Moet ik drivers installeren voor DVI-I -> VGA beeld?

Pagina: 1
Acties:

• gostevie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-02 10:57
Ik loop al een tijd aan te kloten met mijn PC nadat mijn oude videokaart is overleden. Nieuwe videokaart ingedaan, maar bleek dat deze een DVI-I uitgang had en mijn monitor een VGA ingang. Dus DVI-I -> VGA adaptertje gekocht, erop gezet, maar krijg nu geen beeld. Het moederbord zelf heeft geen monitor uitgang dus daar kan ik geen beeld via krijgen.

Moet ik eerst de drivers van de nieuwe videokaart installeren door mn harde schijf over te hevelen op een andere computer of zou de videokaart sowieso beeld moeten geven met het adaptertje? Want ik kan meherinneren dat met mijn oude VGA videokaart ik niet eerst de drivers hoefde te installeren maar rechtstreek beeld kreeg en vervolgens de betere resolutie kon krijgen door drivers te installeren. Wou dit graag weten zodat ik me de moeite kon besparen van HD overhevele naar andere PC. Alvast bedankt!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:20

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Driver is niet nodig om beeld te krijgen, in je OS is de driver wel nodig om een nette resolutie neer te zetten, maar zonder driver moet hij iig iets laten zien.
Je Hardeschijf overhevelen naar een andere computer om daar drivers te installeren gaat niet zomaar en is dus ook niet nodig.

Heeft de videokaart niet meerdere aansluitingen? Het wil nog wel eens gebeuren dat de secundaire poort niet standaard beeld geeft.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Ik loop al een tijd aan te kloten met mijn PC nadat mijn oude videokaart is overleden. Nieuwe videokaart ingedaan..
Je weet zeker dat 'ie geen beeld gaf omdat je videokaart defect was?

En geef s.v.p. even een lijstje met specs van je systeem (en monitor).

• gostevie
Ja ik weet zeker dat het door mn videokaart kwam, ik had een transistor (oid) van mn oude kaart afgebroken en toen gaf ie alleen maar artefacts. Mijn specs:

AOpen FSP 350W voeding
Asus P4PE moederbord
Intel processor, weet de snelheid niet
Drie stickjes geheugen, weet grootte en merk niet
ASUS videokaart, maar kan niet vinden welke, staat ook niet aangegeven op de kaart zelf. Lijkt via Google image search het meest op een Radeon 4650 maar dan met 2 DVI-I uitgangen en een S-video uitgang.
AG Neovo 17" TFT VGA monitor

Heb allebei de DVI-I uitgangen geprobeerd en die deden het allebei niet. Monitor deed het perfect voordat de videokaart kapot ging.

Ben een beetje radeloos dus bedankt voor de berichten!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 10:48

nhanssen

QVL is non-tweakers

gostevie schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:28:
Ja ik weet zeker dat het door mn videokaart kwam, ik had een transistor (oid) van mn oude kaart afgebroken en toen gaf ie alleen maar artefacts. Mijn specs:

AOpen FSP 350W voeding
Asus P4PE moederbord
Intel processor, weet de snelheid niet
Drie stickjes geheugen, weet grootte en merk niet
ASUS videokaart, maar kan niet vinden welke, staat ook niet aangegeven op de kaart zelf. Lijkt via Google image search het meest op een Radeon 4650 maar dan met 2 DVI-I uitgangen en een S-video uitgang.
AG Neovo 17" TFT VGA monitor

Heb allebei de DVI-I uitgangen geprobeerd en die deden het allebei niet. Monitor deed het perfect voordat de videokaart kapot ging.

Ben een beetje radeloos dus bedankt voor de berichten!
Druk net voordat windows start op F8 en selecteer daar VGA modus, hierna de drivers installeren en gaan met die banaan.

Ik neem aan dat je wel de post van de BIOS ziet? (zwart beeld met witte lettertjes)

[ Voor 4% gewijzigd door nhanssen op 07-01-2011 14:41 ]

Spec's PC

• gostevie
Nee, ik krijg helaas helemaal niets te zien. Beeldscherm blijft volledig zwart.

• gostevie
Radeloze bump

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ziet er naar uit dat je systeem dan in z'n geheel niet meer opstart, en dat het niet hebben van beeld een gevolg is van het probleem en niet zozeer het probleem zelf.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te achterhalen wat er nu fout zit met de hardware.

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

Nokian95dude

I'll be back!!

Is deze videokaart ook niet kaduuk? Want ook met adaptor zou je gelijk beeld moeten hebben. Steek die kaart eens in een andere pc met deze monitor en kijk of je dan wel beeld hebt?

@Terw_Dan

Bios moet ie altijd laten zijn, ook al staat er geen OS op. En zelfs dat kan ie niet zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Nokian95dude op 09-01-2011 12:44 ]

Those you can't see are more present than you'll imagine

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 17:46

iambig

* z.o.z *

Heeft het dvi-vga adapter de 4 pinnen om het streepje heen zitten?
Kwam laatst een partijtje tegen waar deze ontbraken. Had daarmee dezelfde symptomen.

NEE: dit is geen signature...

• Nielson
  • Laatst online: 23:53
iambig schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:50:
Heeft het dvi-vga adapter de 4 pinnen om het streepje heen zitten?
Kwam laatst een partijtje tegen waar deze ontbraken. Had daarmee dezelfde symptomen.
Maar dan kan het geen DVI-I -> VGA adapter zijn, aangezien juist op deze 4 pinnen het analoge vga signaal staat.

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 17:46

iambig

* z.o.z *

Ik dacht ook altijd dat DVI-D naar VGA adapters niet bestonden tot ik ze tegenkwam.
Zie bijvoorbeeld ook: link.

[ Voor 23% gewijzigd door iambig op 09-01-2011 13:08 ]

NEE: dit is geen signature...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

iambig schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:02:
Ik dacht ook altijd dat DVI-D naar VGA adapters niet bestonden tot ik ze tegenkwam.
Zie bijvoorbeeld ook: link.
Lekkere zooi...
You need a display card with the VGA - DVI-D conversion function on your PC
Uhuh, dat heet DVI-I :X

Een normale kaart die analoog op het DVI-A/I gedeelte doet en digitaal op het -D gedeelte zal geen beeld geven met dit geval.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1