Hey,
Bij KPN heb ik een Internet+bellen abonnement, van 16MB/s. Of nee, tot 16 MB/s. Met een test van speedtest.net, kom ik op welk moment van de dag(ik heb het om 3 uur 's nachts getest), met welke server dan ook, niet boven de 6 MB/s.
. Omdat dat een gigantisch verschil is, besloot ik de KPN Klantenservice te bellen. Een verslag van mijn gesprek:
KPN: Welkom bij de klantendienst van KPN, dit gesprek kost u 10 ct/m. Er volgt een keuzemenu. Als u op 9 drukt, hoort u de volgende 5 keuze's nog een keer. 1: U hebt een vraag over uw abonnement. 2: U heeft een technisch probleem
IK: 2(//Ik heb immers een technisch probleem, nietwaar?)
KPN: Toets de postcode in waar de storing plaatsvind
Ik: IK HEB HELEMAAL GEEN STORING, MAAR EEN TECHNISCH PROBLEEM. (//Ik hang op, en bel opnieuw
KPN: Welkom bij de klantendienst van KPN, dit gesprek kost u 10 ct/m. Er volgt een keuzemenu. Als u op 9 drukt, hoort u de volgende 5 keuze's nog een keer. 1: U hebt een vraag over uw abonnement. 2: U heeft een technisch probleem(kies ik dus nu niet) 3. U wilt een abonnement afsluiten 4. U heeft een vraag over een factuur 5. U heeft een overig probleem
Ik: 5
KPN: Helaas zijn al onze medewerkers in gesprek, blijf aan de lijn, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen(x123512)
KPN: Goedemorgen, eeh Goedenavond (na 3 uur wachttijd) U spreekt met de klantenservice van KPN, waarmee kan ik u mee van dienst zijn
Ik: (ik leg mijn probleem uit)
KPN: U heeft dus een Technisch probleem, ik raad u aan opnieuw te bellen en in het keuzemenu optie 2 te kiezen.
IK: (//Ik breek bijna de telefoon door midden) Ik leg uit dat mij dat een minder goede optie lijkt, en of ze me door kan verbinden met de technische dienst. (//Na wat geharrewar wordt ik doorverbonden)
KPN: Goedenavond, u spreekt met de technische dienst. Waar kan ik u mee van diens zijn?
Ik: (//Ik leg mijn probleem nog een keer uit)
KPN: Ik zal eventjes uw lijn uitmeten meneer, heeft u een momentje
Ik: (//Ik denk NEE) Ja hoor
KPN: (//We zijn ondertussen 3 minuten verder) Uw lijn loopt gemiddeld 10Mb
Ik: Dat is geen 16 Mb
KPN: Dat heb je goed gezien
Ik: (//Ik wilde gaan zeggen: Ik zie niks, ik hoor alleen dingen, ik doe het toch maar niet) Maar dat is 6MB te weinig? Hoe komt dat
KPN: Je abonnement is niet 16Mb, maar tot 16Mb
Ik: Dus als mijn internet 1Kb per uur is voldoen jullie nog steeds aan jullie voorwaarden
KPN: Ja
Ik: Vind u dat zelf normaal? Dan kunt u ook adverteren met snelheden 1Yottabyte per nanoseconde(is 1025Mb p/s.)
KPN: Ja dat kan
Ik: (//verontwaardigd weet ik nauwelijks meer wat ik moet zeggen) Maar mijn probleem is dus nu nog steeds niet opgelost
KPN: Het ligt dus aan je beveiligingssoftware
Ik: Nee
KPN: Hoe weet je dat? Ik heb meer verstand van computers dan jij hoor. Het kan echter ook aan je draadloze signaal liggen
Ik: Ik heb het ook met een usb kabel getest.
KPN: Dan draait er dus een programma mee op de achtergrond
Ik: Waarom kom ik dan ook zonder beveiliging niet boven 6Mb uit?
KPN: Dan heb je een virus
Ik: Waarom kom ik dan ook op iPod's en andere computer's niet hoger?
KPN: Op elk apparaat een virus?
Ik: Ik heb net mijn harde schijf geformatteerd, en windows 7 opnieuw geïnstalleerd, en meteen speedtest gedraait, kan het niet een fout bij jullie zijn?
KPN: Nee, ik zie hier op mijn scherm dat er van onze kant geen problemen zijn
IK: Ik zie hier van mijn scherm dat er vanaf onze kant geen problemen zijn
KPN: We kunnen ook een monteur sturen
IK: Moet ik daar voor betalen?
KPN: Ja natuurlijk
IK: Het lijkt mij verstandig als ik een andere keer terugbel(//Lees: Ik wordt helemaal gek van u, ik maak het zelf wel)
einde gesprek. Ik zit nog steeds geërgerd hier te schrijven, aangezien het geen fout is van mijn kant. Vooral daarom. Als mijn router nou slecht was, dan okay, maar dat is ie niet. Als ik intern een bestand verstuur van computer A naar computer B, gaat dat met zo'n 90Mb/s. Beetje vreemd dit alles. Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Luchtaanval? Harpoenen? Maffia inhuren? Of betere ideeën? Mensen die dit al eens hebben meegemaakt?
Aan mijn firewall ligt het ook niet
Met beveiliging aan:

Zonder beveiliging:
Bij KPN heb ik een Internet+bellen abonnement, van 16MB/s. Of nee, tot 16 MB/s. Met een test van speedtest.net, kom ik op welk moment van de dag(ik heb het om 3 uur 's nachts getest), met welke server dan ook, niet boven de 6 MB/s.
. Omdat dat een gigantisch verschil is, besloot ik de KPN Klantenservice te bellen. Een verslag van mijn gesprek:KPN: Welkom bij de klantendienst van KPN, dit gesprek kost u 10 ct/m. Er volgt een keuzemenu. Als u op 9 drukt, hoort u de volgende 5 keuze's nog een keer. 1: U hebt een vraag over uw abonnement. 2: U heeft een technisch probleem
IK: 2(//Ik heb immers een technisch probleem, nietwaar?)
KPN: Toets de postcode in waar de storing plaatsvind
Ik: IK HEB HELEMAAL GEEN STORING, MAAR EEN TECHNISCH PROBLEEM. (//Ik hang op, en bel opnieuw
KPN: Welkom bij de klantendienst van KPN, dit gesprek kost u 10 ct/m. Er volgt een keuzemenu. Als u op 9 drukt, hoort u de volgende 5 keuze's nog een keer. 1: U hebt een vraag over uw abonnement. 2: U heeft een technisch probleem(kies ik dus nu niet) 3. U wilt een abonnement afsluiten 4. U heeft een vraag over een factuur 5. U heeft een overig probleem
Ik: 5
KPN: Helaas zijn al onze medewerkers in gesprek, blijf aan de lijn, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen(x123512)
KPN: Goedemorgen, eeh Goedenavond (na 3 uur wachttijd) U spreekt met de klantenservice van KPN, waarmee kan ik u mee van dienst zijn
Ik: (ik leg mijn probleem uit)
KPN: U heeft dus een Technisch probleem, ik raad u aan opnieuw te bellen en in het keuzemenu optie 2 te kiezen.
IK: (//Ik breek bijna de telefoon door midden) Ik leg uit dat mij dat een minder goede optie lijkt, en of ze me door kan verbinden met de technische dienst. (//Na wat geharrewar wordt ik doorverbonden)
KPN: Goedenavond, u spreekt met de technische dienst. Waar kan ik u mee van diens zijn?
Ik: (//Ik leg mijn probleem nog een keer uit)
KPN: Ik zal eventjes uw lijn uitmeten meneer, heeft u een momentje
Ik: (//Ik denk NEE) Ja hoor
KPN: (//We zijn ondertussen 3 minuten verder) Uw lijn loopt gemiddeld 10Mb
Ik: Dat is geen 16 Mb
KPN: Dat heb je goed gezien
Ik: (//Ik wilde gaan zeggen: Ik zie niks, ik hoor alleen dingen, ik doe het toch maar niet) Maar dat is 6MB te weinig? Hoe komt dat
KPN: Je abonnement is niet 16Mb, maar tot 16Mb
Ik: Dus als mijn internet 1Kb per uur is voldoen jullie nog steeds aan jullie voorwaarden
KPN: Ja
Ik: Vind u dat zelf normaal? Dan kunt u ook adverteren met snelheden 1Yottabyte per nanoseconde(is 1025Mb p/s.)
KPN: Ja dat kan
Ik: (//verontwaardigd weet ik nauwelijks meer wat ik moet zeggen) Maar mijn probleem is dus nu nog steeds niet opgelost
KPN: Het ligt dus aan je beveiligingssoftware
Ik: Nee
KPN: Hoe weet je dat? Ik heb meer verstand van computers dan jij hoor. Het kan echter ook aan je draadloze signaal liggen
Ik: Ik heb het ook met een usb kabel getest.
KPN: Dan draait er dus een programma mee op de achtergrond
Ik: Waarom kom ik dan ook zonder beveiliging niet boven 6Mb uit?
KPN: Dan heb je een virus
Ik: Waarom kom ik dan ook op iPod's en andere computer's niet hoger?
KPN: Op elk apparaat een virus?
Ik: Ik heb net mijn harde schijf geformatteerd, en windows 7 opnieuw geïnstalleerd, en meteen speedtest gedraait, kan het niet een fout bij jullie zijn?
KPN: Nee, ik zie hier op mijn scherm dat er van onze kant geen problemen zijn
IK: Ik zie hier van mijn scherm dat er vanaf onze kant geen problemen zijn
KPN: We kunnen ook een monteur sturen
IK: Moet ik daar voor betalen?
KPN: Ja natuurlijk
IK: Het lijkt mij verstandig als ik een andere keer terugbel(//Lees: Ik wordt helemaal gek van u, ik maak het zelf wel)
einde gesprek. Ik zit nog steeds geërgerd hier te schrijven, aangezien het geen fout is van mijn kant. Vooral daarom. Als mijn router nou slecht was, dan okay, maar dat is ie niet. Als ik intern een bestand verstuur van computer A naar computer B, gaat dat met zo'n 90Mb/s. Beetje vreemd dit alles. Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Luchtaanval? Harpoenen? Maffia inhuren? Of betere ideeën? Mensen die dit al eens hebben meegemaakt?
Aan mijn firewall ligt het ook niet
Met beveiliging aan:

Zonder beveiliging: