Newbie met PIII 450Mhz... je snapt het al...

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
Mijn vraag dus:
Hoe kan ik mijn PIII 450Mhz overclocken?
Ik ben een ongelooflijke newbie op het gebied van overclocken.. kan nog net me TNT2 overclocken..
Dus wie wil me helpen? Zijn er nog tutorials voor of sow? HELLUP! :)
Thnx

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:49
Kijk eerste eens bij www.overclockers.com /

Kijke waar die p3 naar toe wil, en verder lekker makkelijk met je mobo kutten en beetje voor beetje je fsb omhoog jagen, loopt ie klem stappie terug en je bent vrijwel klaar.

Klinkt erg kinderspel maar is het ook, gewoon wat reviews lezen op
http://www.ixbt-labs.com /

staat veel good luck

no comment

• Daan
En is mijn 235W voeding niet te laag voor een GeForce + SB Live! 1024, en dan nog een OC mobo (wat trwouesn een ASUS P2B-F is)?

Verwijderd

Die Geforce zal geen problemen hebben met je voeding, Ze vragen veel stroom van de MOBO en die kan dat niet VIA de AGP slot verwerken vandaar dat sommige Geforce kaarten, zoals de CANOPUS (goei kaartje), net zo aangesloten moeten worden zoals een HD z'n stroom krijgt.

Ik gebruik zelf 2x235watt voedingen op de een draait heel m'n comp+apparatuur en op de andere de peltier

Greets ShaDoW

Verwijderd

die voeding is meer als zat hoor.
gewoon wat HowTo's lezen, das het makkelijkste.

Verwijderd

Kijk is naar deze link http:www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=1

Overclocking Basics gepost door Femme

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

ik heb een PIII 450 @ 504 op een asus P2B en loopt gesmeerd zonder problemen, wel wat xtra koeling bijgezet. gewoon met de jumpers je FSB op 112Mhz zetten. :)
succes!

aAarGhh

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

om je een stukje op weg te helpen:
http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/000806.html

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Daan
Thanks! Heb net me PIII 450MHz op 463.5MHz gezet!! Mijn eerste overclock is een feit! Een nieuwe Tweaker is geboren! Halleluja! :) :) :) :) !! Moge er nog meer volgen. Drink er 1 op mij!

Verwijderd

Joehoe!
Omhoog gewoon met die fsb
ik draai pIII450@540 120mhz fsb Gaat perfect!
pIII450@558 124mhz fsb gaat ook ligt aan je videokaart 83mhz agp is best wel hoog
pIII450@600 133mhz fsb kan met goede cooling en een pci videokaart want een 89mhz agp trekken de meeste video kaarten niet.

• Daan
Ik heb een probleem...
Ik heb em op 103Mhz gezet, ging perfect.
Toen zette ik hem op 105Mhz, ging niet perfect. Hij herkende 1 hd niet en 1 cdrom speler niet, en hij gaf 466 ipv 472Mhz aan (4.5x105). Vaag...
Kan dit aan mijn 200W voeding liggen?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

de Asus P2B-F kan verschillende CPU/PCI combinaties aan (jumper setting pag. 16 RTFM) als je de PCI liefst niet te ver boven spec wilt laten lopen kan je o.m. kiezen voor 124/31 133/33 waarbij je PCI niet boven spec. uitkomt, probeer 124/31 eens, misschien heb je mazzel.

victorb, je hebt niet perse een pci videokaart nodig sommige kaarten kunnen best wel een AGP van 89 aan

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Daan
I read TFM hoor... Maar ik wist niet dat je dan een grotere stap moest gaan nemen met veranderen van de FSB (External clock genoemd in TFM). Ik dacht dat je het altijd rustig aan mnost doen?
Btw. Ik doe het zonder extra cooling he op een 200W voeding, kan die dat dan wel aan?

Verwijderd

okee, en nu wordt het leuk :
controleer de temp. van je heatsink terwijl je de cpu op 463 laat draaien...ik ie na een uur nog steeds redelijk koel,dan weet je dat het aan de hitte niet ligt...
je wilt toch wel een stabiel systeem, niet ?
maar 200 watt voeding zou wel genoeg moeten zijn voor jouw systeempie.
ik kom zelf wel uit met mijn 230 watts,en dat
is dan een P3 500@600...

• botoo

botoo

💀 too old to die young

standaard koeling voldoet voorlopig wel, pas als je systeem Windhoos boot bij een hogere instelling en blijkt dat je cpu te warm wordt is het vroeg genoeg, betere koeling is altijd beter natuurlijk

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Daan
Check 5 posts hierboven.
Pagina: 1