In V&A link naar Pricewatch verplicht stellen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 18:31
Beste mede-tweakers,

Jullie kennen het wel, je bent lekker even in vraag en aanbod aan het kijken en je ziet iets staan wat je aanspreekt.

Om een reëel bod te kunnen doen wil je kijken naar de link in de pricewatch.
Maar er is weer eens geen link geplaatst naar de pricewatch, terwijl het product duidelijk in de prijswatch staat.
En dit komt zo vaak voor dat het behoorlijk storend begint te worden.
Je kunt zo geen inschatting maken van wat het momenteel waard is en ook eventueel geen reviews lezen.
Ook wordt er helaas met opzet nog wel eens niet gelinkt, om zo te proberen de nieuwprijs, of zelfs meer dan de nieuwprijs voor het te koop aangeboden product te krijgen.

En ja je kunt wel steeds zelf het product invoeren in de pricewatch, maar dan heb je wat te doen zeg.
Daarom doen veel tweakers dit ook niet en dan hebben mensen die bewust niet linken dus vrij spel.

Daarom lijkt het mij een goed idee om in V&A de link naar de pricewatch verplicht te stellen.
Dit is uiteindelijk voor iedereen makkelijker en handiger.

Maar dan krijg je inderdaad soms het volgende probleem: Mijn product staat niet in de pricewatch vermeld.
Ja dat kan wel eens het geval zijn.
In dit geval zou er in het keuze menu van de pricewatch een optie gezet moeten worden van product niet vermeld in pricewatch.
Deze optie moet dan wel niet bovenaan staan en te makkelijk te vinden zijn, anders wordt er misbruik van gemaakt.

Ik ben wel eens benieuwd wat jullie mede-tweakers van dit voorstel vinden en zie de reactie's graag tegemoet.

En nee ik ben geen zeikerd hoor, maar wil het makkelijker maken voor iedereen :)

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:22
wat doe je dan met producten die niet voorkomen? Of bv 2 videokaarten of...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 19:57
Het zou een interessante toevoeging worden als die link twee kanten op werkt. Dus als je in de pricewatch naast de reguliere winkelprijzen ook de vraag & aanbod prijzen erbij ziet staan. Maar dat kan pas nadat die prijs tot stand is gekomen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Icekiller2k6 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:56:
wat doe je dan met producten die niet voorkomen? Of bv 2 videokaarten of...
Heb ik beschreven, een niet makkelijk te vinden optie van product staat niet vermeld in pricewatch aanvinken.

En 2 videokaarten word meestal ook de prijs per stuk voor gevraagd, dus dan is de vermelding naar de pricewatch van 1 kaart voldoende.

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
mistervis007 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:54:
Maar dan krijg je inderdaad soms het volgende probleem: Mijn product staat niet in de pricewatch vermeld.
Ja dat kan wel eens het geval zijn.
In dit geval zou er in het keuze menu van de pricewatch een optie gezet moeten worden van product niet vermeld in pricewatch.
Deze optie moet dan wel niet bovenaan staan en te makkelijk te vinden zijn, anders wordt er misbruik van gemaakt.
Die optie staat er ook :) Op de voorpagina van de frontpage van de Pricewatch. En zoals je zelf voorstelt staat hij ook gepositioneerd: niet bovenaan, maar rechts onderin: Product toevoegen.

Een Pricewatch-link verplichten is niet echt handig in veel gevallen. Er zijn legio producten die EOL zijn, producten die nooit in de Pricewatch hebben gestaan, samengestelde systemen, upgradesets of zelfs diensten (die nooit in de PW kunnen). Verder hebben users die wél een link met de Pricewatch leggen vanzelf voordeel, ze hebben namelijk veel meer exposure: hun V&A-prijs staat op de Prijzen-tab van het betreffende artikel. Users die geen koppeling leggen hebben dus al gauw minder kijkers op hun advertentie.
Kalief schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:00:
Het zou een interessante toevoeging worden als die link twee kanten op werkt. Dus als je in de pricewatch naast de reguliere winkelprijzen ook de vraag & aanbod prijzen erbij ziet staan.
En ook dat is er al :)
Zie bijvoorbeeld deze advertentie: V&A aangeboden: XFX Geforce GT220 1024MB HDMI
En in de Pricewatch op de onderste regel de V&A-prijs: pricewatch: XFX Geforce GT220 1024MB DDR2 HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 19:57
Kijk nou. Ik heb blijkbaar alleen producten bekeken die niet in de V&A stonden.
Of waar de leverancierslijst te lang was en ik te lui om te scrollen, dat kan ook.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VendettaNL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 19:52
Is er anders een mogelijkheid dat je meerdere pricewatch linkjes kan toevoegen?
Als je bijvoorbeeld een videokaart hebt met een andere koeler erop dat je dan de videokaart en de koeler in je advertentie titel kan zetten.

edit:
Voorbeeld:
V&A aangeboden: Kompleet Gigabyte GA-P55A-UD3

Dat je dan alle producten dus bij Actuele Prijs ziet en eventueel opgeteld ziet.

[ Voor 34% gewijzigd door VendettaNL op 07-01-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We proberen het koppelen van producten al zoveel mogelijk te stimuleren door de gebruikers nadat ze hebben aangegeven om wat voor een advertentie het gaat (product / dienst, vraag / aanbod) als eerste te laten zoeken naar een product in onze database, waarna categorie en advertentietitel automatisch worden ingevuld. De adverteerders hebben zelf baat bij een goede koppeling omdat hun advertentie dan beter gevonden kan worden (o.a. vanuit de Pricewatch).

Dit lijkt me voldoende motivatie om wel een product te koppelen.

In de afgelopen maand werd 49 procent van de aanbodadvertenties gekoppeld aan een product. Ik meen me te herinneren dat dit 40 procent was voor de lancering van V&A 3.0. Er worden nu dus al bijna een kwart meer advertenties gekoppeld aan een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VendettaNL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 19:52
Oke. Laten we dan maar hopen dat dat percentage alleen nogmaar meer blijft stijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
[b][message=35324777,noline]
In de afgelopen maand werd 49 procent van de aanbodadvertenties gekoppeld aan een product. Ik meen me te herinneren dat dit 40 procent was voor de lancering van V&A 3.0. Er worden nu dus al bijna een kwart meer advertenties gekoppeld aan een product.
Dat is zeker een mooi percentage, maar nog altijd minder dan de helft.
Ik denk ook dat het voor veel tweakers gewoon gemakzucht is om niet te koppelen.
En dat zou eigenlijk veranderd moeten worden, waardoor dat percentage nog hoger wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben in V&A 3.0 de flow zo verandert dat je jezelf tijd bespaart door een product te koppelen. Je hoeft dan niet meer een categorie te selecteren uit de enorme categorieboom en de advertentietitel wordt alvast ingevuld.

Veel advertenties waar geen product aan is gekoppeld zijn van obscure zooi of combinaties van meerdere producten. In de toekomst zouden we het eventueel mogelijk kunnen maken om meerdere producten aan een advertentie te koppelen, zodat belangstellende de totale nieuwwaarde van de gekoppelde producten kunnen zien. De vraag is wel hoeveel gebruikers zin hebben om al die koppelingen te gaan maken.

De gebruiksvriendelijkheid van het advertentieformulier zou niet moeten lijden onder de wens om zoveel mogelijk advertenties aan een producten gekoppeld te hebben. Een koppeling bijna afdwingen ben ik geen voorstander van, we kunnen het wel zo makkelijk mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Femme schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:42:
We proberen het koppelen van producten al zoveel mogelijk te stimuleren door de gebruikers nadat ze hebben aangegeven om wat voor een advertentie het gaat (product / dienst, vraag / aanbod) als eerste te laten zoeken naar een product in onze database, waarna categorie en advertentietitel automatisch worden ingevuld. De adverteerders hebben zelf baat bij een goede koppeling omdat hun advertentie dan beter gevonden kan worden (o.a. vanuit de Pricewatch).
Op één of andere manier krijg ik dat gewoon nooit voor elkaar. Bij mij zoekt hij niet, terwijl de criteria die ik invul wel werken wanneer ik deze gebruik in het zoekvenster van de Pricewatch. Ik vind het namelijk een goede feature waarmee je niet alleen een link hebt naar het juiste produkt, maar ook kan laten zien wat de huidige laagste nieuwaarde is... Dat scheelt weer een hoop zinloze 'je vraagt te veel' of 'te duur' opmerkingen.

Ik gebruik Internet Explorer 8.0.7. en ondervind totaal geen buggy gedrag overall, echter de zoekoptie bij de V&A advertentie werkt niet bij mij. Ik krijg wel een foutmelding wanneer ik de pagina laad om een nieuwe advertentie te laden:
Foutdetails webpagina

Gebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0)
Tijdstempel: Fri, 11 Feb 2011 22:43:27 UTC

Bericht: Ongeldig argument.
Regel: 66
Teken: 4394
Code: 0
URI: http://tweakimg.net/x/min/general.js?1296746447
Hier een screenshot (met uitroepteken links onderin de pagina. Wanneer ik zoek op de term 'phenom' in de Pricewatch dan krijg ik genoeg resultaten, echter bij het opmaken van een V&A add krijg ik niks... :)

** screenshot **

Dit geldt overigens ook wanneer ik het op een andere PC probeer (drie verschillende PC's, alleen IE8)
Megaflix schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 00:57:
In IE9 beta en Chrome 6 wilde ik net een Vraag-advertentie plaatsen, met koppeling naar de PW, maar ik krijg geen suggesties als ik wat in de zoekbalk intik. Ik krijg die suggesties wel bij aanbod-advertenties, dus ik verwachtte ze eigenlijk ook bij vraagadvertenties.
Dit dus... Maar dan bij beide typen advertenties :)

[ Voor 11% gewijzigd door Han op 11-02-2011 23:55 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1