Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zeer lage hoeveelheid connecties per minuut + latency spikes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem met het netwerk op mijn studentenkamer en dacht dat de netwerk experts hier wel wat mee kunnen.

Ik heb al wat onderzoek gedaan. Mijn download- en uploadsnelheid zijn prima (1MB/s down 300KB/s up). Echter ik heb soms maar 60 connecties per minuut en een latency naar websites zoals tweakers.net en microsoft.nl van ongeveer 800ms. Het is heel raar want sommige dagen heb ik perfect internet met meer dan 1000 connecties per minuut. Ik ben bijvoorbeeld midden in een starcraft online match en opeens krijg ik voor een paar minuten 1000 ms. Ik deel mijn netwerk met ongeveer 8 andere studenten. Het is echter waarschijnlijk niet dat zij de oorzaak zijn van de lage connecties per minuut, want om 4 uur 's nachts doet het probleem zich ook voor. De week voor de examens dus dan zal er wel weinig gebruik van het internet gemaakt worden. Het is niet alleen mijn computer want mede-studenten klagen soms ook over traag internet.

Iemand die zich door deze wall of text heeft weten te werken, een idee wat het probleem is en hoe ik het verhelp.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Hmm, hoe is de boel daar gerouteerd? Centrale switch waar iedereen op inprikt en daarvoor een merk x routerdoos?

Verwijderd

Topicstarter
ja een centrale switch, het merk zal ik nog eens moeten navragen.

Verwijderd

Topicstarter
meeh ik wordt hier echt gek

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Sorry maar je Topicstart staat echt vol nutteloze informatie. Niemand kan je op deze wijze ook maar enigszins de goede richting in helpen. We weten niet wat voor internetverbinding je hebt, we weten niet of P2P eventueel een probleem vormt, jij weet niet wat voor router er staat, wij weten niet of er eventueel een servertje draait etc etc. Wat ik er eigenlijk alleen uit op kan maken is dat er met 8 of 9 man een vrij magere internetverbinding wordt gedeeld... Dan zijn lagspikes niet gek. Verder kan ik hier helaas helemaal niets mee.