Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Status uitlezing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij leveren en onderhouden generatoren, nu hebben wij een nieuw GPRS systeem waarmee waar wij de generatoren op afstand kunnen uitlezen. Nu is zijn er twee applicaties waarmee dit kan, 1 website waarmee je basisgegevens kunt zien en de locatie op een kaart (alleen europa en daar zitten wij niet). En een PC applicatie waarmee je alles kunt zien en aanpassen.

Nu wil ik eigenlijk een lijst maken webbased met een overzicht van onze generatoren, aantal basisgegevens
en foutmeldingen, met daarbij door een kleur met de totaal status (bv. groen = OK, standby, rood = Stop,fout, Oranje = OK, draait). Op een groot lcd display.

De besturing is voorzien van een GPRS kaart welke via een APN gekoppeld is aan het internet.
Nu produceert de besturing een ID via waar beide bestaande programma's contact maken met de besturing
op basis van server van producent, id, wachtwoord.Het idee is dat het id altijd beschikbaar is ongeacht aansluiting (WIFI, LAN, GPRS) en firewalls etc (beetje idee a la teamviewer).

Nu is mijn vraag hoe kan ik uitvinden hoe ik connectie kan maken via het ID en hoe ik de gegevens kan opvragen? als ik in de webapplicatie naar de broncode kijk: zie ik JAVA en html waarin bij de waardes gewezen wordt naar een id a la :<span id="c_106_BB2D1ADE-740E-488d-853B-6BA970D52E27_valueUnit"

Wie kan mij op weg helpen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Weet je zeker dat je JAVA bedoelt en niet Javascript? Da's namelijk, ondanks de gelijkende naam, nogal een verschil. Die span met dat ID lijkt me weinig spannend; dat ID hangt er waarschijnlijk aan om zo de inhoud van die span makkelijk te kunnen updaten. En het ID an sich lijkt me een ASP.Net gegenereerd ID.

Ik zie to be honest niet wat nu precies je bedoeling is met dit topic; we hebben geen typenummers noch merknaam, specificaties, manuals etc. die jij waarschijnlijk wél hebt en dus ik zie niet hoe je kunt verwachten dat wij op basis van deze summiere info je meer kunnen vertellen dan je al weet :?

Heb je al eens contact opgenomen met de leverancier?

Het enige zinnige dat ik je op dit moment als tip kan geven is: ga eens aan de slag met een tool als Firebug voor het bekijken van de HTTP requests en dan met zaken als Wireshark etc. om eventueel verder verkeer te sniffen. Maar of je daar iets zinnigs uit kunt halen is koffiedik kijken zo.

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 07-01-2011 09:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lijkt me toch een zaak van documentatie of een API gebruiken van de leverancier. Is je plan 'toegestane' activiteit of wil je hun software/connectie 'hacken' om het zo aan te kunnen passen dat je het binnen je eigen project kan gebruiken? In dat laatste geval is documentatie en een API waarschijnlijk niet te vinden hierover.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal is met hun overleggen of ik de API kan krijgen, Het is comap.cz, applicatie is websupervisor.comap.cz
wat is hacken... hun applicatie voldoet niet aan onze behoeften... vandaar dat ik het zelf proberen...