Toon posts:

Welke Mediaplayer?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort besloten om een Mediaspeler te kopen. Ik wil er films op afspelen. Ik wil er eentje kopen met Full HD, ondersteuning voor ondertiteling (.srt) en het liefste met Full HD. Aangezien ik niet veel van deze dingen afweet, vraag ik om advies. Wat is bijvoorbeeld het nut van WLAN bij zo'n ding? Je moet het toch altijd aansluiten op de tv of niet? Alvast bedankt,

Creater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 09:33

Roytoch

Nietes

Wifi is voor netwerk he... bijvoorbeeld voor internetfuncties, of om er bestanden op te kunnen zetten, of om media de kunnen afspelen die op een andere machine (een NAS of een desktop PC bijvoorbeeld) staan. Maar ik zou echt beginnen met het doorlezen van MSH FAQ, en je eerst te orienteren op wat je ermee wil in plaats van wat het apparaat kan. Wil je functies als Uitzending Gemist? Moet er een harde schijf in of niet? Welke eisen heb je, en op basis daarvan kiezen.

Vrijwel elke mediaplayer heeft 1080P, en .srt's is bij de meeste ook echt geen probleem, dus met alleen die eisen ben je er nog lang niet ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Roytoch op 06-01-2011 20:07 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben me een beetje in de mediaspeler/TV Box wereld aan het verdiepen en volgens mij staat er een hele nieuwe rage te wachten op dit gebied. Namelijk de integratie van Google Android met de TV Box c.q. je televisie. Eea houdt in dat je straks (hopelijk al in 2011) Android apps kunt gaan bekijken op je televisie. En dan gaat er volgens mij een hele wereld voor je open: e-mail, twitter, youtube, browsen; allemaal op je TV.

Er zijn al 2 TV Boxen te koop die Google TV c.q. Android ondersteunen. Zover ik weet nog niet in Nederland, maar al wel op Amazon:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31jEQa%2B---L._SL500_AA300_.jpg
Sony NSZ-GT1 WiFi-Enabled 1080p Blu-ray Disc Player Featuring Google TV

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41LPH4YyxvL._SL500_AA300_.jpg
Logitech Revue Companion Box with Google TV and Keyboard Controller

Ik hoop dat dit onderwerp (Android op je Televisie) een beetje gaat leven op het forum van Tweakers, want het is m.i. zeer interessant. Zodra er een volwassen Android TV Box / mediaspeler op de markt is, ga ik em meteen kopen.

Maar om op je vraag terug te komen: ik denk dat je beter eventjes een paar maanden kunt wachten totdat de er een mediaspeler uit is met Android ondersteuning, want dan krijg je veeeel meer waar voor je geld dan voor een kale mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je niet veel van die dingen afweet, dan begin je eerst met inlezen, en niet met het openen van een topic op GoT. We verwachten toch minimaal dat een Tweaker zijn eigen eisen en budget op kan stellen, reviews kan zoeken, en modellen kan selecteren die aan zijn eisen voldoen. Omdat dit alles in je topicstart ontbreekt, gaat dit topic op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Heb je MSH FAQ en MSH Beleid als eens doorgelezen? Want voor een TS is dit echt te mager. Op GoT verwachten we altijd iets van eigen onderzoek, dus iets van een short-list bijvoorbeeld. En wat WLAN is had je naar mijn inziens met gemak met Google terug kunnen vinden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.