Beste tweakers,
Ik heb ene klein probleempje omtrent een logon script.
Op kantoor hebben we win XP clients met een Win 2k3 server (AD,DC). En ik heb op elke pc handmatig een network drive gemapt, echter heb ik nou met 1 persoon een probleem: Met regelmaat van de klok kan hij geen verbinding maken met de drive, als je vervolgens opnieuw mapt vraag hij om username / wachtwoord (?) en dan doet hij het wel weer. Alleen hij zegt dat er al een drive is gemapd voor die user en hij dat niet doen kan. Echter gebeurt alles handmatig, dus had ik het idee: Ik doe het wel met een script via GPO.
Dit ben ik dus lokaal / virtueel gaan testen met een win2k3 server en xp. Ik heb een vbscript van internet geplukt en een test omgevinkje op gezet, echter werkt het niet. Zodra ik inlog gebeurt er niets...De drive word niet gemapd dit is de code:
Ik heb de volgende stappen gedaan om hem toe te voegen.
- OU aangemaakt met user accounts er in
- Properties van de OU geopend
- Group Policy tab
- New
- GPO aangemaakt en geopend
- User Config - > Windows Settings -> Scripts (logon/off) -> Logon (dubbelclick) -> Add -> Bladeren -> file selecteren -> Profit?? Niet dus
Doe ik iets fout of is er iets anders aan de hand?
Indien jullie nog meer info nodig hebben hoor ik dit graag.
Als ik het script op de client lokaal uit voer krijg ik keurig een map er bij, echter met logon pakt hij em niet.
B.v.d,
Ik heb ene klein probleempje omtrent een logon script.
Op kantoor hebben we win XP clients met een Win 2k3 server (AD,DC). En ik heb op elke pc handmatig een network drive gemapt, echter heb ik nou met 1 persoon een probleem: Met regelmaat van de klok kan hij geen verbinding maken met de drive, als je vervolgens opnieuw mapt vraag hij om username / wachtwoord (?) en dan doet hij het wel weer. Alleen hij zegt dat er al een drive is gemapd voor die user en hij dat niet doen kan. Echter gebeurt alles handmatig, dus had ik het idee: Ik doe het wel met een script via GPO.
Dit ben ik dus lokaal / virtueel gaan testen met een win2k3 server en xp. Ik heb een vbscript van internet geplukt en een test omgevinkje op gezet, echter werkt het niet. Zodra ik inlog gebeurt er niets...De drive word niet gemapd dit is de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| '
' MapNetworkDrive.vbs
' VBScript to map a network drive to a UNC Path.
' Author Guy Thomas http://computerperformance.co.uk/
' Version 2.3 - September 2005
' -----------------------------------------------------------------'
Option Explicit
Dim objNetwork
Dim strDriveLetter, strRemotePath
strDriveLetter = "J:"
strRemotePath = "\\192.168.1.1\testfolder"
' Purpose of script to create a network object. (objNetwork)
' Then to apply the MapNetworkDrive method. Result J: drive
Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")
objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter, strRemotePath
WScript.Quit
' End of Example VBScript. |
Ik heb de volgende stappen gedaan om hem toe te voegen.
- OU aangemaakt met user accounts er in
- Properties van de OU geopend
- Group Policy tab
- New
- GPO aangemaakt en geopend
- User Config - > Windows Settings -> Scripts (logon/off) -> Logon (dubbelclick) -> Add -> Bladeren -> file selecteren -> Profit?? Niet dus
Doe ik iets fout of is er iets anders aan de hand?
Indien jullie nog meer info nodig hebben hoor ik dit graag.
Als ik het script op de client lokaal uit voer krijg ik keurig een map er bij, echter met logon pakt hij em niet.
B.v.d,