[Google Android TV Box] Ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben me een beetje in de mediaspeler/TV Box wereld aan het verdiepen en volgens mij staat er een hele nieuwe rage te wachten op dit gebied. Namelijk de integratie van Google Android met de TV Box c.q. je televisie. Eea houdt in dat je straks (hopelijk al in 2011) Android apps kunt gaan bekijken op je televisie. En dan gaat er volgens mij een hele wereld voor je open: e-mail, twitter, youtube, browsen; allemaal op je TV.

2 TV Boxen met Google TV c.q. Android te koop
Er zijn al 2 TV Boxen te koop die Google TV c.q. Android ondersteunen. Zover ik weet nog niet in Nederland, maar al wel op Amazon.
Sony NSZ-GT1 WiFi-Enabled 1080p Blu-ray Disc Player Featuring Google TV
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_L7vLucexdvE/TLUMH4cLMWI/AAAAAAAAA1M/jofdrWT47LQ/s1600/Sony_NSZ-GT1_with_rmt_lg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_L7vLucexdvE/TLUKzvK5N3I/AAAAAAAAA1I/lPAZGklDPrc/s1600/Sony_NSG-MR1_remote_CW_lg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_L7vLucexdvE/TLUI3JfO-SI/AAAAAAAAA1E/UggbhNjq_WE/s1600/Sony_NSX-24GT1remote_lg.jpg
Specs (Bron: Amazon):
Product Features
* Google TV brings TV and Internet together, and seamlessly searches your device, the entire web & apps
* Blu-ray Disc playback capability, along with DVDs, CDs, and digital files via USB or network devices
* Intel Atom Processor (1.66GHz) for world-class HD video, audio, and advanced graphics
* Surf the web while watching TV using Dual View, stay up to date with an upgradeable OS
* Full HD, 24fps playback; upconversion of lower-resolution sources
Technical Details
* Brand Name: Sony
* Model: NSZ-GT1
* DVD Type: Blu-ray disc player
* Audio Output Mode: Stereo
* Form Factor: Tabletop
* Color Name: BLACK/WHITE
* Width: 13 inches
* Depth: 9.8 inches
* Height: 2.3 inches
* Weight: 5.3 pounds
* Warranty: 1 year warranty
Sony NSZ-GT1 WiFi-Enabled 1080p Blu-ray Disc Player Featuring Google TV

Logitech Revue Companion Box with Google TV and Keyboard Controller
Afbeeldingslocatie: http://www.antesdelshopping.com/wp-content/uploads/2010/10/Logitech-Reveu-Companion-Bos-with-Google-TV.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bmac.gr/images/revue_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bmac.gr/images/revue_3.jpg
Specs (Bron: Amazon):
Technical Details
* Works with your existing HDTV and cable or satellite system to provide seamless access to the Web, your TV, compatible DVRs, and Android apps
* Searches and controls with an intuitive keyboard controller with built-in touch pad so you can do things you can't easily do with a remote
* Lets you search and enjoy content from multiple sources without switching devices, inputs or rooms. See content from the Web and TV simultaneously with Dual View.
* Always up-to-date with free automatic, over-the-air updates that add new features and functionality to your system
* Requires an HDTV with HDMI port, cable or satellite box with HDMI out, cable or satellite subscriptions service, and high-speed Internet access
Logitech Revue Companion Box with Google TV and Keyboard Controller

Nieuws & reviews
Logitech introduceert Revue-mediaspeler met Google TV (Tweakers)
Google wil Google TV in 2011 wereldwijd introduceren (Tweakers)

Android op je TV in plaats van op je mobiel
Zelf was ik van plan een Android telefoon te kopen vanwege de handige apps, maar aangezien ik niet heel veel op reis ben, lijkt me een Televisie met Android Apps een uitkomst; het lijkt me ook een veel prettiger interface dan een mobieltje en je hoeft niet telkens je PC aan te zetten.

Ervaringen
Ik hoop dat dit onderwerp (Android op je Televisie) een beetje gaat leven op het forum van Tweakers, want het is m.i. zeer interessant. Zodra er een volwassen Android TV Box / mediaspeler op de markt is, ga ik em meteen kopen.

Misschien dat jullie je ervaringen of verwachtingen met betrekking tot Google Android TV hier kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xibalba
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07-2021
Zeker interessant. Ik heb alleen nog niks bij te dragen :)
Kreeg wel een mailtje over deze: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=943108

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
je zit met android apps natuurlijk wel met de touch-interface en die zie ik zelf niet zo 1,2,3 bestuurd worden met een controller.

wat ook heel belangrijk is om dit een succes te laten maken is de prijs, dit moet natuurlijk wel lager uitvallen dan de gemiddelde htpc, heb er nog gemengde gedachtes over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Toevallig las ik vandaag dit artikel op de frontpage van Tweakers:
Hackers kraken Google TV op Logitech Revue-settopbox

Kort gezegd opent de hack mogelijkheden om nu al apps te gaan ontwikkelen voor Google TV. Interessante ontwikkelingen dus en zeker de moeite waard om in de gaten te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSjaak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Iemand toevallig al ervaringen met die Webtube van Conrad?

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.nl/m/9000_9999/9400/9430/9431/943108_RB_00_FB.EPS.jpg

http://bit.ly/fWCTGH

Ben erg benieuwd. Ben namelijk al een tijdje opzoek naar een eenvoudig kastje dat niet meer doet dan HTML5 en H264.

Iemand bekend met andere vergelijkbare producten?

[ Voor 32% gewijzigd door DeSjaak op 15-01-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bumpje...
Is er al iemand die iets via america heeft gehaald? En wat zijn de ervaringen hiermee in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 11:14
Google heeft inmiddels versie 2.0 van Google TV aangekondigd (http://googletv.blogspot..../update-on-google-tv.html). Deze update met o.a. Android 3.1 en meer apps zal in de komende tijd worden uitgerold op de verschillende devices (o.a. de Logitech Revue). Plex heeft ook een app aangekondigd voor dit platform (http://darrin.plexapp.com...ucing-plex-for-google-tv/). Hierdoor lijkt 't mij wel interessant om zo'n Revue een keer te proberen. Heeft iemand toevallig ervaring met zo'n device? Zijn momenteel voor +/- 90 euro (excl. verzendkosten) op de Amerikaanse eBay te vinden.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
Ik zou ook graag een Google TV hebben (met CI+) ik ben niet zo voor de 100 afstandsbedieningen en settopboxen :D Ik kan niet wachten tot dat hier ook uitkomt, ik ben alleen bang dat dat nog wel even gaat duren.
Ze krijgen (dankzij de telco's) ook al geen voet aan de grond met Google Voice, en ben bang dat de tv providers hier ook niet om staan te springen.

Maar zie het wel al helemaal voor me: Tv met (g)mail (g)agenda en alles wat je wil, ook nog wat games, media spelen vanaf de TV's externe HD/USB stick of streamen vanaf je pc/server (misschien komt er wel xbmc voor google tv's) etc.
De mogenlijkheden zijn eindeloos :)

Edit:
Semi ongerelateerd: waar blijven de tv's met meerdere tuners zodat je ook eens wat anders kan opnemen dan wat je kijkt?

[ Voor 9% gewijzigd door alucard.erbacam op 03-11-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Ik heb inmiddels deze besteld.

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_102958_1.jpg

Model: ITV01
Color: Black
Material: Plastic + metal
Chipset: Rockchip 2918, ARM Cortex A8, 1.2GHz
Memory: DDR II 512MB
Storage: Built-in 4 GB NAND flash memory (firmware included)
HDMI: HDMI supports resolution up to 1920 x 1080
Video format: RM-RMVB / MPEG / MKV / AVI / FLV / VP8
Subtitle format: SRT / SMI / SSA / ASS / IDX / SUB
Audio format: AAC-LC / HEAAC / HE-AAC V2,AC3,AMR-ND/DTS/MP3/OGG/RA/COOK/WMA/WMAPRO/LPCM/PCM/ADPCM/FLA
Image format: JPG/BMP/GIF/PNG/TIFF/RAW
Network: LAN, WiFi
WiFi: IEEE 802.11b/g
Control: Supports wireless mouse/keyboard (8 meters operation range/Bluetooth wireless mouse included)
Interface: 3 x USB + LAN + AV-Out + YPbPr + HDMI + Optical + SD
Memory storage: Supports external USB HDD or other USB storage device, supports SD card up to 16GB
Language: English / French / Spanish / French / German / French / Italian / Dutch / Portuguese / Polish / Norwegian / Swedish / Turkish /Greek / Japanese / Russian / Simplified Chinese / Traditional Chinese
Accessories: 1 x Power adapter (AC 100~240V/EU plug/85-cable)
1 x Wireless mouse with receiver (2 x AA batteries/not included)
2 x AV cables (112cm)
Er zijn van die apparaten met een ´normale´ afstandsbediening te koop met pijltjes toetsen maar dat leek mij niet handig. Deze wordt dus met bluetooth muis geleverd.
Hij zou normaal flash moeten ondersteunen door Android 2.3.
Voor €82,96 inclusief verzenden wilde ik dat wel bekijken.
Als hij binnen is zal ik mijn ervaringen hier wel delen. Ik kwam nergens screenshots tegen van de gui dus ik weet niet hoe dit er uit ziet. Maar die afbeeldingen zal ik dan ook nog wel posten.
Bij dealextreme is het altijd wel zo dat je vooral moet lezen wat er niet staat. Er wordt niet gesproken over de Market dus die zal er dan ook niet op staan.

Ik heb nog zo´n mini bluetooth toetsenbord liggen en kan er ook op werken. Maar als een toetsenbord echt nodig is wil ik zoiets ook nog wel bestellen.
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_80137_1.jpg

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 21:32
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, zou je deze box als volwaardige NMT kunnen gebruiken? Alle media streamen vanaf de nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
ruud2all schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:03:
[...]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar, zou je deze box als volwaardige NMT kunnen gebruiken? Alle media streamen vanaf de nas?
Ik ga het proberen. Ik ga hem hier wel 'reviewen'. Heb een Qnap Nas staan. Moet even kijken of het lekker streamt over een homeplug, anders wordt het toch een kabeltje trekken. Streamen naar de Wii met WiiMC werkt niet lekker Maar weet niet of dit aan de homeplug of aan de Wii ligt.
Je wordt inmiddels in HongKong dood gegooid met dit soort kastjes. Variërend van 533 Mhz tot en met deze met 1,2 Ghz. En met Android 2.2. en 2.3. Ik heb, per ongeluk, de snelste met 2.3 gekozen.
Ik ben ook nieuwsgierig welke software ze gebruiken om die handel mee af te spelen.
Nu maar hopen dt de Italianen niet op z'n Grieks gaan want als de Euro in zakt worden die kastjes voor ons duurder.... :+

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
leuk speeltje! en voor minder dan 100,- leuk sint-/kerst-kado ;-)

ben benieuwd:
- welke Android APP-market er standaard op staat (oeps: lees net dat dit niet vermeld staat, dus waarschijnlijk dus geen market) vraag is nu dus: welke market je er op kan zetten :-)
- of hij ook H264 60fps content aan kan (die spuugt mijn videocamera namelijk standaard uit)

[ Voor 23% gewijzigd door erwin.heukels op 08-11-2011 20:05 ]

one life, live it!

• ruud2all
Ik zie op internet dat er weer meerdere versies van dit apparaat zijn.... één met samsung 1ghz processor en de goedkopere (en mindere???) Rockchip. Prijs van het apparaat met Samsung chip is ook hoger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
@rudi vader
Heb je al iets binnen?

als het bestellen en versturen zo lang duurt en ik wil zo'n apparaat voor de kerst in huis hebben dan kan (mag) ik niet langer wachten...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ros1978
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-11-2020
Ik heb na veel reviews gelezen te hebben toch de keuze gemaakt voor de Sony NSZ-GT1 WiFi-Enabled 1080p Blu-ray Disc Player Featuring Google TV.
In eerste instantie leek mij de AC Ryan Veolo wel een grappig apparaat maar daar was eigenlijk nog geen goed woord over te vinden..... Dus ben maar eens wat verder gaan spitten en kwam deze tegen.
De reden dat ik hiervoor heb gekozen is dat er ook nog een Blurayspeler bij in zit en hij ook nog een mooi design heeft. Ook heb ik al ergens gelezen dat er een update komt met Android 3.1.( ook interessant) Als dit allemaal in de toekomst gaat lopen zoals ze willen dan lijkt het me een super apparaat.
Heb het besteld via Amazon en totale kosten waren incl. verzending 192 euro.
Ligt ook rond de nieuwprijs van de Veolo. Uiteraard heb ik ook een beetje de Chinese boxjes bekeken maar ik heb er soms mijn twijfels bij qua updates, garantie enz.
Gisteravond besteld dus zal nog wel even duren voordat ik er verder wat over kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar de performance van de Logitech Revue in combinatie met Plex, performed dit en kun je moeiteloos full hd afspelen? Enige ervaring is erg welkom!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
ruud2all schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:39:
@rudi vader
Heb je al iets binnen?

als het bestellen en versturen zo lang duurt en ik wil zo'n apparaat voor de kerst in huis hebben dan kan (mag) ik niet langer wachten...... :)
Ik heb hem binnen.
Het duurde heel lang, was een vinkje vergeten (gift) en dus werd hij er uit gepikt door de douane. Mocht nog € 18,-aan de deur aftikken voor de invoerrechten.
Wat een leuk speelgoed is het. Wil er nog even een filmpje van maken en op youtube zetten. Wil er ook nog een review van maken. Maar het ontbreekt me nu aan de tijd.

Standaard zit er de Market op en is Angry Birds op geinstalleerd. Verder werkt de muis er goed op. Het is geen BT muis maar een 2,4 Ghz draadloze muis. Op de doos hebben ze ook het logo van Skype staan maar weet niet hoe je een microfoon erop moet pluggen (lijkt mij leuker een gesprek voeren als je ook kan terugpraten :):))

Youtube draait als een zonnetje. Ik krijg hem alleen aan de praat met een hdmi kabel op een (full) hd tv, een oudere tv via die tulppluggen voor de videocamera krijg ik niet aan de praat. Hierdoor lukt het me nog even niet om een filmpje te maken vor internet.

Maar een kleine tip: ik ben hem in Nederland ook al tegen gekomen op een website voor € 150,-. Met de huidige koers van de dollar en de eventuele invoerrechten die er bij komen, is dat misschien ook een alternatief om hem sneller binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04:19
Ik heb nu iets langer dan een week dit kastje bij de tv staan; http://www.dealextreme.co...amsung-s5pv210-1ghz-66302
Ik was eerst nogal sceptisch over dit beestje maar na dat ik de oktober firmware er op heb gezet is dat bijna helemaal verdwenen.
Ik gebruik het kastje met een 2.4 ghz muis met toetsenbord dat ik beter vind werken dan de afstandbediening.
De reden van aanschaf was om hd films/series te kunnen afspelen vanaf mijn NAS op m'n tv. Dit lukt aardig goed met BS player (van market) die dit ondersteunt en pakt ook de losse ondertitel mee. Ik heb tot nu alleen nog 720 op m'n tv kunnen toveren met 1080 begint het kastje toch wel wat over z'n nek te gaan. Ik hoop dat er nog een update komt (naar 2.3) die dit oplost.
Youtube; helaas hier geen HD maar HQ(?) dit ligt aan de youtube app. Ik moet nog effe uitzoeken of er een mogelijkheid is om toch HD content af te spelen.
Het browsen gaat niet echt snel met de standaard browser vind ik maar ik ben niet van plan om het kastje te gaan gebruiken om veel te gaan internetten. Ik zal 1 dezer dagen toch kijken of het wat beter gaat met een andere browser.
Uitzending gemist app (van market); Ik was enigszins verbaasd dat deze app toch een goede beeld kwaliteit laat zien (beter dan androidgemist). Ik speel de stream af met INA player (kwam mee denk ik). Met BS player stopt ie ermee na ongeveer 2 minuten. En ik denk dat de app nog wat ontwikkeling nodig heeft want hij stopt er wel eens mee (niet de stream maar het selectie en zoek menu).
Market; dit zit er op alleen met de nieuwste firmware update (van Hama) zat deze er niet bij. Dus heb ik de officiële oktober firmware erop gezet. Niet alle apps zijn beschikbaar helaas, hier schijnt een trucje voor te zijn en ook hier moet ik me effe in verdiepen.
Verder krijg je de standaard apps erbij zoals facebook, twitter en dat soort dingen.
Als ik hem vergelijk met mijn HTC Desire (met de 2.3 update) moet ik toch wel de conclusie trekken dat het kastje trager is dan mijn telefoon.
Conclusie; €100 is dit kastje zeker waard en hopelijk als er nog een update komt dat dan kastje doet wat ook daadwerkelijk op de doos staat; 1080 afspelen, want dan is dit een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Laatst online: 05-09 09:24
Het verbaast me dat er nog zo weinig topics over deze boxen zijn. (vandaar deze bump)

Maar ik wil dus ook een vergelijkbare android box aanschaven
http://dx.com/atv-101-and...x-usb-sd-ypbpr-2gb-122978
En vroeg me af of deze ook compatible zijn mijn andere remote’s en of andere input devices?
lees hierboven een draadloos keyboard ( bluetooth?) en/off een simpele App.

[ Voor 3% gewijzigd door remysan op 03-05-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
remysan schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:15:
Het verbaast me dat er nog zo weinig topics over deze boxen zijn. (vandaar deze bump)

Maar ik wil dus ook een vergelijkbare android box aanschaven
http://dx.com/atv-101-and...x-usb-sd-ypbpr-2gb-122978
En vroeg me af of deze ook compatible zijn mijn andere remote’s en of andere input devices?
lees hierboven een draadloos keyboard ( bluetooth?) en/off een simpele App.
Datgene is alleen geen GoogleTV product..Gewoon een box die op android 4 draait (zoals elke tablet/telefoon), volgens mij is GoogleTV wel wat meer dan dat alleen. Ik denk dat het daarom best gaat tegenvallen

GoogleTV heeft ook Android 3.2 als basis, niet 4.x

[ Voor 3% gewijzigd door TripleQ op 03-05-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
TripleQ schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:44:
[...]

Datgene is alleen geen GoogleTV product..Gewoon een box die op android 4 draait (zoals elke tablet/telefoon), volgens mij is GoogleTV wel wat meer dan dat alleen. Ik denk dat het daarom best gaat tegenvallen

Ik zoek eigenlijk een media box liefst op basis van android.
Alleen kan ik ook niet echt veel vinden betreft een android tv box en/of een google tv box.

Google tv draait op android versie 3.x, maar wat is nu de meer waarde van google tv t.o.v. een reguliere android box?
is dat een “app” die op android draait of is het een apart platform?

Maar wil eigenlijk meer weten of de verschillende input devices uitwisselbaar zijn?
(denk het wel maar weet dit niet met zekerheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
TripleQ schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:44:
[...]

Dat wordt toch ook niet beweerd? Het is een Google Android TV Box, geen Google TV.
Deze kastjes zijn door chinese knutselaars gemaakt. Inderdaad: een tablet zonder touchscreen maar met usb poorten, ir poort, 'normale' hdmi uitgang, 'normale sd sleuf' en aangepastte skin.
Meer dan dat moet je er niet van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
oeps.... remysan ws me voor met een Android 4 kastje

[ Voor 97% gewijzigd door Rudi Vader op 05-05-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Ik heb deze besteld "Android 4 TV Box WiFi Internet HD 1080P HDMI Google TV Box ARM Cortex A9"
(kun je overal vinden) Verzending zal nog wel een enkele week duren.

Iemand ervaring? Is het wat? Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
middelsluis schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:20:
Ik heb deze besteld "Android 4 TV Box WiFi Internet HD 1080P HDMI Google TV Box ARM Cortex A9"

Als ik zo de specs etc bekijke zie ik dit meer als een android box?
of is google tv een app op android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
middelsluis schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:20:

Ja kun je overal vinden maar dan zijn er nog tig verschillende van.

Ik heb zelf geen ervaring met een 4.0 kastje maar mijn 2.3 kastje ben ik heel blij mee.
remysan schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:08:
[...]

Als ik zo de specs etc bekijke zie ik dit meer als een android box?
of is google tv een app op android?
Een Android box is min of meer een tablet zonder touchscreen met normale usb aansluitingen en normale sd kaart slot.
Google TV is een een smarttv met aparte interface gebaseerd op Android maar ingebouwd in een tv.

[ Voor 31% gewijzigd door Rudi Vader op 08-05-2012 15:40 ]

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 12:19

Goner

What can I do you for ?

Ik lees net (in de Metro) dat Google samen met Sony in Nederland Google TV gaat aanbieden.
Dus ofwel via een (nieuwe?) Sony TV ofwel via een 'Internet Player' ... is dat hetzelfde als de hier genoemde TV Box ??

http://www.metronieuws.nl...sie/SrZlhv!K0gfcfQuRCG2A/

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:11

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

Heb gisteren de Sony nsz-gs7 in huis gekregen. Snel aangesloten tussen de TV en de UPC Mediabox HD en .... Mediabox dood. Als je hem aanzet, gaat ie booten, en na 30 seconden gaat ie vanzelf weer uit. Als je de Sony er weer tussenuit haalt en reboot gaat het prima. Volgens UPC helpdesk "wordt googleTV door UPC helaas niet ondersteund". Iemand die deze combinatie wel aan de praat heeft gekregen?

update: ik mag overstappen (UPC abo is afgelopen), maar KPN "ondersteunt het helaas ook niet" volgens de helpdesk. Goed idee, google TV in NL :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 13:59 ]

• Dwaas23
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
Volgens UPC helpdesk "wordt googleTV door UPC helaas niet ondersteund". Iemand die deze combinatie wel aan de praat heeft gekregen
wellicht heb je hier wat aan? http://www.sony.nl/discussions/message/804698

anders wilik dat kastje wel van je overnemen _/-\o_

Verwijderd

met dank aan dit filmpje (en niet de helpdesks van UPC / KPN / Sony):

oplossing: set het HDMI signaal op "Modus 2" op de Sony en reboot alles. Werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 10:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de Android TV Box van DX binnengekregen. (linkje) 't ding draait op een cortex a9 chipset.

Ik ben op zoek naar een manier om hem te rooten, iemand daar toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:09:
Ik heb gister de Android TV Box van DX binnengekregen. (linkje) 't ding draait op een cortex a9 chipset.

Ik ben op zoek naar een manier om hem te rooten, iemand daar toevallig ervaring mee?
Zit er ook een verloop stuk voor een normale nl stroom steker bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:09:

Google eens op; "G-Box Midnight" je zal zien dat hij ergens op lijkt ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Let ok even op de Ouya, dit nieuwe android device komt ws. begin volged jaar uit. Het is een zeer krachtig Android device dat slechts om en nabij de €100 gaat kosten! In principe bedoeld als Android game console, zou het ook zeer geschikt zijn als algemeen android device voor aan de TV, om uitzending gemist te bekijken e.d.

Je zou er ook XBMC perfect op kunnen draaien. Een toppertje dus om in de gaten te houden :) . In dit topic wordt de ouya ook genoemd, interessant allemaal!

Edit: ik zie nu dat er ook een apart Ouya topic is.

[ Voor 9% gewijzigd door getfirefoxnow op 29-10-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb zelf een Sony Google TV NSZ-GS7, valt deze een beetje goed te configureren met UPC Horizon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Dit gaat prima, ik heb hem alleen terug gebracht omdat de sony geen DTS ondersteund en dan met het streamen van films onwijs gaat haperen...

verder is de remote van de Sony echt een onwijs tof ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Jedi Geub schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:23:
Dit gaat prima, ik heb hem alleen terug gebracht omdat de sony geen DTS ondersteund en dan met het streamen van films onwijs gaat haperen...

verder is de remote van de Sony echt een onwijs tof ding
Kan ik UPC Horizon dan gewoon aansluiten en hoef ik niet me Sony Goolge TV te resetten ?

*** edit ***

Als ik deze week de UPC Horizon decoder binnen krijg zal het het eerst proberen zonder reset...

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 03-02-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nu wil ik me Sony Google TV configureren met UPC Horizon, maar kan nergens het,
type nummer van de Samsung decoder vinden, kan iemand mij dat vertellen ?

*** edit ***

Ik dacht zelf een Samsung SMT-G7400 ?
Maar deze kan mijn Sony Google TV niet vinden....
Pagina: 1