Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 22:49
Beste tweakes,

Ik heb sinds 24-12-2010 een Club3D HD 6850.
Vandaag zat ik een beetje te klooien met de bios, ik las namelijk dat je hem kon flashen naar een 6870.
Nu heb ik dat voor elkaar gekregen, alleen na een reboot heb ik geen beeld meer.
Iemand enig idee hoe ik de bios van mijn graka kan resetten?

b.v.d. Martijn Prijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:17
2e grafische kaart in 2e slot erbij prikken (goedkoop dingetje) en dan vervolgens de videokaart weer flashen naar de originele bios ;)

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 22:49
joker-nl schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:08:
2e grafische kaart in 2e slot erbij prikken (goedkoop dingetje) en dan vervolgens de videokaart weer flashen naar de originele bios ;)
Stel nou dat ik geen 2e slot heb, zijn er nog andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd de hele bios te resetten? even batterij uit je mobo, eventjes 5 minuten wachten en dan er weer in doen. dan zal die het wel weer moetten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:17:
Heb je al eens geprobeerd de hele bios te resetten? even batterij uit je mobo, eventjes 5 minuten wachten en dan er weer in doen. dan zal die het wel weer moetten doen?
Het gaat hier om het flashen van de Videokaart he, niet van het moederbord ;)

@ TO

Ik zou kijken of je hem ergens kan laten reflashen want wss is het toch mis gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 12:09

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:17:
Het gaat hier om de BIOS van de grafische kaart neem ik aan?
martijnprijt schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:11:
[...]

Dan vrees ik dat er vrij weinig andere opties zijn, het flashen van de HD6870 bios op een HD6850 kaart was ook alleen mogelijk op de eerste batch kaarten (heb ik van horen zeggen..) dus het is vingers gekruist houden dat je kaart nog tot leven komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrus26
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-08 02:49
kun je niet alleen de 6950 flashen. ik dacht dat het bij de 6850 niet ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:02
Inderdaad, de 6850 kon niet geflasht worden naar de 6870! Slechts de 6950 kon geflasht worden. Als je zelf geen tweede slot in je mobo hebt, kun je het misschien bij een vriend ofzo doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:39
Oef, die 6850 heeft zeker geen switch om terug te gaan naar de originele bios? Die heeft de 6950 namelijk wel, dat zou het een stuk makkelijker maken.

Spuit11..

[ Voor 35% gewijzigd door Sh1fty op 06-01-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:45

Aganim

I have a cunning plan..

Je hebt niet per ongeluk een ingebouwde videokaart op het moederbord zitten? Zo ja, dan kan je je monitor daar op aansluiten. Heb je die kaart uitgeschakeld, dan moet je even een biosreset uitvoeren, zodat ie weer actief is. (dmv een jumper of door de batterij eruit te halen, in beide gevallen wel de stroom van het systeem halen.)

Zo nee, dan zit er niet veel anders op dan de kaart bij iemand die wel een PCI-E slot over heeft te reflashen.

Anders kan je wellicht naar een lokale computerboer gaan, misschien dat die je er mee wilt helpen door even de kaart in een (test)systeem te prikken en de klus te klaren.

Terugsturen/brengen naar de winkel/fabrikant ter reparatie is ook nog een optie, maar dat gaat je ongetwijfeld geld kosten. Immers is hier duidelijk sprake van 'user-abuse'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Afhankelijk van hoe die flashprocedure werkt evt. een 'unattended' flash configureren als dat kan en anders 'blind' uitvoeren. Op een werkend systeem kijken welke toetsen je moet indrukken en die dan met een donker scherm op de juiste momenten intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46
martijnprijt schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:11:
[...]

Wat voor een mainboard heb je dan, dat er naast het PCI-e 16x slot verder geen extra sloten op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Laatst online: 22:45

Aganim

I have a cunning plan..

Veel micro-ATX borden, goedkope ATX borden en diverse OEM borden hebben maar 1 PCI-E 16x slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:02
Zijn inventaris zegt:
1Asrock 870 EXTREME3€ 70,97€ 70,97

Maar die heeft toch wel 2x PCIe? Je kan altijd even je vga van je thuiscomputer (8400GS?) in je eigen pc doen en dan flashen. Zelf geen ervaring mee, een verkeerd geflashte VGA, maar de middelen heb je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Elk mobo heeft bijna wel een extra slot behalve mITX mobo's, in een PCI slot kunnen immers ook videokaarten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een uitleg hoe ik deze kaart kan flashen?

Heb er namelijk 2 in crossfire draaien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 07:25:

dit hele topic gaat over emand die hulp nodig heeft omdat hij hem heeft geflashed terwijl dat niet kan en zo zijn kaart heeft gesloopt en jij gaat vragen hoe het wel moet? 8)7

naast het kapen van iemand anders zijn topic is dat ook nog eens gigantisch stom van je... |:(

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dankjewel voor je mooi preek pappa, maar ik vraag gewoon of hier ergens een tutorial van is?

Ander commentaar mag je voor je houden!

;)
nedernakker schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:08:
[...]

dit hele topic gaat over emand die hulp nodig heeft omdat hij hem heeft geflashed terwijl dat niet kan en zo zijn kaart heeft gesloopt en jij gaat vragen hoe het wel moet? 8)7

naast het kapen van iemand anders zijn topic is dat ook nog eens gigantisch stom van je... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Wie zegt dat het flashen van een 6850 niet kon met een 6870? Ik heb het gedaan en het werkt gewoon :Y , maar daar heeft de TS niks aan.

Je zou blind kunnen flashen, dus pc opstarten met usb als first boot, ff wachten totdat ie in dos is en dan blind de flash intypen.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 07:25:

En waarom zou je ze willen flashen? Dat de 6850 ook unlocked wordt? NO way

[ Voor 35% gewijzigd door Bullus op 07-01-2011 10:26 ]

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1