Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave994
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-03-2022
Hallo,

Gister kreeg ik mijn nieuwe router binnen, ik blij. Maar het bleek dat hij geen verbinding kon maken met een van mijn laptops. Het is al een iets oudere maar toch.. Ik denk dat het ligt aan het singaal de router geeft een 802.11n singaal en de laptop kan 802.11b en 802.11g ontvangen. op mijn desktop kan ik het wel ontvangen en kan ik gewoon op internet

Volgens de specificaties van de router kan de router ook een 802.11g singaal geven.
Mijn vraag is dus hoe kan ik er voor zorgen dat de router een 802.11g singaal geeft.

informatie laptop: FUJITSU AMILO A-1655G
Netwerk
Draadloze technologie:
IEEE 802.11b/IEEE 802.11g
Intern modem:
Ja
Modemsnelheid:
56 Kbit/s
Netwerkfuncties:
Ethernet/Fast Ethernet

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/856/75913834.png
het plaatje is gemaakt op mijn vaste pc

Bedankt Dave

[ Voor 41% gewijzigd door dave994 op 06-01-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratzip
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Het lijkt me dat je dat in je router kan instellen.
Heb je al in de handleiding van je router gekeken?
Zou je anders de specs van je router willen posten?
oeps, had niet goed in topic gekeken

http://www.tp-link.com/english/soft/201081311093812.pdf
Op pagina 34 staat bji 'mode' bgn mixed, wat staat er bij jou?

[ Voor 35% gewijzigd door Gratzip op 06-01-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave994
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-03-2022
Ik heb inderdaad in mijn router de instellingen veranderd.
Het bleek niets te helpen en de laptop vind nogsteeds geen enkel netwerk..
Wat ik wel zeker weet is dat de netwerk kaart niet stuk is omdat als ik mijn oude router opnieuw aansluit de laptop wel dat singaal opvangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je iets specifieker kunnen zijn?

Als je de oude router aansluit ziet de laptop dan ALLEEN dat signaal? of ook signalen uit de buurt?

als de laptop alleen dat signaal ziet dan zal het een opgeslagen voorkeursnetwerk zijn.
maar dat geloof ik niet.

oude pc's hebben echter nog wel eens problemen met WPA.
WEP zou een oplossing kunnen zijn maar ook dit weet ik in dit geval niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
WEP gaat je niet helpen, dat is geen beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

probeer eens het kanaal te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
johnkeates schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 02:47:
WEP gaat je niet helpen, dat is geen beveiliging.
WEP is wel een beveiliging.

Hoe deze presteert is een andere zaak natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keejoz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:54:
[...]

WEP is wel een beveiliging.

Hoe deze presteert is een andere zaak natuurlijk...
dit,

en het kanaal wijzigen kan het netwerk zichtbaar maken als deze niet in de lijst voorkomt maar de netwerken van bijv. de buurtbewoners wel zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiemorgen,

Ik heb deze week dezelfde router binnengekgren en had ook het probleem dat mn oudere laptop geen verbinding kon maken. Echter nadat ik de nieuwste firmware heb geinstalleerd ging het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen gehad met een oudere (Acer3680) laptop.
Werkte wel goed als ik WEP/WPA uitzette (dus volledig open/unsecured), maar niet met beveiliging aan.
Ook nieuwste firmware hielp niet (maar dat is inmiddels 6 maanden geleden, dus er is misschien een nieuwere versie).
De laptop had meer problemen en was erg traag, daarom heb ik hem recent schoongeveegd en Windows7 erop gezet (was eerste Vista). Nu werkt het perfect, ook met WPA2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 07:31:
Ik heb ook problemen gehad met een oudere (Acer3680) laptop.
Werkte wel goed als ik WEP/WPA uitzette (dus volledig open/unsecured), maar niet met beveiliging aan.
Ook nieuwste firmware hielp niet (maar dat is inmiddels 6 maanden geleden, dus er is misschien een nieuwere versie).
De laptop had meer problemen en was erg traag, daarom heb ik hem recent schoongeveegd en Windows7 erop gezet (was eerste Vista). Nu werkt het perfect, ook met WPA2!
Dat kwam dan vermoedelijk door de drivers van de netwerkkaart.

Atheros kaarten bijvoorbeeld kunnen vaak niet goed overweg met WPA. Door de driver te updaten is dit probeer dan ook vaak opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Ik heb dezelfde router en de firmware was best wel ruk. Heb dd-wrt erover heen geflikkerd en timeouts en verloren verbindingen bij draadloos zijn verleden tijd.
Kijk eens of er een nieuwe softwareversie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Goede tips, daarnaast ook de moeite waard om te zien of er nieuwere drivers voor je netwerkkaarten zijn. Eerste vermoeden is ook de TE nieuwe beveiliging die jij gekozen hebt voor de netwerk (WPA2 is zeker aan te raden!), waar de oudere systemen niet mee om kunnen gaan.

En check inderdaad of je de N-functionaliteit niet kan uitzetten (weet niet of het een dualband router is met 2.4 & 5GHz band) of dat je alleen kan terugschakelen naar B/G mode.

[edit]
Ik weet niet hoe de stock firmware presteert, maar weet wel dat DD-WRT veel functionaliteit heeft en zeker te overwegen is!

[ Voor 13% gewijzigd door aramdin op 20-01-2011 17:01 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:48
lezzmeister schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:43:
Ik heb dezelfde router en de firmware was best wel ruk. Heb dd-wrt erover heen geflikkerd en timeouts en verloren verbindingen bij draadloos zijn verleden tijd.
Kijk eens of er een nieuwe softwareversie beschikbaar is.
Tot nu toe ben ik niet echt tevreden over deze router. Heb al een nieuwe gekregen via RMA, maar echt stabiel is de draadloze verbinding bij deze router niet....

Volgens mij deed mijn oude wrt54gl met dd-wrt het beter. Ondersteund DD-WRT ondertussen de N draft2.0 standaard al? En weet jij misschien welke firmware van dd-wrt ik het beste kan gebruiken voor de WR1043ND?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Ming
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:51

Judge Ming

Full electric per 8/2024

Zo moet het er ongeveer uitzien. Waar bij mij "11n only" staat moet er bij jou "11g only" staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.rhocon.nl/img/router_n.png

En het hielp mij enorm om PnP uit te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Judge Ming op 22-01-2011 17:53 ]

54kWh Powerwall, 5.5kWp Solar, Daikin WP L/L + L/W, Ariston Nuovo WPB, Tesla M3P, Zappi 2.1, Woning 1932 A++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Spurlie schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:00:
[...]

Tot nu toe ben ik niet echt tevreden over deze router. Heb al een nieuwe gekregen via RMA, maar echt stabiel is de draadloze verbinding bij deze router niet....

Volgens mij deed mijn oude wrt54gl met dd-wrt het beter. Ondersteund DD-WRT ondertussen de N draft2.0 standaard al? En weet jij misschien welke firmware van dd-wrt ik het beste kan gebruiken voor de WR1043ND?
In mijn router staat het volgende:
"DD-WRT v24-sp2 (08/07/10) std
(SVN revision 14896)

There are several different distributions of the DD-WRT firmware. The mini contains all the features of the standard distribution, with the exception of chillispot, nocat, rflow, kaid, CIFS client, SNMP, IPv6, and MMC/SD card support. The standard (std) distribution includes all features, with the exception of VOIP. The standard-nokaid (std-nokaid) distribution includes all features of standard, with kaid removed to free some flash space. The VOIP distribution includes all features, with kaid removed to make room for Milkfish. The VPN edition includes OpenVPN but does not include IPv6, CIFS client, or kaid. The micro edition is a stripped down version designed for the WRT54G v5 and other 2MB router models."

Hangt er dus net zoveel vanaf wat je zelf precies met je router wil doen.
Pagina: 1