• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:14

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Hallo Allen,

ik ben in het bezit van een Acer X243H, zoals gekocht als een Full HD scherm. Deze tekent de plaatjes via een Radeon 5750 1GB DDR-5.

Dit beeldscherm heb ik een half jaartje geleden gekocht en was helemaal niet how-to in de video en stuff, vond het gewoon cool om een groot beeldscherm te hebben, enfin nu kriebelt dat HD toch, en wil ik eens een HD film kijken, (Ik hou van een echte beleving).

Alleen is dit beeldscherm altijd aangestuurd via DVI. Het beeldscherm heeft namelijk geen HDMI aansluiting (de videokaart wel)

Nu heb ik de trailer van Pirates 4 in HD (720p) gedownload, maar ik zie geen verschil. Wat ik heb geprobeerd:

DVI uit naar DVI in
HDMI uit naar HDMI - verloop stekkertje naar DVI in
HDMI uit naar DVI in. als 1 kabel

de 'uit' is de videokaart en de 'in' is natuurlijk het beeldscherm

Maar ik zie gewoon geen verschil. is dit dan gezichtsbedrog, omdat je de kabel er uit moet halen om de andere erin te steken en je het beeld vergeet of?

Owja, geluid over HDMI is niet heel belangrijk, ik heb een X-fi extreme icm een 7.1 set van creative.

[ Voor 3% gewijzigd door Jelte,89 op 07-01-2011 00:45 ]

Revive the guild!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

DVI&HDMI zijn allebij digitaal en dus dezelfde resolutie/beeld,
720P is natuurlijk al geen full-HD om te beginnen :) en verschil met wat :?
Dus wat is je probleem precies ? ;)

Het verschil tussen 720P en 1080P is op een 24" monitor idd niet echt wereldschokkend trouwens. (wel zichtbaar in de meeste gevallen)

Lol dus je had verwacht verschil te zien tussen de dvi en hdmi ingang ?
Das idd vrij kansloos :)

[ Voor 85% gewijzigd door heuveltje op 07-01-2011 00:53 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Dat is dus het ergste,

Mijn punt is dus (helaas) een blamage, ik heb een HDMI kabel gekocht, een verloop voor een HDMI naar DVI en een HDMI - DVI kabel heb gekocht voor niets.

Of?

Revive the guild!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:35
Wat wil je bereiken met je nieuwe kabels?

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-02 22:09
Die kabels waren inderdaad niet nodig geweest, een simpele DVI-DVI kabel was genoeg geweest.
Het er namelijk om dat het signaal altijd in DVI signaal bij de monitor aankomt, en dus altijd hetzelfde beeld geeft.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Voor HD beeld heb je niet persé een HDMI stekker of kabel nodig, DVI doet precies het zelfde als HDMI.

DVI en HDMI zijn namelijk het zelfde in signaal (digitaal) overdracht alleen HDMI kan ook geluid overbrengen.

Si vis pacem, para bellum

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Zoals ik al zei:

een blamage dus, ik heb hiermee dus niets mee bereikt!

Heel gauw een slotje dan maar? :o

Revive the guild!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
FullHD is 1920x1080p al het andere is geen echt FullHD.

Als je goed wil testen raad ik je aan om een 1:1 Blu-Ray rip te downl... euhh bedoel te bemachtigen van Earth en "The Bird" scene te bekijken.
Deze is namelijk 1 van de hoogste Blu-Ray bitrate en ook hele mooie scene die vaak gebruikt wordt voor het testen.
Als die soepel loopt ben je vrijwel zeker van al het andere HD materiaal.

[ Voor 11% gewijzigd door crack_en_hack op 07-01-2011 01:05 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Mn monitor ondersteund wel 1920x1080p

Maar waarom heeft mijn scherm dan geen HDMI aansluiting?
Ik heb de oceaans van de BBC, lijkt me ook wel prima

Die heb ik dan uiteraard *kuch* goed bemachtigd ;)

Revive the guild!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

alsof een vga of dvi kabel geen hdmi resoluties uit kunnen sturen :?

full hd en hd ready zijn maar "standaarden" dat zegt niets over de kabel. jik bedoel je henbt toch ook geen hdmi kabel van ziggo of upc je huis in lopen om hd te kunnen kijken.

[ Voor 56% gewijzigd door Fish op 07-01-2011 01:18 ]

Iperf

• thijsloyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06-2025
Jelte,89 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 01:11:
Mn monitor ondersteund wel 1920x1080p

Maar waarom heeft mijn scherm dan geen HDMI aansluiting?
Ik heb de oceaans van de BBC, lijkt me ook wel prima

Die heb ik dan uiteraard *kuch* goed bemachtigd ;)
Lees een beetje hierboven
Voor HD beeld heb je niet persé een HDMI stekker of kabel nodig, DVI doet precies het zelfde als HDMI.

DVI en HDMI zijn namelijk het zelfde in signaal (digitaal) overdracht alleen HDMI kan ook geluid overbrengen.

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
HDMI kan meerdere signalen doorgeven dan alleen beeld. Zo ook audio en tegenwoordig (HDMI 1.4 geloof ik) zelfs internet.
Maar aangezien jouw scherm waarschijnlijk geen speakers heeft is HDMI niet echt nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door PerfectLight op 07-01-2011 01:17 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
PerfectLight schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 01:16:
HDMI kan meerdere signalen doorgeven dan alleen beeld. Zo ook audio en tegenwoordig (HDMI 1.4 geloof ik) zelfs internet.
Maar aangezien jouw scherm waarschijnlijk geen speakers heeft is HDMI niet echt nodig.
Dit en het feit dat HDMI extra licentiekosten met zich meebrengt om het poortje uberhaubt te mogen integreren op je monitor zorgt voor het feit dat fabrikanten kiezen om monitoren niet met een HDMI poort uit te rusten.

HDMI > DVI convertors zijn passieve convertors aangezien het signaal exact hetzelfde word overgedragen zoals al eerder werd gezegd.

https://discord.com/invite/tweakers

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Dus DVI naar DVI heeft geen verschil? het geluid buitengesloten?

Revive the guild!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Het gaat om de resolutie, er word niets geconverteerd zoals bij analoog naar digitaal. Als je het beeldscherm op 1080p hebt en een full HD film afspeelt dan is dat gewoon full HD.

Beste is zo min mogelijke connectoren te gebruiken dus 1 kabel van In naar Out.
Als je videokaart een DVI poort heeft gewoon die gebruiken met een DVI naar DVI kabel.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:36
redfoxert schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 01:35:
[...]

Dit en het feit dat HDMI extra licentiekosten met zich meebrengt om het poortje uberhaubt te mogen integreren op je monitor zorgt voor het feit dat fabrikanten kiezen om monitoren niet met een HDMI poort uit te rusten.

HDMI > DVI convertors zijn passieve convertors aangezien het signaal exact hetzelfde word overgedragen zoals al eerder werd gezegd.
De enige echte reden is puur het ontbreken van speakers aan die monitor... geen geluid dus HDMI is overbodig.

In die HDMI-licentielosten zit het echt niet, want dat is een vast bedrag per jaar en dat zou je dan juist zoveel mogelijk terug willen verdienen lijkt mij, het wordt dus per aansluiting goedkoper als je er meer verkoopt...: of je nu 1000 stuks of 100.000 stuks verkoopt, die licentiekosten blijven gelijk.

Je moet naast de licentiekosten dan nog wel een 'vergoeding' per geinstalleerde interface per device betalen, maar dan spreek je maar over ongeveer een stuiver per aansluiting oid... daar lopen de kosten dus ook niet van op.

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
@perfectlight

hoi ik wilde je wat vragen, maar weet niet of je via tweakers ook een PM kan sturen???
Iets over een HDD die jij ooit gekocht heb een samsung spinpoint F3 HD502HJ.
Pagina: 1