Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-05 23:06
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een Verbatim External Hard Drive USB 3.0 1TB, welke ik uiteraard direct heb aangesloten op de USB 3.0 poort van mijn Gigabyte GA-X58A-UD3R moederbord.
Nu is het echter zo dat de schijf om de seconde herkend wordt en dan weer niet en dan weer wel (gaat gepaard met het welbekende windows-toontje, dus heb het geluid maar even uit gezet).
Ook komt Windows constant met de mededeling dat de schijf geformatteerd moet worden voordat hij kan gaan werken, maar als ik vervolgens op formatteren druk, is de schijf al weer niet meer herkend.
Vervolgens heb ik de schijf aan een USB 2.0 poort gehangen, waar hij direct herkend wordt en hier heb ik em ook meteen geformatteerd. Echter was dit geen oplossing van het probleem, want op de USB 3.0 poort doet hij het nog steeds niet (wel niet wel niet etc). De schijf is gepowered door een externe voeding en die is gewoon aangesloten. Als de schijf niet is aangesloten op een USB 3.0 poort (dus óf op een USB 2.0 poort óf helemaal niet), dan brandt het lampje voorop de behuizing constant groen, maar als ik em aan de USB 3.0 poort hang, gaat hij knipperen...

Ik heb de nieuwste BIOS, en alle moederbord-drivers (incl laatste USB 3.0 drivers) geinstalleerd, maar niets helpt. De schijf werkt dus wel op een USB 2.0 poort en USB 2.0-apparaten werken ook op de USB 3.0 poorten, maar een USB 3.0 apparaat op een USB 3.0 poort, dat wil niet. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Btw, ik draai op Windows 7 x64 en die is ook helemaal up-to-date, en de USB 3.0 controller is enabled in de BIOS.
Bij voorbaat dank voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-05 23:06
Is er echt niemand die een suggestie heeft waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 21:10
Heb je ondertussen al een reactie van verbatim teruggekregen?
Heb namelijk precies hetzelfde probleem als ik een langere usb 3.0 kabel gebruik dan de orginele die erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 15:27
Ditzelfde probleem had ik met de Verbatim 2TB onder Windows 7 op een recente Asus-laptop. Op de USB2.0-poort alles in orde, maar op USB3.0 een repeterend connect/disconnect tot in het oneindige. Wat bij mij hielp was het volledig verwijderen van de USB3.0-driver via de Windows Device Manager en het installeren van een nieuwe. Ik weet niet meer of ik de nieuwe driver van de Asus-site heb of van de moederbordfabrikant, maar de Verbatim draait nu probleemloos op een 'NEC Electronics USB 3.0 host controller', ook op een langere kabel die niet meegeleverd was. Misschien hebben jullie iets aan deze informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 21:10
Bij mij doet hij het met de orginele (te korte) kabel prima op een msi-star usb 3.0 aansluiting; maar zodra ik een 1,8 meter usb 3.0 kabel aansluit (van konig of zoiets), krijg ik het probleem van snel achter elkaar aan/afmelden?
Ik gebruik win7 64bits met de nieuwste driver (van 2010) van de msi site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Wat ik zelf wel eens heb meegemaakt is dat de extHDD bij het opspinnen net even iets teveel voeding wil hebben dan de USB aansluiting wil leveren. Het gevolg is dat hij hem helemaal niet ziet of hij hem na een korte tijd weer kwijtraakt.
Toen ik diezelfde extHDD (mobiel 2,5") op mijn Sony Vaio aansloot: geen probleem. Toen ik hem weer op mijn PC (met Gigabyte mainboard, Intel i920 CPU), had hij weer problemen. Ik had nog een duo-USB kabel liggen van mijn ext. brander (twee USB aansluitingen, waarbij de ene puur als voeding dient). Met deze kabel pakte mijn PC hem wel weer op.
Geen idee of je wat aan deze info hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390254

Bij mij hetzelfde probleem als hierboven genoemd met de verbatim usb 3.0 superspeed 2TB. Heb ook de nec usb3 controller geïnstalleerd en dan pakt ie hem wel op usb3.0 maar de leessnelheid is bedroevend!
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/image-0ECF_4E7F5514.jpg

Advies: niet kopen!

Ik breng hem morgen terug naar de winkel.
Pagina: 1