nieuwe cdspeler: marantz cd5000 of Harman kardon??

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16933

Topicstarter
Ik heb dus een harman/kardon avr 200 dolby digital reciever met een paar JBL MK1000 frontspeakers. Ik zoek nu een nieuwe cd speler. Heb deze week een beetje rondgekeken en ben de volgende tegengekomen :
- Marantz CD5000 voor 379 piek (is echt belachelijk goedkoop IMHO)
- Harman/Kardon HD720 voor 449 piek
- Harman/Kardon HD740 voor 599 piek
- Harman/kardon FL8350 (3-cdwisselaar) voor 479 piek.

specificaties staan op www.marantz.com en www.harmankardon.com

heeft iemand ervaringen met een van deze spelers? of een andere goede speler in de prijsklasse 400-600 gulden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10710

voor 600 heb je geen goede speler
ik raad je de AH tjoeb aan
(dat is een ZWAAR!! gemodificeerde Marantz
met prachtig geluid) de goedkoopste is zo rond de 900:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

in die prijsklasse is erg veel aanbod..ik zou ff wat rondkijken en wat recensies lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:30

ALH

Op Thursday 15 March 2001 15:07 schreef Rwesselius het volgende:
Bullshit dat je pas van rond de 900 een goede cd-speler hebt.
Ik heb een Onkyo 6cd-wisselaar, die kost 700,-- en is perfect, ok teveel geld. Dan koop je de normale enkele die kost maar 595,-- en misschien bij Stassen ofzo nog minder dus...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10710

Onkyo is helemaal waardeloos op cdspelers
ze gaan vaak kapot..vraag maar eens in elke goede hifi zaak weten ze hier van.

heb je de tjoeb wel eens gehoort?
NEE dus die kan mee komen met veel duurdere 5000-7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4390

Gaan vaak kapot ? Ik heb zelf in een audiozaak gewerkt en als er iets stevig was waren het wel die dingen. Alhoewel ik wel een andere audiozaak weet waar ze die dingen allemaal deruit gepleurt hebben maargoed.

Ik zou voor die Marantz gaan.. Harman Kardon heb ik iets teveel problemen mee gezien enzo en ik vind ze niet mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Laatst online: 18:30

ALH

Onkyo is helemaal waardeloos op cdspelers, ze gaan vaak kapot..vraag maar eens in elke goede hifi zaak weten ze hier van.
Toevallig ben ik in een van de beste hifi- zaken van Nederland geweest, en daar heb ik het expres nagevraagd of ik geen Marantz of Denon moest nemen, maar mij is verteld dat ze in kwaliteit niet zoveel voor elkaar onderdoen, maar dat de Onkyo's het beste klonken en daarom heb ik voor een Onkyo gekozen.
En dat ze helemaal waardeloos zijn is gewoon bullshit want Onkyo maakt geen waardeloze spullen, en nee, ook geen waardeloze cd-spelers. Dat jou Sony er na 2 weken mee ophoudt is niet gek nee, ja dat is een vooroordeel maar dat moest ff.
heb je de tjoeb wel eens gehoort?
NEE dus die kan mee komen met veel duurdere 5000-7000
Wat nou 5000-7000, over zulke bedragen gaat het hier toch helemaal niet |:(, natuurlijk zal die wel beter zijn...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een aantal cd-spelers uit de nieuwe serie van Marantz heeft een Philips loopwerk, erg betrouwbaar. Verder staat Marantz erom bekend een erg goede signaal/ruis verhouding te hebben. Is inderdaad niet veel geld voor de cd5000. Is een goeie cd-speler.

Ik zou hem kopen, tenzij je een wisselaar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:36
Hier een RS7000 staan, die doet t prima, dus dan zal de RS5000 het ook wel prima doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

Heeft iemand ervaring met de Marantz CD6000 OSE (Original Special Edition)? Die is ook gemodificeerd en scoort overal goede reviews.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Ik zou er absoluut niet veel geld aan uitgeven, niet als je zulke speakers hebt. Cd spelers dragen echt niet veel bij aan het uiteindelijke geluid, de verschillen zijn zeer subtiel. Koop liever nieuwe speakers, die JBL's zijn verre van high end.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op Thursday 15 March 2001 15:07 schreef Rwesselius het volgende:
Op Friday 16 March 2001 00:20 schreef Jag het volgende:
Ik zou er absoluut niet veel geld aan uitgeven, niet als je zulke speakers hebt. Cd spelers dragen echt niet veel bij aan het uiteindelijke geluid, de verschillen zijn zeer subtiel. Koop liever nieuwe speakers, die JBL's zijn verre van high end.

Jag
lijkt me idd sterk overdreven om op mijn huidige set zoveel geld voor een cdspeler uit te geven,tuurlijk kan je zeggen dat je voor onder de 900 gulden geen goeie cdspeler kan kopen, het is maar wat je gewend bent, dan zou je ook geen goeie versterker kunnen kopen voor onder de 2000 piek. Ik ben ook maar een arme student en dit is gewoon een hifiset waar ik het de komende jaren mee wil doen.

En Jag ik heb je nu al meerdere keren horen zeggen dat die jbl mk 1000 bagger zijn. Nou wil ik ook niet zeggen dat ze super zijn, maar voor het geld waar ik ze voor gekocht heb (250 p/stuk) ben ik er gewoon super tevreden mee.

Ben met een huisgenoot van de week speakers wezen luisteren (voor hem dus) en daar zaten ook tannoys tussen voor 800 p/stuk en B en W's voor 1000 p/stuk etc, sja dat is dan toch weer een stuk beter, maar ja dat komt nog wel een keer als ik wat meer geld te besteden heb :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

En Jag ik heb je nu al meerdere keren horen zeggen dat die jbl mk 1000 bagger zijn. Nou wil ik ook niet zeggen dat ze super zijn, maar voor het geld waar ik ze voor gekocht heb (250 p/stuk) ben ik er gewoon super tevreden mee.
Ik noemde dat om aan te geven dat een dure cd-speler nogal inefficient geld uitgeven is. Ik vind die speakers echt niet geweldig, maar ik heb ze zelf ook gekocht voor mijn ouders. Als je echt een heel krap budget hebt kunnen ze uitkomst bieden.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik sluit me bij deze helemaal bij JAG aan.

Die MK1000's zijn voor het geld echt helemaal super (als je dat soort geluid wil, er zijn mooiere speakers voor 300/st: Chario).
Maar je gaat inderdaad geen verschil horen tussen cd-spelers. Ga lekker voor een degelijk spelertje, die je mooi vind staan bij je set, die met je AB werkt en die degelijk is. Kortom die voldoet aan eisen die je er aan stelt (dit zijn de gemiddelde eisen die mensen aan cd-spelers stellen).

Verder is degelijk ook wel een leuke voor cd-spelers (goedkope technicjes, he daar had ik het net ook al over :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op Friday 16 March 2001 09:37 schreef Jag het volgende:

[..]

Ik noemde dat om aan te geven dat een dure cd-speler nogal inefficient geld uitgeven is. Ik vind die speakers echt niet geweldig, maar ik heb ze zelf ook gekocht voor mijn ouders. Als je echt een heel krap budget hebt kunnen ze uitkomst bieden.

Jag
ja psies, terechte opmerking >:) Daarom was de reply van Rwesselius ook nogal offtopic want die prijsklasse zoek ik dus echt niet en zou ook veel te overdreven zijn voor wat ik nu heb staan aan componenten. Ik ga morgen de marantz bestellen, want die doet niet onder voor bijv. de harman kardon hd 740 van 599 piek (zijn natuurlijk wel kleine verschillen en is ook persoonlijk) maar is gewoon een stuk goedkoper :)
bedankt voor de reacties!

edit: typo's
Pagina: 1