Format ongedaan maken

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Gister ben ik bezig geweest om 900GB aan data van externe schijf X over te pompen naar externe schijf Y omdat schijf X het aan het begeven is.

Nou voelen jullie 'm al aankomen... Toen ik schijf X wilde formatteren (voor het opsturen naar WD) heb ik per ongeluk schijf Y geformatteerd. Juist, best dom dus.

Om het geheel nog iets moeilijker te maken heb ik geformatteerd naar NTFS, voorheen was hij Journaled Case-sensative.

Is er een manier om dit ongedaan te maken? Het was een quick-format en in principe moet dit relatief makkelijk omkeerbaar zijn, maar hoe? Ik heb al snel wat gegoogled maar kwam niets specifieks tegen en bijvoorbeeld FIleSalvage kan dit niet.

edit:
Mmh, dit propaganda-artikel geeft wat meer informatie. Maar ik denk niet dat het mogelijk is om de partitie tabel 'gewoon even terug te zetten' en ik zal echt de data moeten gaan 'recoveren'.

Aangezien dit uren gaat duren en aangezien ik de data dan naar een andere HDD moet verkassen heeft dit geen zin. De oplettende lezer heeft namelijk gezien dat ik niet de data kwijt ben, maar dat het gewoon enorm lang gaat duren om 900GB te verplaatsen. Bovendien kan HDD X het ieder moment begeven.

Iemand nog een beter plan dan opnieuw de data verhuizen?

[ Voor 32% gewijzigd door Josh op 06-01-2011 21:08 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:57
Misschien helpt dit je verder:
BalusC in "OM FAQ"
BalusC in "OM FAQ"

[ Voor 25% gewijzigd door Jesse op 07-01-2011 10:05 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:13

Whieee