Computercrash in games.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 11:43
Beste iedereen,

een half jaar alweer zit ik met een constant terugkomende fout met mijn computer. Tijdens games die ik speel (cod4/bad company2) loopt soms mijn hele computer vast. Dit op een manier dat de pc alleen nog maar kan worden uitgeschakeld via de powerknop.
Ik heb op 2 videokaarten 3 beeldschermen aangesloten.

de eerste videokaart (gtx 280) draait mijn games en daarop is mijn hoofdscherm aangesloten.
mijn 2e videokaart (8800gts) draait mijn 2 andere schermen die ik niet gebruik tijdens het gamen. (alleen msn/skype/ts etc)

Mijn verdere systeemspecs:

CPU: Intel Core i7 920 @ 2,67 ghz Mainboard: Asus P6T RAM: 6 gig OCZ triple channel. 1333mgz

Soms crached mijn pc al als ik direct een game opstart na het opstarten en soms speel ik 2 a 3 potjes voordat de pc crashed. Crashes gebeuren uit het niets, meestal tijdens het laden van een nieuwe map in cod 4.Of in hevige vuurgevechten met veel grafisch geweld in bad company2.Crashes lopen samen met geluid wat vervormd raakt, en metalig en vertraagd en heel langzaam word.

Voor de rest word mijn hoofdscherm hele rare kleurtjes en deze blijven zo tot de reset. Zie bijlage voor voorbeeld. Vreemde: Alleen mijn hoofdvideokaart met hoofdbeeldscherm heeft hier dus last van, andere 2 schermen op de andere kaart freezen wel maar laten nog wel alles zien.

Wat ik tot nu toe al heb gedaan:

- Temperaturen bijgehouden. Blijven stabiel en laag in mijn cosmos 1000 kast.
- Nieuwe drivers
- nieuwe installaties
- bios update naar meest recente versie
- videokaarten vervangen door een gtx270 met zelfde probleem.
- 1 videokaart gedraait met zelfde probleem.
- memtest gedraaid waar niks uit komt.
- alles gebracht naar leverancier. Die zij dat het Mobo kapot was. teruggestuurd naar fabrikant en deze vertelde doodleuk dat het mobo het gewoon deed.

Ik ben echt ten einde raad en zit nog steeds met het probleem. Heeft iemand ook maar een indicatie wat het zou kunnen zijn? Ik speel al maanden geen games meer, puur omdat dit alles verpest... :|

Linkjes naar foto's met daarop de crashes.
http://forum.i3d.net/atta...rcrash-games-imag0030.jpg
http://forum.i3d.net/atta...rcrash-games-imag0039.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door levdbas op 06-01-2011 22:36 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:39
Heb ooit eens een vergelijkbaar probleem gehad. Toen lag het probleem aan het geheugen en toen gaf memtest ook geen fouten aan, echter was het wel verholpen met een ander setje ram.
En de problemen kwamen ook wanneer een game werd gestart (hetgeen dus veel ram vergt)
Dus ik zou gewoon simpel gaan troubleshooten en is op 2gb ram gaan draaien en een hele lichte game starten. Als alles goed gaan met andere bankje enz.

Volgens mij is dit overigens niet de juiste plaats voor dit topic.

CSL beleid

[ Voor 17% gewijzigd door ibidriv3r op 06-01-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdbas
Bedankt voor de info ibidriv3r. Ik ga eens proberen aan een ander setje geheugen te komen voor mijn mobo en dan eens testen wat dat oplevert. Excuus mocht het topic verkeerd staan, maar dit is de eerste keer dat ik hier een probleem topic plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotuns
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Speel je nog meer spellen naast cod4/bad company2 ?

Bij bad company 2 weet ik namelijk dat er meerdere mensen last hebben van vastlopers wat lijkt te liggen aan hardware. Ik had dit zelf ook twee weken geleden. Het scherm werd bij mij zwart en het geluid herhaalde de laatste halve seconde elke keer weer. Het enige wat ik kon doen was mijn pc resetten.

Ik heb gezocht op internet en er waren verschillende fixes. Ik heb gelijk maar alles uitgevoerd en had hierna geen problemen meer. Ik kan zo geen linkjes terugvinden, maar als je zoekt bij google naar bad company 2 pc freezes moet je het kunnen terugvinden. De fixes wat ik heb gedaan waren audio drivers updaten, ini bestand aanpassen en punkbuster updaten (link)

Ik weet dat de kans zeer klein is dat het hier mee te maken heeft, maar het is relatief een kleine moeite en het proberen waard. Beter dan met hardware aan de gang te gaan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdbas
Jotuns schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:21:
Speel je nog meer spellen naast cod4/bad company2 ?

Bij bad company 2 weet ik namelijk dat er meerdere mensen last hebben van vastlopers wat lijkt te liggen aan hardware. Ik had dit zelf ook twee weken geleden. Het scherm werd bij mij zwart en het geluid herhaalde de laatste halve seconde elke keer weer. Het enige wat ik kon doen was mijn pc resetten.

Ik heb gezocht op internet en er waren verschillende fixes. Ik heb gelijk maar alles uitgevoerd en had hierna geen problemen meer. Ik kan zo geen linkjes terugvinden, maar als je zoekt bij google naar bad company 2 pc freezes moet je het kunnen terugvinden. De fixes wat ik heb gedaan waren audio drivers updaten, ini bestand aanpassen en punkbuster updaten (link)

Ik weet dat de kans zeer klein is dat het hier mee te maken heeft, maar het is relatief een kleine moeite en het proberen waard. Beter dan met hardware aan de gang te gaan iig.
Eenzelfde probleem heb ik hiervoor ook gehad voordat ik alles terug stuurde naar de fabrikant, maar dat dat was opgelost met een herinstallatie. Maar nu heb ik dus dit probleem, en inderdaad in andere games behalve battlefield 2 (die overigens niet vastliep) heb ik het nog niet echt kunnen testen naast cod4 en bad company2.
Ik denk dat ik vandaag maar eens crysis opnieuw ga installeren en kijken wat dat spel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupple
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 15:23
Kan het niet met de temperatuur te maken hebben?
Heb wat vrienden gehad die rare crashes en daarna vreemde kleuren kregen omdat hun gpu te warm werd.

Ik zou even Realtemp oid. gebruiken en even iets zoals FuMark gebruiken om te temps in de gaten te houden.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdbas
LaurensWindt schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:51:
Kan het niet met de temperatuur te maken hebben?
Heb wat vrienden gehad die rare crashes en daarna vreemde kleuren kregen omdat hun gpu te warm werd.

Ik zou even Realtemp oid. gebruiken en even iets zoals FuMark gebruiken om te temps in de gaten te houden.

Suc6
Temperaturen zijn allemaal stabiel tijdens het gamen en komen niet tot kritieke grenzen.

cpu max: 65 graden.
gpu's tot een max van 80 graden.

Dus dit hoort het denk ik niet te zijn. Straks mijn eerste test op crysis eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupple
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 15:23
Ik zou inderdaad even zorgen dat je een ander setje ram leent.
ik draai bijna hetzelfde thuis, zelfde MoBo ( Asus p6t SE).
Heb echt al vele problemen gehad met bluescreens en freezes en pc die niet boot, door een foutief ram staafje.

Ik zou er ook even voor zorgen dat je de timings en de voltages even op de juiste waarden. Op auto mocht hij nog wel eens problemen leveren.

Hoelang heb je memtest gedraait? Probeer ook de bootable versie te draaien: http://www.memtest.org/. Vaak komen errors pas na een lange tijd naar boven. Ik zou hem gewoon een nacht laten draaien.

PS: Je kunt ook even Prime95 proberen, en hem dan bijvoorbeeld op de setting draaien dat hij veel ram test.
Ik had ook eens dat er niks uit memtest kwam maar wel wat uit prime95 na ongeveer 5 min. Na een nieuwe gehaald te hebben deed mijn pc het weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik lees niks over de voeding. Wat voor voeding heb je in je kast?
Dit zou ook nog een oorzaak van de instabiliteit kunnen zijn volgens mij.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdbas
Plato112 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:00:
Ik lees niks over de voeding. Wat voor voeding heb je in je kast?
Dit zou ook nog een oorzaak van de instabiliteit kunnen zijn volgens mij.
Ik heb een voeding van 750 watt erin zitten van ocz. Het wattage zou voldoende moeten zijn. Misschien is er alleen een probleem met de spanning maar dat lijkt me toch sterk. Maargoed alles gaan we testen.

Ik ga nu ook even prime95 draaien, kijken of dat wat oplevert.

Zo te zien is het verholpen! Nadat mijn moederbord terug kwam van de fabrikant ging ik er gewoon vanuit dat er niks aan veranderd was, maar blijkbaar hadden ze de standaard bios weer op mijn plankje gezet die veel problemen veroorzaakt met mijn geheugen. Al 2 dagen gespeeld zonder problemen. Ik hoop dat het zo verholpen is, bedankt voor de hulp iedereen!

[ Voor 25% gewijzigd door levdbas op 08-01-2011 15:18 ]

Pagina: 1