Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3x
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-07 20:36
Beste medetweakers,

Ik heb gisteren een vervangend moederbord en processor gekocht, om mijn oude AM3socket icm 955 BS te vervangen. Het gaat hier om een gloednieuwe Asus Sabertooth X58, icm een Core i7 950 processor. Heb ook, mede dankzij de BBG, een scythe Mugen koeler bijgekocht.

Na het systeem geinstalleerd te hebben met mijn oude geheugen, GPU en disks, gaat alles werken, echter ik krijg geen beeld. Heb vervolgens alleen Mobo processor geheugen en GPU getest, met hetzelfde resultaat.

Als ik opstart zonder geheugen en/of videokaart beept het moederbord ook niet. Het lijkt er dus op dat het moederbord DOA is.

Een van jullie tips of ideeen? Heb vrijwel alles geprobeerd en ben ten einde raad!

Cheers, g3x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55
Deze al nagelopen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je hebt het bordje ook weer uitgebouwd en buiten de kast geprobeerd met zo min mogelijk onderdelen? Als je verder alles al geprobeerd hebt kun je uiteindelijk alleen door de uitwisselen van onderdelen erachter komen welk onderdeel defect is.

Geef trouwens even de specs van al je overige hardware, oa geheugen en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3x
Hey nielson bedankt voor je snelle reactie.

Heb die inderdaad doorlopen, maar maakt geen verschil. Heb alles op een plank gehad, en ook dat maakt niet uit. Heb twee verschillende geheugen modules geprobeerd.

Het gaat om het volgende systeem:
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Western Digital Velociraptor WD740HLFS, 74GB
Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Cooler Master CM 690 II Advanced
Antec TruePower TP-650
GeIL Black Dragon GB38GB1333C9QC
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Gigabyte GA-790FXTA-UD5
Sapphire Vapor-X HD5850 1GB GDDR5 PCI-E

Vervangen is dus het moederbord door de Asus Sabertooth X58 en I7 950. Heb getest met een ander kingston bankje, weet uit mn hoofd niet welke.

Cheers, g3x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Bios gereset ?? (dit schiet ff door mijn hoofd heen)

(meestal is dat al gebeurd, maar je weet maar noooit )

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Koppel voor de grap eens je drive los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3x
Na het systeem geinstalleerd te hebben met mijn oude geheugen, GPU en disks, gaat alles werken, echter ik krijg geen beeld. Heb vervolgens alleen Mobo processor geheugen en GPU getest, met hetzelfde resultaat
drive al geprobeerd.

ook bios reset al geprobeerd.

Denk dat ik maar terugga met de hele boel.

Cheers, g3x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:24

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

heb je jouw geheugen op de goede positie zitten? Bij mijn GA-X58A-UD7 wil die niet booten als ik het geheugen in de 2,4 en 6 steek. Ik zou als ik jou was zou ik je handleiding er nog maar eens goed op raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3x
jep mag alleen in slot 1 3 en 5, ook dat maakt bij beide modules (Geil en kingston) niet uit.

Cheers, g3x

Pagina: 1