Heb dan nu toch de knoop door gekakt en een Blu Ray speler gekocht (wat moet je anders als je bij je kerst pakket 2 blu ray schijfen krijgt). Wilde eigenlijk de Onkyo SP808 hebben maar die is momenteel niet leverbaar, dus maar een el cheapo gekocht, een Toshiba BDX-2000KE. (ding set ik wel in de slaapkamer als ik de SP808 heb).
Specs: DTS- Dolby Digital Plus Dolby TrueHD DTS-HD decoder.
Ding dus aan gesloten op mijn Onkyo receiver TX-SR601E. Nog een apparaatje van voor het HD tijd perk.
Deze heeft de volgende specs:
Dolby Digital,
DTS-ES decoder,
DTS-ES Discrete 6.1,
Dolby Pro Logic II,
DTS decoder,
Dolby Digital Surround EX,
DTS Neo:6,
DTS 96/24,
DTS-ES Matrix 6.1
Maar als ik dan Blu Ray kijk heb ik alleen Dobly Surround. Dus hij upscaled een 2.0 signaal naar surround. Terwijl de films in DTS zijn. Maar.... Het is DTS-HD dus heb ik nu een andere receiver nodig, of is het op een manier mogelijk om het geluid te downscalen van DTS-HD naar gewoon DTS of DTS-ES?
Uiteraard heb ik hem verbonden met een glasvezel kabel. Maar heb ook met coax getest.
Was gisteren een tijdje bezig om van alles te testen, maar ik blijf maar op Dolby Surround staan.
Specs: DTS- Dolby Digital Plus Dolby TrueHD DTS-HD decoder.
Ding dus aan gesloten op mijn Onkyo receiver TX-SR601E. Nog een apparaatje van voor het HD tijd perk.
Deze heeft de volgende specs:
Dolby Digital,
DTS-ES decoder,
DTS-ES Discrete 6.1,
Dolby Pro Logic II,
DTS decoder,
Dolby Digital Surround EX,
DTS Neo:6,
DTS 96/24,
DTS-ES Matrix 6.1
Maar als ik dan Blu Ray kijk heb ik alleen Dobly Surround. Dus hij upscaled een 2.0 signaal naar surround. Terwijl de films in DTS zijn. Maar.... Het is DTS-HD dus heb ik nu een andere receiver nodig, of is het op een manier mogelijk om het geluid te downscalen van DTS-HD naar gewoon DTS of DTS-ES?
Uiteraard heb ik hem verbonden met een glasvezel kabel. Maar heb ook met coax getest.
Was gisteren een tijdje bezig om van alles te testen, maar ik blijf maar op Dolby Surround staan.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.