[C#] Forms Applicatie sluit na voltooien aangemaakte process

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 00:34
Ik heb een probleem.

Als ik in C# 3 processen tegelijk open. (.net 4.0)

Alle 3 de processen sluiten automatisch nadat ze zijn voltooid met hun opdracht.

Als ik dat opvang met process_exited event.

Crasht hij somehow bij de 3de die sluit:

en mijn event ziet er zo uit:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
        void pdownload_Exited(object sender, EventArgs e)
        {
            filescompleted++;

//Process pdownload = (Process)sender;

if (filescompleted == 3)
            {
                btn_finished.Enabled = true;
            }
        }

Het is niet echt crashen* want hij geeft geen error aan en sluit mijn applicatie automatisch af.

Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Te weinig informatie.???

Ik heb nog steeds geen kristallen bol en kan dus niet voorspellen welke foutmelding jij krijgt. Tevens kan ik in die niet bestaande bol niet zien op wat voor manier je deze processen dan opstart cq bijhoudt in je applicatie.

Daarnaast, wat heb je zelf al gedaan om het proberen op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
D-Raven schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:29:
Tevens kan ik in die niet bestaande bol niet zien op wat voor manier je deze processen dan opstart cq bijhoudt in je applicatie.
Ik heb wel een vermoeden... Maar inderdaad; hier kunnen we behalve koffiedik kijken natuurlijk helemaal niks mee. @TS: Het is verstandig onze
Quickstart te hanteren bij 't openen van een topic.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 00:34
Ik weet niet welke informatie ik meer kan geven. Want ik leg gewoon precies uit wat er gebeurd.

Maar blijkbaar ligt het probleem in Visual Studio 2010. Want als ik gewoon de exe los uitvoer werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als ik in C# 3 processen tegelijk open. (.net 4.0)
3 Threads dus? .. Hoe maak je die aan? Zijn het echte Threads of Backgroundworker's? .. Ik heb wel een glazen bol, kost je 1500 euro als je wil dak er in kijk, wil je daarna ook nog een zinnig antwoord kost je dat nog eens 1000 euro meer, wil je dat dat antwoord ook nog eens slaat op je vraag, kost je dat nog eens 1300 euro meer.

Alle prijzen exclusief BTW. natuurlijk.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Misschien een probleempje met de File IO (concurrent reads/writes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
[quote]PrePay schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:49:
Ik weet niet welke informatie ik meer kan geven. Want ik leg gewoon precies uit wat er gebeurd.
[/quote]

Ok, misschien was ik iets te cryptisch in mijn vorig antwoord, of anderzijds niet duidelijk genoeg. Laat ik het anders zeggen. (schuift glazen bol aan de kant)

Welke foutmelding krijg je?

bleeh lezen
Maar blijkbaar ligt het probleem in Visual Studio 2010. Want als ik gewoon de exe los uitvoer werkt het wel.
Dat hoeft niet per see een probleem in Visual Studio te zijn, maar kan goed een timing issue zijn welke toevallig naar boven komt doordat de debugger er aan hangt. Dat het dan vervolgens @ runtime niet kapot gaat betekend niet dat de fout/bug er niet inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PrePay schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:26:
Crasht hij somehow bij de 3de die sluit:
...
Het is niet echt crashen* want hij geeft geen error aan en sluit mijn applicatie automatisch af.
;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1