Pc Doet niets Meer.. Help

Pagina: 1
Acties:

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 20:37
Goedendag,

Ik heb een probleem wat ik zelf veroorzaakt heb, maar weet even niet hoe ik het op moet lossen.
Komt er op neer, ik heb een nieuwe blu-ray brander gekocht, en die er in gebouwd.

Nu heb ik dat wel vaker gedaan, maar mijn pc bleek een lastige. Heb daarvoor een een aantal stekkertjes los gehad, en naar mijn idee weer goed terug gedaan. Heel vaak de verwarming vast gehouden, om zo min mogelijk statische Elektriciteit met me mee te dragen. Alles dus weer aangesloten, hangen verder, behalve 2 voedings stekkers voor een eventuele nieuwe harde schijf, niets los.

Stroom er op, lampje achter op de voeding brand groen, maar als ik het power knopje van de pc indruk, gebeurt er helemaal niets.

Wie kan er mij helpen met dit probleem, heb ik een stekker verkeerd aangesloten, of ben ik toch wat vergeten.
Heb ik per ongeluk misschien wat gesloopt. Was namelijk erg krap in die kast van hp.

Gaat hier btw om een hp pavilion elite m9470.

MVG Raymond

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 21:55

D4NG3R

kiwi

:)

Dingen om te doen:
- BR speler eventjes loshalen van de voeding/moederbord
- Alle aansluitingen nakijken, druk ze allemaal eens netjes aan en kijk of er geen een perongeluk los gelaten is
- Stroomknopje nakijken, misschien perongeluk het kabeltje (Is erg dun vandaar) losgetrokken?

Owja: En misschien een paar fotos maken, dat maakt het een stuk makkelijker een "diagnose" te stellen.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 06-01-2011 21:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-12 23:12
Heb je gecontrolleerd of het kabeltje van de power button nog wel goed vast zit aan het moederbord? Ik zou als ik jouw was, alle kabels een keer aan drukken.

• Rayman1987
Thanks, ga ik even na kijken, zal gelijk wat foto's schieten.

Edit:

De foto's alvast:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2gv5wd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/vwwmyb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/20j5jr8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2ezpmj9.jpg

Heb nog even gekeken, heb inderdaad het kabeltje van de powerknop op het moederbord los gehad.
Dit is een vrij lastige met de beperkte ruimte, maar zal toch moeten kunnen.
Door de blu-ray speler komt het kabeltje namelijk een beetje strak te staan, en krijg je hem er nauwelijks goed in. Kan deze ook nog verkeerd om er in eigenlijk, of gaat hij er dan gewoon niet in.

[ Voor 104% gewijzigd door Rayman1987 op 06-01-2011 21:53 ]

• Rayman1987
Foto's toegevoegd

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-12 20:43

Nobby

Nuts!

Dat powerknop stekkertje kan niet verkeerd om zitten. Het is een sluitcontact.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Rayman1987 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:26:
Thanks, ga ik even na kijken, zal gelijk wat foto's schieten.

Edit:

De foto's alvast:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb nog even gekeken, heb inderdaad het kabeltje van de powerknop op het moederbord los gehad.
Dit is een vrij lastige met de beperkte ruimte, maar zal toch moeten kunnen.
Door de blu-ray speler komt het kabeltje namelijk een beetje strak te staan, en krijg je hem er nauwelijks goed in. Kan deze ook nog verkeerd om er in eigenlijk, of gaat hij er dan gewoon niet in.
Kun je anders zien wat voor moederbord je hebt op je / in je pc?
Iets van een typenummer of iets dergelijks?! Want misschien is
het dan mogelijk om het boekje online te vinden en die kabels
te controleren en stap voor stap terug te plaatsen, meestal staat
er ook in kleine witte letters bij bijvoorbeeld HD LED en PWR.

• Rayman1987
Bedankt voor de hulp, was toch het kabeltje van de power knop.
Zijn bij mij 7 pinnetjes die uitsteken, uit het moederbord. Kabeltje kan er inderdaad maar op 1 manier in, echter door het slechte zicht, en het moeilijk bij komen, zat hij er en niet helemaal goed op, lees 4 pinnetjes, en hij zat omgedraaid. Maar was wel even priegelen maar is uiteindelijk gelukkig toch gelukt.

Ga nu een kijken of ik kan genieten van de blu-ray brander
Pagina: 1