Windows 7 freezet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-07 12:26
OK, mijn moeder heeft een PC van 2007. Hij komt van Bells Diest en gelukkig ga ik daar nooit meer, die kunnen er niks van. (bv.: de kaartlezerusbs steken ipv het moederbord, vanachter in de usbpoort; zij zeggen dat ati niet compatibel is met DX11, de voeding kunt ge vanachter niet azetten etc. -_-") Dus dat is al prulle. Maar we gingen er dus windows 7 opzetten en hij bleef altijd hangen bij de updates (dus nog bij de installaties)

Uiteindelijk heb ik het aan de praat gekregen door alle invoerapparaten uit te trekken (externe HDs, boxen etc.) en toen is hij erdoor geraakt (maar dat was toch met geluk denk ik) en nu gaat alles wel goed behalve dat er bij apparaatbeheer nog 1 'onbekend apparaat' is en dat hij op random momenten gewoon freezet, ge kunt niks meer doen dan.

Al geprobeerd: memtest en zelfs ander geheugen gestoken, hersteld met windows DVD. Systeemherstel gaat niet want ja, Windows is nog maar net geïnstalleerd.

Ik heb al veel PCs in elkaar gezet en geïnstalleerd, maar dit heb ik nog niet voorgehad. In de logboeken staat dat het door een fout in de kernel is..

Enige ideeën wat ik nu moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:50
Iig even vermelden om welke hardware het precies gaat. Bios verder up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Je mist een driver. Zoek aan de hand van de device-id waar het "onbekende apparaat" vandaan komt en installeer deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
E6600
4Gb DDR2
Abit AB9
7600GT
EZCool voeding, maar weet niet vanbuiten welke

Bios is nog niet verder geüpdatet, maar aangezien er bij Vista geen probleem was, vond ik het niet nodig om het te doen. Dus misschien toch maar eens doen dan :)

EoG, hoe zoek ik dit dan net op?

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
BramVroy schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:26:
Bios is nog niet verder geüpdatet, maar aangezien er bij Vista geen probleem was, vond ik het niet nodig om het te doen.
Tja, er kunnen maar zo wat vage dingen verholpen zijn, zo had dit bord in het verleden een vergelijkbaar iets toen Vista uitgebracht werd:
Fixed the issue that the system hangs during Vista installation, when using a Kentsfield CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
Bios geüpdatet, maar eens in windows begint hij terug alle stuurprogramma's te installeren (pci, usb, etc) Audio werkt weer niet, om ééén of andere reden, maar dat hebben de mannen van de computerwinkel ook weer vreemd gedaan. Er komen 3 kabels langs achter uit de kast (3,5mm jacks, groen, roze, blauw) en moeten dan in de aansluitingen van het moederbord worden gestoken. Daarna moeten we dan onze boxen in de zwarte aansluiting van het moederbord steken, maar het geluid werkt niet. Geen idee wat ik hieraan moet veranderen.

Pluspunt, hij is nog niet gefreezed denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Is alle hardware nu wel geinstalleerd in apparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
Ja, nu wel. Was iets met Guru; hoewel ik nog altijd niet weet wat dat is (iets van het moederbord, overclockchip ofzo?)

Het geluid werkt op een vreemde manier, ik zal het proberen uitleggen:

Vanvoor, cardreader met een microfooningang en geluiduitgang, deze steekt NIET in het moederbord, maar loopt via kabels door de kast en komen er vanachter uit. Daar moeten ze dan in de groene en roze ingang gestoken worden. Met deze twee komt ook nog een blauw-paarse kabel naar buiten, die steken we dan in de blauwe ingang. Er zijn nu nog 3 ingangen vrij (wit, oranje, zwart) dus we steken onze boxen in het zwarte.
Dit is volgens mij, zodat als je vanvoor oortjes insteekt, het geluid van de boxen stopt en je enkel geluid uit de oortjes hebt;

Dit werkte vroeger wel, maar nu niet meer.

Nu moet je de zwarte en de groene ingang wisselen (allebei groene kabels) en dan werken de boxen, als je ze steekt zoals het vroeger was, werken de oortjes. Maar dus niet zoals het zou moeten!

Pff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:X buitenom lussen van je audio connectors?

maar dat heeft helemaal niks meer met Windows te maken trouwens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-08 17:53

Ch3cker

Testlab Teamlead
BramVroy schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:50:
Ja, nu wel. Was iets met Guru; hoewel ik nog altijd niet weet wat dat is (iets van het moederbord, overclockchip ofzo?)

Het geluid werkt op een vreemde manier, ik zal het proberen uitleggen:

Vanvoor, cardreader met een microfooningang en geluiduitgang, deze steekt NIET in het moederbord, maar loopt via kabels door de kast en komen er vanachter uit. Daar moeten ze dan in de groene en roze ingang gestoken worden. Met deze twee komt ook nog een blauw-paarse kabel naar buiten, die steken we dan in de blauwe ingang. Er zijn nu nog 3 ingangen vrij (wit, oranje, zwart) dus we steken onze boxen in het zwarte.
Dit is volgens mij, zodat als je vanvoor oortjes insteekt, het geluid van de boxen stopt en je enkel geluid uit de oortjes hebt;

Dit werkte vroeger wel, maar nu niet meer.

Nu moet je de zwarte en de groene ingang wisselen (allebei groene kabels) en dan werken de boxen, als je ze steekt zoals het vroeger was, werken de oortjes. Maar dus niet zoals het zou moeten!

Pff..
Wat dacht je ervan om gewoon alle kabels uit de audio uitgangen te halen en de minijack van je boxen in de groene audio uitgang te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
alt-92 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:51:
:X buitenom lussen van je audio connectors?

maar dat heeft helemaal niks meer met Windows te maken trouwens.
Inderdaad, die mannen van de computerwinkel hé, ik heb er niets mee te maken ...
Maar, het ging eigenlijk over het freezen, dat heeft wel met windows te maken. :) En het lijkt me nogal stom om nu een nieuw topic te maken over het geluidprobleem, of kan ik dat best doen?
Ch3cker schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:56:
[...]

Wat dacht je ervan om gewoon alle kabels uit de audio uitgangen te halen en de minijack van je boxen in de groene audio uitgang te doen?
Wel ja, dat dacht ik ook al, maar als je dan vanvoor je oortjes wilt inpluggen heb je geen geluid. Dan moet je achteraan de kabels anders steken. Het is een oplossing, maar niet de ideale...
Pagina: 1