Z5500 schakelt constant uit

Pagina: 1
Acties:

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Ik heb sinds 2007 een Logitech Z5500, maar de laatste tijd schakelt deze zich constant uit. Dit wil zeggen, vaak op stand-by. Soms gaat het lampje zelfs helemaal uit en na 10 seconden weer aan. Nadat ik een harde reset had uitgevoerd, was het probleem een tijdje verdwenen. Maar nu schakelt ie zich constant uit als ik 'm aanzet.

Kan ik mijn Z5500 dumpen of is er nog hoop. Er is ook geen garantie meer op het apparaat.

• RHochstenbach
  • Laatst online: 27-02-2021
Ik heb contact gehad met de klantenservice, en ze hebben besloten om mij een gloednieuwe Z5500 set te sturen en een nieuwe garantieperiode van een jaar. Goede service :)

• Badgeryayo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05-2025
Ik heb ook regelmatig last van dit probleem. Vooral bij gebruik van coax. Mijn 2 jarige garantie is dus ook verlopen. Maar ze hebben je alsnog geholpen? Of zit er meer dan 2 jaar op? Thx

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Gebeurt wel vaker met dat soort setjes, ook met die van Creative. De versterker zit doorgaans in de subwoofer ingebouwd en moet daar de nodige trillingen doorstaan. Gecombineerd met gebrekkige koeling van de componenten levert dat na een aantal jaar een defecte versterker op... Heb hier na krap 7 jaar afstand moeten doen van mijn Gigaworks S750 set toen de versterker ermee ophield. Een jaar voor 'overlijden' begonnen de eerste klachten met dat de set af en toe uitviel.

Goud is geen geld

• DCFreak
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

RHochstenbach schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:24:
Ik heb contact gehad met de klantenservice, en ze hebben besloten om mij een gloednieuwe Z5500 set te sturen en een nieuwe garantieperiode van een jaar. Goede service :)
Dat is zeker een goede service! Ik heb zelf ook een Z-5500 en sinds enkele dagen heb ik ook dit probleem. Ik kan hem dan ook niet meer aan zetten met de pod of AB en moet hem echt helemaal uit (en weer aan) zetten met de schakelaar achterop de subwoofer.

Ik heb er een vreemd gevoel bij overigens, ik heb de afgelopen dagen de serie 'dexter' bekeken (verder kijk ik bijna nooit series) en tot nu toe is hij alleen bij deze televisie serie af en toe uitgegaan.
Andere audio bronnen, DD/DTS zowel via coax als spdif geven geen problemen, maar ik ga het de komende dagen uitgebreid testen en de Z-5500 een keer echt laten zweten. :9

Mijn gevoel is dus dat er een bug in de software van de 5500 zit, waardoor bij een bepaalde afwijking in het dolby digital signaal het apparaat vast loopt/uit gaat.

Verwijderd

Om eerlijk te zeggen vind ik de Z-5500 een pracht systeem, laatst weer bij de Mediamarkt staan te kwijlen.
Maar ik moet zeggen dat het internet echt boordevol met problemen over dit system staat.

Op het moment heb ik nog steeds, al over de 5 jaar nu, een Speedlink Gravity 2.1 setje.
Klinkt nog steeds heerlijk in de oren, en werkt nog steeds zonder enig probleem.

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12-2025
@ Gerbiiepie, dat is wel een beetje overdreven hoor. Heb zelf een Z-5500 en nooit problemen ondervonden. Daarnaast word er natuurlijk niet op het forum door iedereen gezet dat hij wel goed doet, oftewel je leest alleeen de slechte kan. Je kunt als alternatief bv. ook de Z-2200 nemen, die heb ik er ook bij. Die heeft een iets mooiere bassklank vind ik.
Pagina: 1