Onboard audio naast normale kaart gebruiken voor headset

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 20:05
Ik heb samen met een maat van me een tweetal Sennheiser PC-121 headsets gekocht. Simpelweg om dan gebruik te maken van Skype. (lekkah goedkoop belle :P )

Nu is het zo dat het setje een roze en een groene aansluiting heeft, de roze voor mic in, de groene voor (ik denk) line out.

Maar ik heb mijn audio standaard naar mijn versterker lopen. Dus ik wil liever niet constant achter die computer zitten rommelen om die kabeltjes steeds te moeten verwisselen.

Ik heb een Xonar DS en mijn Asus P5Q Deluxe mobo heeft onboard audio. Die laatste is nu uitgeschakeld.

Voordat ik er uberhaupt aan begin, is het mogelijk 2 geluidskaarten werkzaam te krijgen:
- Eentje voor de normale muziek
- De andere voor de headset

OS = Windows 7 x64 Ultimate

Mijn YouTube Channel

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:45
Dit is mogelijk, maar gaat lang niet altijd goed.

Probeer de onboard geluidskaart eens aan te zetten en te installeren (als dat niet automatisch gaat).
Daarna kan je in skype gewoon de output selecteren van de geluidskaart die je wilt gebruiken.

Zelf heb ik ook 2 geluidskaarten gebruikt, onboard en een losse creative kaart.
Verder is dit altijd goed gegaan, niet bij iedereen wil dit om dat de drivers van de 2 geluidskaarten samen nog wel eens problemen geven.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die Xonar DS heeft toch gewoon een front panel header? Heb je geen aansluitingen aan de voorzijde van je case?

• Snowwie
Bedoel je dat de Xonar zowel de headset als de normale audio uitgang kan aansturen?
De voorkant van mijn kast (Thermaltake Shark) heeft audio aansluiting :)

Dat is dan nieuw voor mij. Het werkt overigens nu wel met 2 audio kaarten, maar als ik de headset wil gebruiken moet ik de onboard tijdelijk als default instellen.

Mijn YouTube Channel

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=wcFuNdxM0I4Sf10X
Front-Panel Header:
Intel HDA front-panel compatible and supports HP jack-detection and automatically switch audio output from back-panel to front

• Snowwie
Maar dat betekend dan wel dat ik niet tegelijkertijd muziek kan luisteren (op de achtergrond) en een Skype gesprek kan hebben?

Mijn YouTube Channel

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je kunt die muziek op de achtergrond over je headset laten lopen. Niet over je speakers.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:45
Ja dit kan wel, stel je default audio in windows op bijvoorbeeld je onboard in.
Pak in skype in je instellingen dan je asus geluidskaart.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik gebruik zelf al tijden 2 geluidskaarten met W7. Gaat eigenlijk nooit fout behalve als ik zelf wat vergeet.
Via onboard loopt Skype met 2 jacks en via mijn Auzentech X-Fi Bravura de speakers met muziek en andere spullen.
Skype is zo ingesteld dat hij altijd via onboard werkt, games gaan vaak via de headset maar soms moet ik bij mijn volumemanager mijn Auzentech als default instellen als ik dan de speakers wil gebruiken..
Muziek loopt altiijd via de speakers, zo ingesteld in Foobar2000 en werkt goed.

Kortom goed te doen, alleen even sporend instellen.
Pagina: 1