. klik op Gebruikersaccounts toevoegen of verwijderen
3. klik op Een nieuw account maken
4. voer op de invulregel de gebruikers naam in: hdmax
5. selekteeer Standaardgebruiker
6. klik op Account aanmaken
7. klik op de icoon met de naam hdmax
8. klik op Een wachtwoord instellen
9. vul bij Nieuw wachtwoord in: hdmax
10 vul hetzelfde in op de Bevestig regel
11. klik op wachtwoord instellen
Stap 4: folders delen die je zichtbaar wil maken vanaf je hdmax
2. klik op computer
3. ga naar de folder die je wilt delen en klik met je rechter muisknop erop
4. in het menu dat opent, selecteer Delen Met en dan specifieke personen
5. klik nu op het pijltje rechts naast de invoerregel en selecteer de gebruiker: hdmax
6. klik op toevoegen
7. pas eventueel machtigings nivo aan van lezen naar lezen/schrijven als je vanaf de hdmax bestanden vanaf je gedeelde map wil kunnen verwijderen/cq. renamen. Indien je dit niet wilt, laat het dan op lezen staan.
Stap 5. gedeelde folders benaderen vanaf je hdmax
1. zet je hdmax aan
2. selecteer Media Keuze en dan Network
3. selecteer de folder WORKGROUP
4. selecteer de naam van je pc waar je de gedeelde folder(s) hebt geconfigureerd
5. in het window wat opent vul in bij Netgebruikers ID: hdmax (afsluiten met OK)
6. vul bij in bij wachtwoord: hdmax (afsluiten met OK)
7. selecteer OK en opslaan naar Mijn Snelkoppelingen
Je zal nu de gedeelde folders zien uit stap 4.
hdmax interne disk vanaf PC benaderen:
1. Op je hdmax ga naar het instellingen menu
2. Selekteer Netwerk
3. Zet SAMBA/BT modus op ON
4. Op je PC start Windows Verkenner
5. Open het netwerk icoon
6. Klik op hdmax (of de hostname die je verandert hebt in het hdmax instellingen menu onder Hostnaam)
7. Je ziet nu share HDD1. Klik hierop en je ziet de inhoud van de hdmax interne disk
2e antwoord HDmax support:
Beste richard,
We gaan vandaag een kleine handleidinkje maken voor hoe u het muziek op achtergrond kunt krijgen bij de diashow. heeft u nog even geduld. begrijpt u de handleiding niet, stel uw vraag gerust aan ons.
Wat het net-id en passwordt beteft:
onze ervaring leert dat het bij ene klant wel lukt om toegang te krijgen tot de bestanden op de computer en ander nooit. Dat komt doordat de instellingen op de computers van elkaar verschillen. We zijn druk bezig met het zeoken naar DE instelling die altijd werkt. We vragen u over een tijdje met het zelfde vraag terug te komen, hopelijk hebben we dan een passende antwoord voor deze issue. Onze excuus
Wie is slimmer dan de support van HDmax en kan mij helpen?
Gr, Richard