3x beeldschermen aansluiten, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• pappavis
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-02-2024

pappavis

Suid-Afrikaanse Hollander

Topicstarter
Ik wil graag 3x beeldschermen aansluiten. Hoe moet dat?

Mijnhuidige configutatie:
* XFX Radeon 4900 videokaart
* 2x 22" beeldschermen erop aangesloten
* 1x 10.1" touchscreen (niet aangesloten :| )

Mijn ASUS mobo heeft 1x HDMI output, 1x beeldscherm output. Die bovenstaand combineren gaat niet.

Wat ik eingelijk wil is als 3e output een touchscreen aansluiten, op die manier kun ik goed DCS: ka-50 Blackshark vliegsimulator info naar die 3e scherm redirecten.

Wie heeft er ervaring mee?

grtz,
Michiel

met vriendelijke groet,

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Dat kan niet. Ik denk dat je dan de HD 5xxx serie videokaarten moet hebben en Eyefinity.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Zet er nog een videokaartje naast (welk mb heb je?) of haal er eentje die Eyefinity ondersteund. Let bij de laatste erop dat je dan één van de drie schermen via displayport moet aansluiten. Heb je geen scherm met deze aansluiting zul je nog een extra converter moeten aanschaffen.

• pappavis

pappavis

Topicstarter
Er zijn blijkbaar de volgende mogelijkheden:
* Matrox TripleHead2Go (te duur)
* meerdere videokaarten in mijn comp, in SLI opstelling?

Mijn Asus mobo (weet het reeksnummer niet, is van maart-2009) heeft 2x PCI-e sloten, de een opgenomen door de videokaart, de ander is voor X-Fi geluidskaart.

Dus een Eyefinity is te gebruiken op mijn huidige systeem configutratie..?
Nielson schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:46:
Zet er nog een videokaartje naast (welk mb heb je?) of haal er eentje die Eyefinity ondersteund. Let bij de

met vriendelijke groet,

• Nielson
pappavis schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:52:
Er zijn blijkbaar de volgende mogelijkheden:
* Matrox TripleHead2Go (te duur)
Werkt ook niet, die maakt één groot virtueel beeldscherm over al je schermen, en je wilt ze juist al losse schermen gebruiken begrijp ik.
* meerdere videokaarten in mijn comp, in SLI opstelling?
Niet in SLI/Crossfire, gewoon los naast elkaar.
Mijn Asus mobo (weet het reeksnummer niet, is van maart-2009) heeft 2x PCI-e sloten, de een opgenomen door de videokaart, de ander is voor X-Fi geluidskaart.

Dus een Eyefinity is te gebruiken op mijn huidige systeem configutratie..?
Waarschijnlijk wel, als je een PCI-e 16x slot hebt kun je daar zoals Smht al zei een 5000 serie ATI kaart in kwijt die standaard Eyefinity ondersteund.

• pappavis

pappavis

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:57:
[...]
Werkt ook niet, die maakt één groot virtueel beeldscherm over al je schermen, en je wilt ze juist al losse schermen gebruiken begrijp ik.
Ik wil toch wel één groot virtueel beeldscherm over alle schermen, mijn comp is exclusief voor gamen.

met vriendelijke groet,

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:33
Welk touchscreen heb je? Er zijn ook veel touchscreens van dat formaat die alles via een usb connector doen. Weke aansluitingen zitten erop?

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-02 22:25
Als er geen zware grafische dingen naar het derde scherm moeten is een USB videokaart (google op displaylink) misschien een optie.

Wij gebruiken het in een kantoor omgeving zonder veel grafische dingen en hoofdzakelijk voor tekst, maar misschien is het het onderzoeken waard.

• Nielson
pappavis schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:02:
[...]

Ik wil toch wel één groot virtueel beeldscherm over alle schermen, mijn comp is exclusief voor gamen.
Op die 10" moet toch juist een ander beeld komen? Kan trouwens ook niet want alle schermen moeten dezelfde resolutie hebben. Misschien dat je die 2x22" via een Tripple/DualHead kunt combineren en de 10" los op de overgebleven aansluiting. Als je echter kijkt wat die dingen kosten zou ik het persoonlijk in een nieuwe videokaart stoppen, heb je dezelfde functie plus extra snelheid.

• pappavis

pappavis

Topicstarter
Cave_Boy schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:02:
Welk touchscreen heb je? Er zijn ook veel touchscreens van dat formaat die alles via een usb connector doen. Weke aansluitingen zitten erop?
De touchscreen is merkloos en heeft 1x VGA aansluiting waarvan de USB aansluiting alleen maar voor het aanraken-dingen. Er komt geen zware videobeelden, meestal (vrij) statisch grafika.

Een touschreen die 100% via USB werkt lijkt mij ideaal. Welke kun je aanbevelen? Liefst >=10.1" in formaat.

Het bedoeling is:
* 22" Scherm 1 --> cockpit linkerkant
* 22" Scherm 2 --> cockpit rechterkant
* 10.1" touchscreen 1 --> satelliet GPS navigatie

[ Voor 12% gewijzigd door pappavis op 07-01-2011 10:16 ]

met vriendelijke groet,

• DEkill
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Eyefinity kan in windows alleen met schermen op dezelfde resolutie dus eyefinity gaat je hier niet bij helpen. Of je moet de resolutie van je 10 inch ook op je 22 inch gebruiken. En ik ken het spel verder niet maar misschien dat het wel ondersteunt word met afzonderlijke schermen. Dan kan je er gewoon een pci videokaart bij stoppen.

[ Voor 30% gewijzigd door DEkill op 07-01-2011 12:18 ]

Pagina: 1