Hallo allemaal,
Dit zal wel een domme vraag zijn ( nee, kom niet met er zijn geen domme vragen
) Maar ik heb een beetje problemen met het dataformat van een bepaald programma dat ik gebruik voor simulaties. De output moet een zesdimensionaal array van floats zijn. ( coordinaten met een bijbehorende vector ).
Alleen, het programma geeft het op in iets dat Binary 8 zou moeten zijn. Ik moet het in matlab importeren maar het lukt niet, zowel als ik direct probeer om het te converten, als ik de string lees en die probeer te converten. Ik heb het al aan een vriend gevraagd die informatica doet maar die weet het niet.
Als ik de data als text file open krijg ik een zooi unicode.
BÜ!ƒwÞ@@µ òx”¨ A°œ…BXbAL’¥·nø@ >ÿ1ÛAJðP“ŒAfvº'xüÀªp ÞQ.A€„šënfA‡Žs enzovoort.
Dit moet dus binary 8 zijn. Mijn vraag is: hoe lees ik dit en maak ik er een een 6 dimensionaal array van floats van? Ik weet niet eens wat de delimiter is.
Bedankt voor het lezen en gelukkig nieuwjaar
Dit zal wel een domme vraag zijn ( nee, kom niet met er zijn geen domme vragen
Alleen, het programma geeft het op in iets dat Binary 8 zou moeten zijn. Ik moet het in matlab importeren maar het lukt niet, zowel als ik direct probeer om het te converten, als ik de string lees en die probeer te converten. Ik heb het al aan een vriend gevraagd die informatica doet maar die weet het niet.
Als ik de data als text file open krijg ik een zooi unicode.
BÜ!ƒwÞ@@µ òx”¨ A°œ…BXbAL’¥·nø@ >ÿ1ÛAJðP“ŒAfvº'xüÀªp ÞQ.A€„šënfA‡Žs enzovoort.
Dit moet dus binary 8 zijn. Mijn vraag is: hoe lees ik dit en maak ik er een een 6 dimensionaal array van floats van? Ik weet niet eens wat de delimiter is.
Bedankt voor het lezen en gelukkig nieuwjaar