BP6 loopt na 0-15 mins vast... ALTIJD!

Pagina: 1
Acties:

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:17

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Sorry dat ik aan het crossposten ben (lichtelijk), maar ik trek mijzelf op dit moment de haren uit het hoofd vanwege dit probleem. Hier mijn Engelse post van het BP6.com forum:

-----
Hello there,

I have the following system:

2xcel366@550
256MB RAM
IBM 7200rpm 14,4GB
Matrox G400 DH
SB Live
Unknown modem

Alright, here's the problem: ever since I installed the BP6, the system locks up after 0-15 mins usage (doesn't matter what). Both under Win98 and Win2000. I have tried everything I can think of - every BIOS, every setting, removed the soundcard and modem, switched the memory from slot to slot, clocked the procs to deafault speed, but still I get these DAMN hookups (sorry, I'm a bit frustratyed right now). So if anyone could helpt me with this, or at least give me a suggestion, I would appreciate it very much.
-----

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Lijkt me in eerste instantie toch een hitte-probleem. Is de koeler wel goed bevestigd en is de blaasrichting goed.

Uit je tekst maak ik uit dat je alles op default hebt gezet en alles er uit hebt gehaald muv de videokaart; dus aan de componenten (muv videokaart) kan het niet liggen.

Een andere, onwaarschijnlijke, optie is toch dat de geheugenmodule niet goed is; speelt het probleem ook met andere modules?

Laat effe exact weten wat je wel en niet gedaan hebt.

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Koeling is niet het probleem, beide processoren hebben het eerst goed gedaan op een ander moederbord.

Mijn geheugen bestaat uit 2 modules van 128MB. Ik heb deze er om de beurt uitgehaald, geen effect helaas. Ik heb ook geen andere pc tot mijn beschikking om ze te testen.

Oh ja, en als ik alles op zou schrijven wat ik gedaan heb, zou ik morgen nog bezig zijn, dus daar begin ik niet aan :)

• php
  • Niet online

php

Toch ben ik eigenwijs en denk ik koeling. Wellicht waren de procs op het andere bord beter gemonteerd. Haal alles eens los en monteer opnieuw, zeer zorgvuldig met koelprut, maakte bij mij 6 graden uit en verschil tussen vastloper na 20 min en geen vastloper.

Wat zegt Motherboard Monitor van de temp?

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Dan ben ik toch weer eigenwijzer en zeg dat dat het niet kan zijn, want hij loopt ook regelmatig na 0-5 mins vast :P

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Hee pathfinder :) .

Ik heb hetzelfde probleem maar de mijn loopt vaak vast in een multiplayer (lan/internet).
Ik heb het volgende:
BP6 met dual366@550 [IMG]http://192.87.219.67 /~femme/wot/forum/interface/smilies/smile.gif[/IMG] bios QQ
Quantum 13,6 Ka ATA
128mb (2x 64mb dimm)
Creative Geforce 256

Ik draai win2000 final en mijn temp's zijn rond de 45 graden maar als ik game dan 50,51

ik heb een 250Watt voeding, kan dit het probleem zijn ??? Want als ik deze nou eens vervang door 300 Watt ??

Ik word echt gek van dat gek*t met die BP6 en die vastlopers dat ik af en toedenk ERRUIT :( maar de BP6 is z'on leuk en uniek board :) dat ik het toch weer probeer.

Ridge

www.tradealliance.nl

• php
  • Niet online

php

Als hij ook wel eens na 0 of 5 minuten vastloopt, kan het toch aan de temp liggen. Blikbaar heeft hij zich die keer meer opgewarmd dan anders, bijv door een iets hogere kamertemperatuur.

Verwijderd

Probeer eens windows te draaien met alleen motherboard monitor en kijken of die temp oploopt. Laat geen andere programma's lopen...
Anders ligt het aan je voeding, zo niet ruilen dat moederbord! :)

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Temp is het probleem absoluut niet. Heb het vanochtend nog getjekt. Heb de kast neergelegd, open, met een 30x30 cm fan erbovenop (niet daarvoor bedoeld dus :)) en hij liep vast zodra ie Windoos binnen kwam wandelen. Temperatuurtjes zaten volgens de monitor (in de BIOS kun je het ook zien gelukkig) rond de 25 graden.

En ik denk niet dat mijn Inwin Q500 kassie voor problemen zorgt, lijkt me stug tenminste.

Pagina: 1