Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje onboard raids gebruikt te hebben wou ik de overstap naar een losse raidcontroller maken.
Omdat mijn eisen niet zo hoog waren heb ik besloten voor een budget instapmodel te gaan, dat is de Highpoint 2680 geworden.
Het installeren ging goed, mits een 3ware kabel van sas naar sata zijn er 4 Samsung F2 1,5TB schijven aangesloten en deze worden ook prima herkend in de bios van de Highpoint kaart.
Vervolgens heb ik ze in een raid 5 gezet. Een nota die ik maak is dat de schijven nog als status hebben: "niet geïnitialiseerd". (Echter heb ik het ook al met een raid 0 geprobeerd met 2 schijven waarbij de status "normaal" was, met hetzelfde probleem)

Het besturingssysteem draait niet op de raid kaart maar op een schijf die is aangesloten op de onboard sata controller (ICH10R chip).
Het probleem is dat ik de Highpoint kaart niet werkend krijg onder Windows XP of Server 2008 R2.
Wanneer ik de Web RAID Management driver installeer lijkt alles te gaan zoals het hoort. Vervolgens wil ik de driver openen en probeert hij te connecten naar https://localhost:7402/

Dat wil niet lukken, ik krijg geen log in scherm en heb verder geen flauw idee wat ik waar moet instellen om het wel voor elkaar te krijgen. Het lijkt eerder een software probleempje te zijn maar ik zou niet weten wat.
Ik heb er weinig verstand van maar zou blij zijn als iemand mij hiermee kan helpen.