Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BryanD
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11 14:56
Beste tweakers,

Ik heb ene klein probleempje omtrent een logon script.
Op kantoor hebben we win XP clients met een Win 2k3 server (AD,DC). En ik heb op elke pc handmatig een network drive gemapt, echter heb ik nou met 1 persoon een probleem: Met regelmaat van de klok kan hij geen verbinding maken met de drive, als je vervolgens opnieuw mapt vraag hij om username / wachtwoord (?) en dan doet hij het wel weer. Alleen hij zegt dat er al een drive is gemapd voor die user en hij dat niet doen kan. Echter gebeurt alles handmatig, dus had ik het idee: Ik doe het wel met een script via GPO.

Dit ben ik dus lokaal / virtueel gaan testen met een win2k3 server en xp. Ik heb een vbscript van internet geplukt en een test omgevinkje op gezet, echter werkt het niet. Zodra ik inlog gebeurt er niets...De drive word niet gemapd dit is de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
' 

' MapNetworkDrive.vbs
' VBScript to map a network drive to a UNC Path.
' Author Guy Thomas http://computerperformance.co.uk/
' Version 2.3 - September 2005
' -----------------------------------------------------------------'
Option Explicit
Dim objNetwork
Dim strDriveLetter, strRemotePath
strDriveLetter = "J:"
strRemotePath = "\\192.168.1.1\testfolder"

' Purpose of script to create a network object. (objNetwork)
' Then to apply the MapNetworkDrive method.  Result J: drive
Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")

objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter, strRemotePath
WScript.Quit

' End of Example VBScript.

Ik heb de volgende stappen gedaan om hem toe te voegen.

- OU aangemaakt met user accounts er in
- Properties van de OU geopend
- Group Policy tab
- New
- GPO aangemaakt en geopend
- User Config - > Windows Settings -> Scripts (logon/off) -> Logon (dubbelclick) -> Add -> Bladeren -> file selecteren -> Profit?? Niet dus

Doe ik iets fout of is er iets anders aan de hand?
Indien jullie nog meer info nodig hebben hoor ik dit graag.

Als ik het script op de client lokaal uit voer krijg ik keurig een map er bij, echter met logon pakt hij em niet.

B.v.d,

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BryanD schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:43:
echter heb ik nou met 1 persoon een probleem: Met regelmaat van de klok kan hij geen verbinding maken met de drive, als je vervolgens opnieuw mapt vraag hij om username / wachtwoord (?) en dan doet hij het wel weer. Alleen hij zegt dat er al een drive is gemapd voor die user en hij dat niet doen kan. Echter gebeurt alles handmatig, dus had ik het idee: Ik doe het wel met een script via GPO.
dat is niet de oplossing voor je probleem dan hoor :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BryanD
Hoe zou ik dat dan moeten doen?
Want ik snap er niets van

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:04
Eens met alt-92. Beetje rare oplossing voor je probleem. Even een paar best practice puntjes:
- waarom pas je het allemaal lokaal aan en begin je niet direct aan het script?
- waarom verwijs je naar een ip in je script? daarvoor hebben we iets uitgevonden als dns ;)
- waar staat het scriptje? is die benaderbaar voor de client?

Maar ehh zal je niet eerst is gewoon beter uitzoeken waarom het handmatig niet werkt? Je bent nu een compleet nieuw systeem aan het testen/ontwikkelen vanwege een probleem met 1 (!) user.

• BryanD
1 van de 5.. :P

Maar op je puntjes
- Omdat ik uberhaupt nog maar een ICT noob ben :P net 1 jaar ICT achter de rug, dus tja zoveel kennis heb ik er ook weer niet van.
- Omdat hij de dns niet pakte en de ip wel, was meer even snel snel als goed in detail.
- Ja het script is benaderbaar voor de client.

Ik heb in de GPO gebladerd en geselected (C:/ etc. etc.) en ik heb het handmatig in getytp (zelfde pad als in het script )

• Craven
Dus je hebt in de gpo het pad c:/.../.../../.. ingevoerd. hint hint ;)

Maar als je nu toch bezig bent met een login script maken. Zou ik het direct voor alle 5 gebruikers doen.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Als ie de naam niet kan vinden in DNS zou ik even de netwerk settings van de lokale pc nakijken, verwijst ie wel naar de goede server bij het kopje DNS servers?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Craven
Ik ga dervan uit dat dat alleen fout gaat in zijn testomgeving. En niet in de live omgeving. Overigens wel nog een puntje om mee te nemen. Is er nog iemand die checkt of jij je werk goed hebt gedaan of word dit zo live gedonderd? Ik krijg namelijk het idee dat je de basics nog niet helemaal onder de knie hebt.

• BryanD
Inderdaad, zo'n goeie icter ben ik ook nog niet (net een jaartje onder de knie) maar dat is inderaad allemaal test omgeving. En dat probleempje met de DNS besteed ik in de test omgeving ook niet zo veel aandacht aan. Het gaat mij hier om het mappen van de network drives. @ Craven, ik heb ook via \\192.168.1.1.\testfolder het script in geladen. Echter dat werkt ook niet goed dus.

En nee er kijkt verder niemand of ik het wel goed doe aangezien ik hier het beste in ben...inderdaad...
Pagina: 1